AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:34 #61 Del Skrevet tirsdag kl 15:34 AprilLudgate skrev (På 18.5.2025 den 10.21): Du sier «jeg tolket», men kan du forklare i klaetekst hva han faktisk sa? Ikke hva du tolket? Jeg prøver å huske for å ikke si det feil, men jeg tror jeg ble så overveldet av den klumpen i magen at jeg gikk litt i svart. Men vi snakket om livet sammen og hvilke utfordringer vi eventuelt kan få, prøver jo å snakke litt fornuftig om disse tingene. Så forteller han om noe ved meg (som kanskje er det som gjør meg til meg), og at han ikke trodde han kunne matche meg på den måten og at det kunne bli et problem for han. Høres deretter ut som han snakker med seg selv/tenker høyt, for da begynner han å liste opp objektivt positive kvaliteter som om det skal veie opp Anonymkode: c5af3...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:58 #62 Del Skrevet tirsdag kl 15:58 At dere er introvert og ekstrovert? Anonymkode: 39372...1b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:03 #63 Del Skrevet tirsdag kl 16:03 AnonymBruker skrev (På 17.5.2025 den 1.26): Kjæresten min levde med eksen i 15 år, han var aldri forelsket eller betatt. Han ble sammen med henne fordi hun ville ha han, og han ville ha barn. Slik ble det. Han ble aldri forelsket eller betatt av henne noen sinne. Men han fikk barn. Anonymkode: d64a5...482 Jeg har vært denne eksen. Det er så jævla råttent gjort at jeg har ikke ord. Leve sammen og lide seg gjennom sex med en person man ikke elsker eller liker, uten at personen vet om det. Fysj. Anonymkode: aa336...429 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:11 #64 Del Skrevet tirsdag kl 17:11 AnonymBruker skrev (1 time siden): At dere er introvert og ekstrovert? Anonymkode: 39372...1b0 Neida, her er vi introverte begge to, det han snakket om er noe jeg hverken har bedt om eller ønsket at han skulle matche meg på (men jeg synes jo han gjør det allerede, så jeg forstår ikke). Og så var det ikke det at han ikke kunne gjøre det som var problemet, men mindreverdighetskomplekser han påfører seg selv av den grunnen. Jeg tenker at da kan man jo ikke ha særlig dype følelser for noen, når man analyserer ting på en sånn måte.. Anonymkode: c5af3...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:17 #65 Del Skrevet tirsdag kl 18:17 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har vært denne eksen. Det er så jævla råttent gjort at jeg har ikke ord. Leve sammen og lide seg gjennom sex med en person man ikke elsker eller liker, uten at personen vet om det. Fysj. Anonymkode: aa336...429 Mulig det gikk begge veier da. Det vet vi ikke. Ingen av de likte å ha sex med hverandre. Anonymkode: d64a5...482 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 21:47 #66 Del Skrevet tirsdag kl 21:47 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Neida, her er vi introverte begge to, det han snakket om er noe jeg hverken har bedt om eller ønsket at han skulle matche meg på (men jeg synes jo han gjør det allerede, så jeg forstår ikke). Og så var det ikke det at han ikke kunne gjøre det som var problemet, men mindreverdighetskomplekser han påfører seg selv av den grunnen. Jeg tenker at da kan man jo ikke ha særlig dype følelser for noen, når man analyserer ting på en sånn måte.. Anonymkode: c5af3...f2e Oh the irony - du overanalyserer han jo så til de graaaaaaader TS 😅 Anonymkode: ea1ef...bf2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:32 #67 Del Skrevet tirsdag kl 22:32 Jeg skjønner ingenting. Du er så vag. Veldig vanskelig å komme med fornuftige innspill når du ikke er konkret på noe som helst. Høres ut som du lager problemer selv og skyver han unna. Slitsom dynamikk du beskriver. Anonymkode: 39372...1b0 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 22:43 #68 Del Skrevet tirsdag kl 22:43 Har ikke lest hele tråden, men husk at vi mennesker er veldig ulike i måten vi har følelser på. Min mann igjennom 20 år er for eksempel veldig analytisk og fornuftig, og blir sjelden entusiastisk over noe. Han sier at han ikke kjenner følelsene noe særlig i kroppen, og det han kjenner klarer han iallfall ikke å formidle. Den følelsen som er enklest for meg å «se» på hans kroppsspråk og væremåte er når han er skikkelig fornøyd - og det er han heldigvis ofte. Dette kan likevel være veldig frustrerende for meg, som er mer spontan, entusiastisk, mer i kontakt med følelsene mine osv. Det tok litt tid før vi skjønte hverandre, men på et tidspunkt måtte jeg bare stole på at han mente det når han sa at han ville ha meg og at han ikke var i tvil, selv om jeg savnet mer jubel og fanfare 😅 Mitt tips: spør direkte. Å snakke vagt og generelt om fremtiden, for så å tolke ut fra hans tonefall, kroppsspråk og alt du tenker han ikke sier er sjelden lurt. Anonymkode: f5f66...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:08 #69 Del Skrevet onsdag kl 07:08 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg skjønner ingenting. Du er så vag. Veldig vanskelig å komme med fornuftige innspill når du ikke er konkret på noe som helst. Høres ut som du lager problemer selv og skyver han unna. Slitsom dynamikk du beskriver. Anonymkode: 39372...1b0 Helt enig! Anonymkode: ea1ef...bf2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:34 #70 Del Skrevet onsdag kl 07:34 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg skjønner ingenting. Du er så vag. Veldig vanskelig å komme med fornuftige innspill når du ikke er konkret på noe som helst. Høres ut som du lager problemer selv og skyver han unna. Slitsom dynamikk du beskriver. Anonymkode: 39372...1b0 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Helt enig! Anonymkode: ea1ef...bf2 Det er nyttig det dere sier her, for min historikk er jo ikke trygge forhold. Jeg har tenkt tanken på om jeg selv nå begynner å bli så trygg/involvert at jeg ubevisst leter etter noe for å sette i gang panikk selv. Enten fordi ro er ukjent (og dermed utrygt) eller fordi jeg i underbevisstheten savner spenningen med usunne forhold. Har jobbet aktivt med meg selv for å komme hit jeg er nå, men ser av reaksjonene deres at jeg mest sannsynlig har kokt opp dette selv, i hvert fall så lenge jeg ikke engang har spurt han (som jeg ikke tør). Og det er det beste utfallet, at dette er noe jeg har styret med selv altså, for jeg vil så gjerne ha denne mannen ❤️ Anonymkode: c5af3...f2e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:36 #71 Del Skrevet onsdag kl 07:36 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Oh the irony - du overanalyserer han jo så til de graaaaaaader TS 😅 Anonymkode: ea1ef...bf2 Burde tatt med deg også i svaret over her. Takk for ærlig tilbakemelding ❤️ Og den ironien ser jeg absolutt, herregud 🙈😅 Anonymkode: c5af3...f2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet onsdag kl 08:50 #72 Del Skrevet onsdag kl 08:50 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg prøver å huske for å ikke si det feil, men jeg tror jeg ble så overveldet av den klumpen i magen at jeg gikk litt i svart. Men vi snakket om livet sammen og hvilke utfordringer vi eventuelt kan få, prøver jo å snakke litt fornuftig om disse tingene. Så forteller han om noe ved meg (som kanskje er det som gjør meg til meg), og at han ikke trodde han kunne matche meg på den måten og at det kunne bli et problem for han. Høres deretter ut som han snakker med seg selv/tenker høyt, for da begynner han å liste opp objektivt positive kvaliteter som om det skal veie opp Anonymkode: c5af3...f2e Hva er denne tingen da? Forskjell på «at du vil jobbe mye/reise mye/leve på småbruk» og «følelser for den andre». Selv når jeg ber deg være tydelig så pakker du det inn med fem lag bomull. Hva KONKRET var det han ikke kunne matche deg på? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arild37 Skrevet onsdag kl 08:57 #73 Del Skrevet onsdag kl 08:57 Dette er normen, dere er helt normale 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:40 #74 Del Skrevet onsdag kl 10:40 Hva er din tilknytningsstil TS? Har du lest deg opp på dette? Det er desidert det som har gitt meg mest suksess i dating, å lære om dynamikkene mellom ulike tilknytningsstiler og hvordan best håndtere det, samt hvordan jobbe mot å bli trygg tilknytning begge to. Anonymkode: ea1ef...bf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:02 #75 Del Skrevet onsdag kl 11:02 AnonymBruker skrev (På 17.5.2025 den 23.37): 😂😂😂😂😂😂 jeg tviler på at man er s veldig forelsket etter 15 år. Elsker, ja, men forelsket, nei! Anonymkode: f5437...52c Jo!! Jeg får stadig sommerfugler etter NI år sammen!!!!! Anonymkode: 1463d...1c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:12 #76 Del Skrevet onsdag kl 11:12 Ser at mange legger kjærestens atferd over på ts, på hennes tilknytningsstil etc. Føler at det derfor trengs en motstemme. Ts: dette høres ikke normalt ut, og kan umulig være et sunt forhold for deg. Dere høres ut som venner på tur, og du får en gave der du må være med og spleise? Og flyseter som bestilles er med mellomrom og øretelefoner tas på i 4 timer? I beste fall er han en egoist som tenker mest på seg selv. I verste fall ser han på deg som en venner . Either way: høres ikke ut som du får noe av det du trenger. Er det verdt innsatsen? Anonymkode: 6bf46...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 11:15 #77 Del Skrevet onsdag kl 11:15 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser at mange legger kjærestens atferd over på ts, på hennes tilknytningsstil etc. Føler at det derfor trengs en motstemme. Ts: dette høres ikke normalt ut, og kan umulig være et sunt forhold for deg. Dere høres ut som venner på tur, og du får en gave der du må være med og spleise? Og flyseter som bestilles er med mellomrom og øretelefoner tas på i 4 timer? I beste fall er han en egoist som tenker mest på seg selv. I verste fall ser han på deg som en venner . Either way: høres ikke ut som du får noe av det du trenger. Er det verdt innsatsen? Anonymkode: 6bf46...3ed Beklager ts, svarte på et annet innlegg i denne tråden. Men de samme rådene gjelder for deg. Anonymkode: 6bf46...3ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet onsdag kl 11:20 #78 Del Skrevet onsdag kl 11:20 AnonymBruker skrev (På 17.5.2025 den 0.20): Og det gjør så vondt. Vi har vært sammen i et år, og han har vært helt super. Brukt masse tid sammen, ingen usikkerhet eller lignende. Men mens vi snakker om planer fremover, skjønner jeg i løpet av samtalen at han har ikke har forelsket seg i meg. Han har ikke falt for meg eller er betatt engang tror jeg. Han er sammen med meg fordi det er et godt valg her og nå, fordi vi er en veldig god match seksuelt, og fordi jeg har mange «gode kvaliteter». Han har ikke skjønt at jeg har skjønt det. Eller egentlig vet jeg ikke om han skjønner det selv. Om han kanskje ikke tenker at det mangler. Men jeg er knust. Fullstendig 🥺 Det er vel ikke noe håp at det kommer etter så lang tid? Jeg har holdt igjen meg selv fordi han har vært så tilbakeholden med å uttrykke følelser etc. Så jeg har tenkt jeg må bremse meg og vente litt på at han følger på. Og nå skjønner jeg at han hoppet av der for lenge siden. Men han vil fortsatt leve med meg. Jeg vet ikke om det er noe jeg klarer 🥺 Jeg trodde faktisk jeg klarte å gi han sommerfugler i magen eller noe sånt, og det å skjønne at det gjør jeg ikke, det er bare forferdelig 😔 Anonymkode: c5af3...f2e Men hvordan vet du det da at han ikke er forelska i deg? Syns det var litt tynt grunnlag å trekke den konklusjonen fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet onsdag kl 11:30 #79 Del Skrevet onsdag kl 11:30 AnonymBruker skrev (På 17.5.2025 den 9.05): Så trist, skjønner godt at det føles fælt! Her følte begge det sånn første gsng vi så hverandre og lengtet til neste gang! Kanskje det for noen kan bygge seg opp etterhvert, men 1år er lenge så trorndu har rett! Prøv å snakke med han? Anonymkode: 17e74...c5f Forelskelse bygger seg ikke opp. Forelsket er noe man er i starten og så går det over til noe annet. Forelskelse er ikke annet enn en midlertidig sinnsykdom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet onsdag kl 11:33 #80 Del Skrevet onsdag kl 11:33 AnonymBruker skrev (På 17.5.2025 den 22.04): Det stemmer virkelig ikke..når man føler ekte kjærlighet, veksler man mellom den trygge kjærligheten og forelskelse hele samlivet..jeg har fortsatt perioder jeg er vilt forelsket i mannen min - etter 15 år sammen. Anonymkode: bbf12...314 Nei. Forelskelse går over. Det er ikke det samme som kjærlighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå