Gå til innhold

Kan man bli gradert sykmeldt samtidig som man har gradert permisjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen er 4 mnd og planen var at jeg skal jobbe 40% fra nå ganske snart og dele permisjonen med far så han er hjemme to dager i uka og jeg tre dager. Problemet er bare at jeg sliter med fødselsskade ennå, klarer blant annet ikke holde på urin eller dels avføring - må løøpe til toalettet når behovet melder seg, og jeg jobber i hjemmesykepleien 😅 Har altså ikke sjans å gå på do mer enn maks en gang pr vakt... Så det går jo bare ikke. 

Kan jeg bli 40% sykmeldt og fortsette med 60% permisjon slik at vi kan fortsette planen ift permisjon? Far har gledet seg så veldig til mer tid med jenta vår, så vil jo egentlig ikke frata han det pga denne dumme skaden jeg har fått... Alternativet blir vel at jeg må "ta" hele fellespermisjonen for å være hjemme lenger, for jobb går ikke per nå. 

Noen som vet om man kan kombinere sykepenger og foreldrepenger på denne måten? Det er jo min sykdom/skade som gjør at jeg ikke kan jobbe som planlagt/tenkt... 

Anonymkode: e98a1...943

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bli fullt sykemeldt og din mann får da all permisjon. Du trenger det til rehabilitering. Eller hadde du tenkt å ta deg av barnet over halve tida når du ikke kan holde på avføring? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (2 minutter siden):

Du kan bli fullt sykemeldt og din mann får da all permisjon. Du trenger det til rehabilitering. Eller hadde du tenkt å ta deg av barnet over halve tida når du ikke kan holde på avføring? 

Det har gått greit til nå, vi har en rutine babyen og jeg 😅 Har hatt 100% permisjon til nå og vært mye alene. Jeg får oppfølgning for skaden på sykehus og hos fysioterapeut :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har gått greit til nå, vi har en rutine babyen og jeg 😅 Har hatt 100% permisjon til nå og vært mye alene. Jeg får oppfølgning for skaden på sykehus og hos fysioterapeut :) 

Det høres ikke bra ut at du som er så syk, også er mye aleine med barnet. Du har rett på sykemelding. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig med urinlekasjer etter fødsler. Har slittet med det i flere år. Jobber 100% og har ikke tenkt å slutte i jobben.

Det finnes ulike bind og bleier for det.

Anonymkode: 68a20...b19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er vanlig med urinlekasjer etter fødsler. Har slittet med det i flere år. Jobber 100% og har ikke tenkt å slutte i jobben.

Det finnes ulike bind og bleier for det.

Anonymkode: 68a20...b19

Det er forskjell på litt urinlekkasje og det å ikke kunne holde på avføring!

Anonymkode: 3336a...999

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Babyen er 4 mnd og planen var at jeg skal jobbe 40% fra nå ganske snart og dele permisjonen med far så han er hjemme to dager i uka og jeg tre dager. Problemet er bare at jeg sliter med fødselsskade ennå, klarer blant annet ikke holde på urin eller dels avføring - må løøpe til toalettet når behovet melder seg, og jeg jobber i hjemmesykepleien 😅 Har altså ikke sjans å gå på do mer enn maks en gang pr vakt... Så det går jo bare ikke. 

Kan jeg bli 40% sykmeldt og fortsette med 60% permisjon slik at vi kan fortsette planen ift permisjon? Far har gledet seg så veldig til mer tid med jenta vår, så vil jo egentlig ikke frata han det pga denne dumme skaden jeg har fått... Alternativet blir vel at jeg må "ta" hele fellespermisjonen for å være hjemme lenger, for jobb går ikke per nå. 

Noen som vet om man kan kombinere sykepenger og foreldrepenger på denne måten? Det er jo min sykdom/skade som gjør at jeg ikke kan jobbe som planlagt/tenkt... 

Fikk du skaden etter revning eller vanlig fødsel uten komplikasjoner?

Anonymkode: 3336a...999

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke at det hjelper deg akkurat nå, men har du meldt skaden til Norsk Pasient Skadeerstatning? 

Anonymkode: 730c5...f06

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør NAV!

For meg virker det helt logisk at man kan sykemeldes fra sin jobb uavhengig av % man jobber og at det ikke påvirker hva man gjør de andre % (permisjon for deg). Men bare NAV vet sikkert.

Det er aktivitetskrav til mor om far tar fellesperioden men jeg tror sykemelding tels som aktivitet.

Anonymkode: 5804c...32e

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor skal dere dele permisjonen så tidlig? Du har jo gått gjennom et helt svangerskap, og ikke minst fått alvorlige fødselsskader. Du trenger jo tid til å komme deg igjen, og det vil jeg påstå trumfer fars ønske om å være hjemme med barnet. 
Et alternativ er jo at du blir sykemeldt slik at far kan ta permisjon, så kan dere begge være hjemme. Jeg får ikke helt inntrykk her at du ønsker å gå så tidlig tilbake i jobb, noe som er helt forståelig med de plagene du har. 

Anonymkode: e8788...9ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...