Gå til innhold

Ventetid kneoperasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En kollega ramlet og skadet kneet sitt i juli i fjor. Har vært sykemeldt siden og venter på operasjon. Er det virkelig så lang ventetid? Er jo ikke bra at noen må gå sykemeldt så lenge 

Anonymkode: 55e83...08d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En kollega ramlet og skadet kneet sitt i juli i fjor. Har vært sykemeldt siden og venter på operasjon. Er det virkelig så lang ventetid? Er jo ikke bra at noen må gå sykemeldt så lenge 

Anonymkode: 55e83...08d

Spørs jo hvor fleksibel hun er mht operasjons sykehus og hvor komplisert operasjon hun skal ha. 
Eller om det egentlig er noe annet som feiler henne som hun ikke vil fortelle om. 

Anonymkode: f781c...4ed

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs helt hva hun skal opereres for. Hvis det er akutte skader som ikke tåler å vente tas det som regel inne 1-2 uker. Når det venter lengre er det sjelden akutt, og som regel noe man fint kan gå på jobb med (selvfølgelig litt avhengig av jobb, forskjell på kontor og bhg). Er man villig til å bytte sykehus kan man også komme mye fortere til. Men mange bruker diffuse ting som kneskade, hodepine, vond skulder ect maskering for annet de egentlig er vekke for men ikke vil fortelle om, som depresjon f.eks. Meget mulig det er saken hos kollegaen din også. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det er lang ventetid på mange typer operasjoner. Et lite innblikk kan man få her (eller følge med i media, dette omtales ukentlig) 

https://tjenester.helsenorge.no/velg-behandlingssted/behandlinger/ventetider-for?bid=55

Anonymkode: 68ae9...57f

Det er ikke vanlig å få total kneprotese pga en kneskade.

Anonymkode: fbb80...8f4

Skrevet

Ja min tidligere samboer fikk ett kne som låste seg pga brusk. Var opptil ett år ventetid på operasjon. ETT ÅR. Vi hadde to små barn under 5år og yngste på 2. Hun på krykker, med smertestillende. Vi bodde 5min unna AHUS. 

Vi booket time på volvat, innen en uke etter skaden var det tatt bilder og innen 14dager var operasjonen utført og hun kunne belaste kneet igjen og starte opptrening. 14dager!! 

Dette kostet oss ca 15-20.000. 

Brusken var så skadet, men legen på volvat fikset noe nye medikamenter som ikke var i Norge egentlig, men under disk, og dette fikset alle ledd i kroppen, og ble veldig mye bedre. Tror det het «glukosamine» 

Gratis legehjelp er gratis.

Ta det privat. Ta lån, bruk kredittkort, bli frisk rask. 

Ett år som syk, før du får hjelp, da er det +5kg og andre plager. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja er lang tid. Sønnen her gikk først 3 mnd sykmelt, og da mye fram og tilbake fastlege og fysioterapeut mente dette ville gå over av seg selv. Fikk etter 3 mnd beskjed å begynne å jobbe gradert. Da låste kneet seg, først da på akutten ble ortoped tilkalt, da hadde det blitt større skadde så ble da akutt operert dagen etter, sykmeldt da 4 mnd til fordi det måtte gro. 

Lege sa hvis de ikke hadde tatt akutt kunne det gå opp mot 12 mnd før operasjon 

Anonymkode: 41af7...4ed

AnonymBruker
Skrevet

Ett år fra henvisning ble sendt til jeg fikk nytt kne. Etter 6 mnd fikk jeg time hos kirurg, og så ca 6 mnd til.

Anonymkode: ed966...99e

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en god grunn til å ha helseforsikring.

Jeg har dette + noen flere andre helserelaterte forsikringer på mine ansatte som koster en god slump penger, men dette gir behandlingsgaranti innen 14 dager.

Synd at det må være slik ventetid i det offentlige, og vi som fikser ting privat burde fått en bonus fra det offentlige for de sparer enormt med penger på at vi sørger for at våre ansatte er sykemeldte 6 - 12 mnd kortere tid enn de ville vært om de skulle stått i kø for offentlig hjelp...

Anonymkode: 4f09f...b98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...