AnonymBruker Skrevet 17. mai #1 Skrevet 17. mai Det er påtrengende at igjen skal Oslo få glorifisere seg selv. Velger ikke å se på tv der i fra. Anonymkode: b6561...f08 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai #2 Skrevet 17. mai Du vet at Oslo også er et sted hvor folk bor, har familiene sine, hvor folk har som har tradisjoner de er glade i og stolte av? Anonymkode: 2cd15...6be 15 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai #3 Skrevet 17. mai Og du vet også at Oslo er hovedstaden i Norge? Hvor kongefamilien er. Anonymkode: e3cf5...e08 19 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai #4 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er påtrengende at igjen skal Oslo få glorifisere seg selv. Velger ikke å se på tv der i fra. Anonymkode: b6561...f08 Meisel. Du får gå deg en tur ut da, og feiere dagen. Finnes lokale aviser som har sendinger fra lokale steder, utenfor hovedstaden. Anonymkode: 124b7...50c 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai #6 Skrevet 17. mai Oslo er hovedstaden i Norge. Trodde folk lærte dette på skolen. Selv da jeg bodde i "gokk" på en øy ute i havet på Møre, var det Oslo og feiringen i hovedstaden, ikke minst på grunn av Kongen og Slottet, jeg ville se. Ikke sekkeløp, geiter eller Frank Løke (vist på NRK i dag) ute i gokk. Nå bor jeg selvsagt i hovestaden. Disse tulleinnslagene fra distriktene bare understreker at jeg har valgt riktig. Anonymkode: c2eee...8d8 12 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #8 Skrevet 17. mai Norge har ikke bursdag. Landet ble ikke født på denne dagen. Anonymkode: d94ae...1c2 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai #9 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Oslo er hovedstaden i Norge. Trodde folk lærte dette på skolen. Selv da jeg bodde i "gokk" på en øy ute i havet på Møre, var det Oslo og feiringen i hovedstaden, ikke minst på grunn av Kongen og Slottet, jeg ville se. Ikke sekkeløp, geiter eller Frank Løke (vist på NRK i dag) ute i gokk. Nå bor jeg selvsagt i hovestaden. Disse tulleinnslagene fra distriktene bare understreker at jeg har valgt riktig. Anonymkode: c2eee...8d8 Nettopp slike innlegg bekrefter mine fordommer om Oslofolk. Navlebeskuende og tror at livet skjer i Oslo blandt de overfladiske der. Takke meg til jordnært med geiter og sekkeløp mot kaotiske Oslo. Takk for at du bekrefter! Anonymkode: baa39...06a 3 2 4
AnonymBruker Skrevet 17. mai #10 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nettopp slike innlegg bekrefter mine fordommer om Oslofolk. Navlebeskuende og tror at livet skjer i Oslo blandt de overfladiske der. Takke meg til jordnært med geiter og sekkeløp mot kaotiske Oslo. Takk for at du bekrefter! Anonymkode: baa39...06a Hvis du har sett har de da vist fra andre steder i landet og Anonymkode: cec57...305 2
Hanne67 Skrevet 17. mai #11 Skrevet 17. mai (endret) De viser jo fra feiringen andre steder i landet også, men såklart hovedfokuset er på vårt lands hovedstad. De kan jo ikke vise fra alle småsteder rundt omkring i landet! Jeg synes det er mest moro å se fra Oslo og det utrolig lange toget, og ikke minst kongefamilien. Endret 17. mai av Hanne67 6
Phoenix Heart Skrevet 17. mai #12 Skrevet 17. mai Norge har ikke bursdag, det er grunnloven vi feirer. Som ble skrevet 17. Mai 1814, på Eidsvoll. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai #13 Skrevet 17. mai For der første; gratulerer med dagen🇳🇴🎉 Jeg bor selv langt mot nord, men synes det er helt naturlig at TV sendingen er fra landets hovedstad. Feirer dagen med mine gamle foreldre og vi synes sendingen er kjempefin. Det er innslag fra hele Norge og nordmenn som feirer i utlandet. Hvor ser du glorifisering Oslo? Anonymkode: 43429...b42 9
AnonymBruker Skrevet 17. mai #14 Skrevet 17. mai Hanne67 skrev (19 minutter siden): De viser jo fra feiringen andre steder i landet også, men såklart hovedfokuset er på vårt lands hovedstad. De kan jo ikke vise fra alle småsteder rundt omkring i landet! Jeg synes det er mest moro å se fra Oslo og det utrolig lange toget, og ikke minst kongefamilien. kongen får feire andre steder også. Tiden er inne at han bygger slott i Vardø også, eller Honningsvåg. Anonymkode: b6561...f08
AnonymBruker Skrevet 17. mai #15 Skrevet 17. mai Phoenix Heart skrev (7 minutter siden): Norge har ikke bursdag, det er grunnloven vi feirer. Som ble skrevet 17. Mai 1814, på Eidsvoll. ergo bursdag. Anonymkode: b6561...f08 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai #16 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tiden er inne at han bygger slott i Vardø også, eller Honningsvåg. det hadde vært ganske kult faktisk. For det første få frigjort litt areal i hovedstaden, pluss slå et slag for den nordlige landsdelen Anonymkode: 25813...c27 1
AprilLudgate Skrevet 17. mai #17 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Nettopp slike innlegg bekrefter mine fordommer om Oslofolk. Navlebeskuende og tror at livet skjer i Oslo blandt de overfladiske der. Takke meg til jordnært med geiter og sekkeløp mot kaotiske Oslo. Takk for at du bekrefter! Anonymkode: baa39...06a Innflytter med barn kan melde om at det finnes geiter i Oslo og - er tilogmed sekkeløp. Hva tror dere vi barnefamilier i Oslo driver med egentlig? 😅 Det er nøyaktig kopi av 17.mai i fødebyen min - eneste forskjell er at ungene går i tog forbi Slottet og kongefamilien (som de også gjør i Asker på Skaugum). Og i fødebyen min kjører de borgertog på ettermiddagen og fyrverkeri. Ellers er skolearrangementene kliss like landet rundt går jeg utfra. Ikke vært i sentrum selv de 14 årene jeg har bodd her 🤷♀️ 8
AprilLudgate Skrevet 17. mai #18 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): kongen får feire andre steder også. Tiden er inne at han bygger slott i Vardø også, eller Honningsvåg. Anonymkode: b6561...f08 Vardø 😆 Har 50% gener derfra. Vet ikke om Vardø er førstevalget for kringkasting av lokale feiringer. Jeg vil se Vestlandet, Rosendal eller utenfor Volda/gjerne litt lengre nord med vakre fjell og fjorder. Alta, Vardø og Kautokeino er ikke typisk 17.mai. Oppi der holder det med å glo på Monsen på tur.
GlitrendeSjokolade Skrevet 17. mai #19 Skrevet 17. mai (endret) Hva mener du? Det vises da fra andre steder på tv også hvert år. Oslo er Norges største by og Norges hovedstad. Det er mange skoler som går i tog. Det er der slottet og kongefamilien står på balkongen og vinker. Det er da naturlig det vises mye av det på tv. Det betyr ikke at Oslo er viktigere enn alle andre byer og bygd. Hele Norge er like viktig og det er hele Norges nasjonaldag. Gratulere med dagen😊 Endret 17. mai av GlitrendeSjokolade 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai #20 Skrevet 17. mai AprilLudgate skrev (13 minutter siden): Vardø 😆 Har 50% gener derfra. Vet ikke om Vardø er førstevalget for kringkasting av lokale feiringer. Jeg vil se Vestlandet, Rosendal eller utenfor Volda/gjerne litt lengre nord med vakre fjell og fjorder. Alta, Vardø og Kautokeino er ikke typisk 17.mai. Oppi der holder det med å glo på Monsen på tur. Synes kongen får bygge slott der også - i Vardø. Synes kongen skal bli mer delaktig, og sette egen styring over landet, kontra at det er noen medlemmer i huset ved karl johan som skal formidle x - antall kroner kongen skal få årlig. Anonymkode: b6561...f08
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå