mammams Skrevet 16. mai #1 Skrevet 16. mai Hvilke (pocket-) bøker tar jeg med meg til Mallorca i ferien? Bør være enkelt nok til bassengkanten/ stranda, men også godt nok til å fenge. Er glad i nordisk krim, og har nylig starter på den første boka til Pascal Engman og den er ok, men så langt ikke fanget meg like mye som f.eks Emily Schepp, Christina Ohlsson og Katrine Engberg jeg leste nylig. Sist sydentur leste jeg bla. Kastanjemannen, herlig krim. Trenger også tips på skjønnlitteratur som ikke er krim. Hvilke bøker ville du pakket med deg?
AnonymBruker Skrevet 16. mai #2 Skrevet 16. mai Utafor tema men har du SETT Kastanjemannen🙈🙈?? Ellers, Jussi Adler Olsen og Lars Keppler. Anonymkode: 5826d...057 2
mammams Skrevet 16. mai Forfatter #3 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Utafor tema men har du SETT Kastanjemannen🙈🙈?? Ellers, Jussi Adler Olsen og Lars Keppler. Anonymkode: 5826d...057 Ja, jeg så den for et par år siden. Imponert over hvor skummel og grøssende den var laget! 👍 Lest det meste av Adler Olsen. Keppler har ikke fenget like mye, mulig jeg bør prøve igjen. TS
AnonymBruker Skrevet 16. mai #4 Skrevet 16. mai mammams skrev (4 minutter siden): Ja, jeg så den for et par år siden. Imponert over hvor skummel og grøssende den var laget! 👍 Lest det meste av Adler Olsen. Keppler har ikke fenget like mye, mulig jeg bør prøve igjen. TS De første to Keppler fenget ikke meg så veldig heller men ble veldig bra etterhvert. Hva med Stefan Ahnhem? Anonymkode: 5826d...057 1
mammams Skrevet 16. mai Forfatter #5 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): De første to Keppler fenget ikke meg så veldig heller men ble veldig bra etterhvert. Hva med Stefan Ahnhem? Anonymkode: 5826d...057 Ikke lest, skal sjekke ut - takk for tips! TS
AnonymBruker Skrevet 16. mai #6 Skrevet 16. mai mammams skrev (1 minutt siden): Ikke lest, skal sjekke ut - takk for tips! TS Veldig bra. Anonymkode: 5826d...057
Sonit Skrevet 16. mai #7 Skrevet 16. mai Må det være krim? Nina Lykke og Marit Eikemo har underholdende og velskrevne romaner. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #8 Skrevet 16. mai Frida mcfadden hushjelpen og den låste døren, veldig lettleste og en lett underholdning. Tilbud på Nordli. Anonymkode: 6c337...9c9 3
princeofithilien Skrevet 16. mai #9 Skrevet 16. mai Ikke krim, men "En mann ved navn Ove" er en nydelig bok, kan ikke anbefales nok! Jeg trodde ikke den skulle være noe for meg, men den tror jeg kan appellere til de aller fleste altså! Sterk og rørende, og samtidig så morsom!
mammams Skrevet 16. mai Forfatter #10 Skrevet 16. mai Sonit skrev (26 minutter siden): Må det være krim? Nina Lykke og Marit Eikemo har underholdende og velskrevne romaner. Nei, må ikke være krim. Har lest Lykke og likt bøkene godt. Ikke lest Eikemo, skal sjekke ut. Takk for tips! TS 1
mammams Skrevet 16. mai Forfatter #11 Skrevet 16. mai princeofithilien skrev (4 minutter siden): Ikke krim, men "En mann ved navn Ove" er en nydelig bok, kan ikke anbefales nok! Jeg trodde ikke den skulle være noe for meg, men den tror jeg kan appellere til de aller fleste altså! Sterk og rørende, og samtidig så morsom! Har sett filmen og på teater med Sven Nordin, men ble plutselig usikker på om jeg har lest boka. TS
AnonymBruker Skrevet 16. mai #12 Skrevet 16. mai mammams skrev (1 time siden): Hvilke (pocket-) bøker tar jeg med meg til Mallorca i ferien? Bør være enkelt nok til bassengkanten/ stranda, men også godt nok til å fenge. Er glad i nordisk krim, og har nylig starter på den første boka til Pascal Engman og den er ok, men så langt ikke fanget meg like mye som f.eks Emily Schepp, Christina Ohlsson og Katrine Engberg jeg leste nylig. Sist sydentur leste jeg bla. Kastanjemannen, herlig krim. Trenger også tips på skjønnlitteratur som ikke er krim. Hvilke bøker ville du pakket med deg? Jesper Stein sin krim og Hjorth Rosenfeldt. Fantastisk 🥰 nordisk krim begge. Anonymkode: 42e3f...4f8
princeofithilien Skrevet 16. mai #13 Skrevet 16. mai mammams skrev (6 minutter siden): Har sett filmen og på teater med Sven Nordin, men ble plutselig usikker på om jeg har lest boka. TS Da har du nok ikke gjort det, for det hadde du nok ikke glemt!
AnonymBruker Skrevet 16. mai #14 Skrevet 16. mai Leste (og lyttet) meg gjennom hele serien til Camilla Läckberg i fjor. Syns de er lettleste og spennende nok. Både serien om Fjellbacka men også de hun har skrevet sammen med Henrik Fexeus. Ellers har jeg fått sansen for Agnes Lovise Matre sine bøker. Helt ok norsk Krim. Anonymkode: 9da22...603 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai #15 Skrevet 17. mai Siden du også vil ha tips som ikke er krim: Evil grandma av Line Baugstø (fornøyelig bok om å ikke ville bli bestemor. Fin for meg også i begynnelsen av førtiårene). Dørene lukke: en liten bok on sjekking av Maren Skolem. Fin og sår bok om sjekking og psykisk helse. Anonymkode: d7936...ae2
AnonymBruker Skrevet 17. mai #16 Skrevet 17. mai Mange løgner små av Monika Steinholm. Fin krim. Anonymkode: d7936...ae2
Million Skrevet 17. mai #17 Skrevet 17. mai (endret) Jeg skal ut og reise snart selv, og har bestemt meg for å ta med to Jane Austen klassikere; "Emma" på norsk, og den engelske utgaven av hennes bok "Pride and Prejudice" (den heter "Stolthet og fordom" på norsk utgivelse). Har lest begge to før, men blir aldri lei dem. De er klassikere av en grunn. Kjempefine bøker. Endret 17. mai av Million
AnonymBruker Skrevet 17. mai #18 Skrevet 17. mai Jeg liker disse: https://www.helenfields.com/copy-of-faqs Anonymkode: 45841...d45
AnonymBruker Skrevet 17. mai #19 Skrevet 17. mai Jørn Lier Horst sine bøker er bra krim.Ellers har jeg lest noen av Agnes Matre.Usikker på hvor mange bøker hun har skrevet..Må sjekkes! Anonymkode: a535c...341 1
mammams Skrevet 17. mai Forfatter #20 Skrevet 17. mai Takk for tips alle sammen, nå har jeg liste lang nok til å dekke lang tid fremover! 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå