Gå til innhold

Har akkurat innsett at kjæresten ikke er forelsket i meg 😟

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Og det gjør så vondt. Vi har vært sammen i et år, og han har vært helt super. Brukt masse tid sammen, ingen usikkerhet eller lignende.

Men mens vi snakker om planer fremover, skjønner jeg i løpet av samtalen at han har ikke har forelsket seg i meg. Han har ikke falt for meg eller er betatt engang tror jeg. Han er sammen med meg fordi det er et godt valg her og nå, fordi vi er en veldig god match seksuelt, og fordi jeg har mange «gode kvaliteter». 

Han har ikke skjønt at jeg har skjønt det. Eller egentlig vet jeg ikke om han skjønner det selv. Om han kanskje ikke tenker at det mangler. Men jeg er knust. Fullstendig 🥺 Det er vel ikke noe håp at det kommer etter så lang tid? Jeg har holdt igjen meg selv fordi han har vært så tilbakeholden med å uttrykke følelser etc. Så jeg har tenkt jeg må bremse meg og vente litt på at han følger på. Og nå skjønner jeg at han hoppet av der for lenge siden. Men han vil fortsatt leve med meg. Jeg vet ikke om det er noe jeg klarer 🥺 Jeg trodde faktisk jeg klarte å gi han sommerfugler i magen eller noe sånt, og det å skjønne at det gjør jeg ikke, det er bare forferdelig 😔

Anonymkode: c5af3...f2e

Det er helt vanlig at forelskelsen går over etter 1-2år, men det er da man finner ut om man virkelig elsker hverandre eller ikke 

Anonymkode: c61d6...0ee

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er helt vanlig at forelskelsen går over etter 1-2år, men det er da man finner ut om man virkelig elsker hverandre eller ikke 

Det stemmer virkelig ikke..når man føler ekte kjærlighet, veksler man mellom den trygge kjærligheten og forelskelse hele samlivet..jeg har fortsatt perioder jeg er vilt forelsket i mannen min - etter 15 år sammen. 

Anonymkode: bbf12...314

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste rådet her på KG og andre steder forøvrig er å senke kravene for å få partner, da blir dette resultatet.

Anonymkode: ad057...b4d

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det stemmer virkelig ikke..når man føler ekte kjærlighet, veksler man mellom den trygge kjærligheten og forelskelse hele samlivet..jeg har fortsatt perioder jeg er vilt forelsket i mannen min - etter 15 år sammen. 

Joda det er vanlig, forsket på dette hvor kjemibalansen i hjernen når en er forelsket endret seg hos de aller fleste etter 1-2 år. Og det kan forklare hvorfor så mange går fra hverandre etter et par år, når de rosa brillene går av så finner de ut at det egentlig kun var en forelskelse, ikke ekte kjærlighet. Men ekte kjærlighet kan være minst like sterkt og minne mye om forelskelse 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Joda det er vanlig, forsket på dette hvor kjemibalansen i hjernen når en er forelsket endret seg hos de aller fleste etter 1-2 år. Og det kan forklare hvorfor så mange går fra hverandre etter et par år, når de rosa brillene går av så finner de ut at det egentlig kun var en forelskelse, ikke ekte kjærlighet. Men ekte kjærlighet kan være minst like sterkt og minne mye om forelskelse 

Eller gjøre som noen andre, forbi sammen med en man ikke elsker eller er forelsket i, fordi man trenger et eller annet. Eller av gammel vane. Mer behagelig å henge med en som ikke gir deg noe enn å være alene.

Anonymkode: d64a5...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forelskelse er unødvendig og oppskrytt. Ser du etter en livspartner er grunnlaget for kjærlighet at en forplikter seg, ikke at en er eller har vært forelsket.

Hilsen dame som er forelsket i stadig nye, opptil 8 stykk i løpet av ett år.

Anonymkode: a43e7...cc2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Forelskelse er unødvendig og oppskrytt. Ser du etter en livspartner er grunnlaget for kjærlighet at en forplikter seg, ikke at en er eller har vært forelsket.

Hilsen dame som er forelsket i stadig nye, opptil 8 stykk i løpet av ett år.

Anonymkode: a43e7...cc2

Kunne ikke vært mer uenig!

Men folk er nok forskjellige her. Jeg er en som også stadig er forelsket, etter mange år. Kunne ikke hatt et forhold som ikke startet med forelskelse begge veier.

Anonymkode: 5cc39...246

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

😂😂😂😂😂😂 jeg tviler på at man er s veldig forelsket etter 15 år. Elsker, ja, men forelsket, nei!

Anonymkode: f5437...52c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

😂😂😂😂😂😂 jeg tviler på at man er s veldig forelsket etter 15 år. Elsker, ja, men forelsket, nei!

Anonymkode: f5437...52c

Det er virkelig mulig, tro meg. Jeg elsker han 24/7, men er som sagt skikkelig forelsket også i perioder. Med sommerfugler og lykkefølelse..hele pakken. Dog ikke den usikkerheten som ofte følger i starten. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kjæresten min levde med eksen i 15 år, han var aldri forelsket eller betatt. Han ble sammen med henne fordi hun ville ha han, og han ville ha barn. 

Slik ble det. 

Han ble aldri forelsket eller betatt av henne noen sinne. Men han fikk barn. 

Sier han til deg nå. Lol.

Anonymkode: ff6cc...983

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Eller gjøre som noen andre, forbi sammen med en man ikke elsker eller er forelsket i, fordi man trenger et eller annet. Eller av gammel vane. Mer behagelig å henge med en som ikke gir deg noe enn å være alene.

Det er ikke behagelig å henge med noen som ikke gir en noe. 

Anonymkode: 98e10...ed3

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dønn 100% forelsket, nær besvimelse, med sommerfugler og bier som svermer 24/7. Er det minimumet for en inngangsbillett til et forhold? Og begge parter må kjenne på dette på et identisk vis?

Javel, da tror jeg mange bør revurdere ekteskapene sine gitt..

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker å være i forhold som ikke begynner med forelskelse. Forelskelse gjør meg besatt, blind og gal, og når jeg etterhvert begynner å se personen ordentlig etter 1-2 år, så går forholdet ad dundas.

Mine beste forhold har vært uten forelskelse, men vi respekterer hverandre, er glade i hverandre, gir hverandre omsorg og tenner på hverandre. I en sånn relasjon klarer jeg å se den andre for det den er og godta personen i seg selv, istedenfor å være forelsket i et innbilt glansbilde. 

Så jeg tenker at du ikke skal stresse for mye med det, Ts. Det kan vokse sterke følelser frem uten forelskelse som er mer rolige, uten sommerfugler og den vanvittige lykkefølelsen. Disse emosjonene er bedre fordi de kommer av at man har vært sammen i mange år og har blitt glad i hverandre etter å ha blitt kjent.

Jeg er nå sammen med en mann på femte året uten å ha vært forelsket. Jeg savner overhodet ikke forelskelsen og er glad for at den aldri kom. Likevel vokser både tenning, godhet og kjærlighet i vår relasjon. Og jeg slipper å være redd for den dagen forelskelsen går nedover.

Anonymkode: e67ba...76b

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sier han til deg nå. Lol.

Anonymkode: ff6cc...983

Dette er ikke en person som slenger slikt ut av seg for å smigre meg. Det var en samtale hvor han startet med å si "nå kommer jeg til å vise at jeg er en dårlig kjæreste". Noen ganger åpner man seg fordi man vet man ikke klarer å leve med byrden av sannheten fra fortiden. Vi har kjent hverandre lenger enn flesteparten av de mest aktive brukerne her inne har levd, lenge før de to møttes. Slikt er alvorlig og man lyver ikke om det (dvs han gjør ikke. Han er bedre menneske enn alle her inne til sammen).

Jeg har ikke fått noe positivt ut av den infoen. Det vet han godt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.5.2025 den 1.26):

Kjæresten min levde med eksen i 15 år, han var aldri forelsket eller betatt. Han ble sammen med henne fordi hun ville ha han, og han ville ha barn. 

Slik ble det. 

Det der synes jeg er så avskyelig gjort, at jeg nesten ikke har ord. Hvordan kan du være sammen med en sånn fyr? Det er totalt uetisk å være sammen med noen over tid som man ikke har de riktige følelsene for. Det er å lure et annet menneske. Det fører til så mye smerte og så mye vondt. Nei, man må virkelig vente til man føler litt, ihvertfall. Eller la være.

Anonymkode: 501ae...64e

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (8 timer siden):

Dønn 100% forelsket, nær besvimelse, med sommerfugler og bier som svermer 24/7. Er det minimumet for en inngangsbillett til et forhold? Og begge parter må kjenne på dette på et identisk vis?

Javel, da tror jeg mange bør revurdere ekteskapene sine gitt..

Det finnes mange mellomstadier enn det du beskriver her. Man bør ha positive følelser, fysisk og på andre måter, for den man er sammen med.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det finnes mange mellomstadier enn det du beskriver her. Man bør ha positive følelser, fysisk og på andre måter, for den man er sammen med.

Fikk det for meg at TS synes det var normalen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det der synes jeg er så avskyelig gjort, at jeg nesten ikke har ord. Hvordan kan du være sammen med en sånn fyr? Det er totalt uetisk å være sammen med noen over tid som man ikke har de riktige følelsene for. Det er å lure et annet menneske. Det fører til så mye smerte og så mye vondt. Nei, man må virkelig vente til man føler litt, ihvertfall. Eller la være.

Føler man ingen ting så føler man ingen ting. Det skjer ikke over tid. Da kan man like gjerne fikse seg arrangert ekteskap.

Helt enig, det er forferdelig. Derfor han syntes det var vanskelig å fortelle meg, men det var viktig for han også. Jeg tenker mye på det. Og det er absolutt ingen smiger for meg.

Jeg vet at det er anderledes med oss, og har ingen behov for å utbrodere om det her. Jeg har absolutt mange teorier om hvorfor han gjorde det slik, men det er noe vi tar med parterapeuten. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.5.2025 den 1.26):

Slik ble det. 

Dette er noe alle menn sier om eksene sine. « de hadde det aldri som vi». « følelsene var ikke der, eller de var svake». «De forble bare sammen på grunn av barna/ vane etc». 
ingen mann holder sammen med en kvinne i 15 år uten grunn. Han har sannsynligvis vært like forelsket som i deg, men tiden har gått, og han har glemt det. 

Kjærester sier bare sånn for ikke å såre. Det kan sammenlignes med at en venninne kommer med et nytt plagg som ikke kler henne i hele tatt. Likevel sier man « så fin du er». For å ikke såre.

Anonymkode: 6bf46...3ed

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette er noe alle menn sier om eksene sine. « de hadde det aldri som vi». « følelsene var ikke der, eller de var svake». «De forble bare sammen på grunn av barna/ vane etc». 
ingen mann holder sammen med en kvinne i 15 år uten grunn. Han har sannsynligvis vært like forelsket som i deg, men tiden har gått, og han har glemt det. 

Kjærester sier bare sånn for ikke å såre. Det kan sammenlignes med at en venninne kommer med et nytt plagg som ikke kler henne i hele tatt. Likevel sier man « så fin du er». For å ikke såre.

Anonymkode: 6bf46...3ed

Skjønner at folk liker å tenke at alle sier slikt om eksene sine.

Det er dessverre ikke tilfellet her.

Jeg kunne riktig nok ønske det var tilfellet, for en løgn om dette hadde vært enklere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...