AnonymBruker Skrevet 17. mai #1 Skrevet 17. mai Jeg er veldig sensitiv når det kommer til ulike stoff. Takler ikke ull mot huden f.eks. Begynner bare å klø og kaldsvette 👹 Så jeg lurer på om bunad kan klø? Får man evt. kjøpt stoff til bunad som ikke klør? Anonymkode: 7c8b0...ace
AnonymBruker Skrevet 17. mai #2 Skrevet 17. mai Hvis man ikke har underskjørt så klør det ja, siden det i grunn er ull. Under vesten har du jo en skjorte så du er i utgangspunktet ikke i kontakt med ulla. Anonymkode: e7690...ff1 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai #3 Skrevet 17. mai Jeg har ikke ullstoff mot huden. Skjorte i lin eller bomull. Det gjelder vel de fleste bunader, også de som har ulliv. Anonymkode: 0bb7b...445
AnonymBruker Skrevet 17. mai #4 Skrevet 17. mai Har skjorte i lin og understakk (underskjørt). De to klærne er de mest behagelige jeg eier. Anonymkode: 6d691...6ed
AnonymBruker Skrevet 17. mai #6 Skrevet 17. mai Klør ikke noe mer enn herrebunad hvis du bruker det i dag Anonymkode: 8f0aa...782
AnonymBruker Skrevet 17. mai #7 Skrevet 17. mai Min klør ikke og den er av ull. Har skjorte, underskjørt og strømper under Anonymkode: ee9be...802
AnonymBruker Skrevet 17. mai #8 Skrevet 17. mai Har ull, selve bunaden kommer ikke i kontakt med hunden. Underskjørt under staken og bunadskjorten dekker overdelen. Anonymkode: 5ca37...b3a
AnonymBruker Skrevet 17. mai #9 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er veldig sensitiv når det kommer til ulike stoff. Takler ikke ull mot huden f.eks. Begynner bare å klø og kaldsvette 👹 Så jeg lurer på om bunad kan klø? Får man evt. kjøpt stoff til bunad som ikke klør? Anonymkode: 7c8b0...ace Du har skjorte på deg på overkroppen. De fleste bunader er foret med bomullsstoff i kjolelivet/vesten. Stakken er ull, men du har underskjørt og undertøy og strømpebukse under. Et alternativ kan være beltestakk? Eller bunad som ikke er ull. Du må nesten prøve for å vite. Anonymkode: 1970e...571
AnonymBruker Skrevet 17. mai #10 Skrevet 17. mai Nei, min bunad har fôr i den øvre delen og så har jeg underskjørt. Dessuten har jeg jo skjorte på, så flere lag mellom hud og ull. Anonymkode: 39018...257
AnonymBruker Skrevet 17. mai #11 Skrevet 17. mai Jeg bruker alltid underkjole. Denne typen stoff, men til under knærne. Anonymkode: 402b5...e07
AnonymBruker Skrevet 17. mai #12 Skrevet 17. mai Bunader har gjerne skjorter i lin, i tillegg til underskjørt (mitt er i bomull). Det som er mot huden, skal med andre ord ikke klø. Jeg har aldri opplevd å klø i bunaden. Anonymkode: e0051...935
tøydokka Skrevet 17. mai #13 Skrevet 17. mai ja, den klør. er ekstremt sensitiv og klarer ikke ull. har selvsagt linskjorte, strømpebukse og underskjørt, men på meg klør ull også gjennom disse plaggene. og blondene på linskjorten klør ved kragen og på armene. hater å gå med bunad, beste med det er å komme hjem og få den av igjen😣 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #14 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er veldig sensitiv når det kommer til ulike stoff. Takler ikke ull mot huden f.eks. Begynner bare å klø og kaldsvette 👹 Så jeg lurer på om bunad kan klø? Får man evt. kjøpt stoff til bunad som ikke klør? Anonymkode: 7c8b0...ace Min klør ikke. Du har ikke ull rett mot kroppen. Skjorta er lin. Den kommer mellom bunad og kroppen. Anonymkode: 4a38a...1f7
AnonymBruker Skrevet 18. mai #15 Skrevet 18. mai tøydokka skrev (9 timer siden): ja, den klør. er ekstremt sensitiv og klarer ikke ull. har selvsagt linskjorte, strømpebukse og underskjørt, men på meg klør ull også gjennom disse plaggene. og blondene på linskjorten klør ved kragen og på armene. hater å gå med bunad, beste med det er å komme hjem og få den av igjen😣 Hvordan kan ull klø gjennom strømpebukse? Må være en veldig tynn strømpebukse da? Har aldri opplevd dette. Anonymkode: 4ebc8...aa9
AnonymBruker Skrevet 18. mai #16 Skrevet 18. mai Ja! Prøvde samboers sin i går, og ja, det klør litt... men sikkert mindre hvis man bruker underskjørt, osv... ☺️ Anonymkode: 62ac0...83a
tøydokka Skrevet 19. mai #17 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hvordan kan ull klø gjennom strømpebukse? Må være en veldig tynn strømpebukse da? Har aldri opplevd dette. Anonymkode: 4ebc8...aa9 vet ikke. Men sånn er det med meg og ull. Skjer det samme om jeg har bomullspolo og ullgenser oppå, det klør gjennom.
AnonymBruker Skrevet 19. mai #18 Skrevet 19. mai Jeg har to bunader (arvet en også), og ingen av de klør. Men jeg har jo skjorte til hoftene omtrent, også tynn strømpebukse med høyt liv som går opp til under skjorta. Så bunaden er ikke særlig i kontakt med kroppen. Men de to plaggene er hvertfall nok «barriere» til at jeg aldri har kjent på kløe. Anonymkode: a5664...52a
AnonymBruker Skrevet 19. mai #19 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har to bunader (arvet en også), og ingen av de klør. Men jeg har jo skjorte til hoftene omtrent, også tynn strømpebukse med høyt liv som går opp til under skjorta. Så bunaden er ikke særlig i kontakt med kroppen. Men de to plaggene er hvertfall nok «barriere» til at jeg aldri har kjent på kløe. Anonymkode: a5664...52a Hvordan blir det med høyt liv på strømpebuksa når du må på toalettet? Jeg liker ikke stay-ups, men bruker det av disse åpenbare grunner når jeg har på bunad. Anonymkode: 4ebc8...aa9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå