Gå til innhold

Får ikke lån til depositum

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

anonym 4545 skrev (1 minutt siden):

Ts spør om råd. Trenger ikke å høre: Hvorfor ikke spart?osv

Typisk kvinneguiden det 

Anonymkode: 10541...fb7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Vet at noen har fått låne til depositum på nav. Så hør med de

Anonymkode: f4624...246

Dette er et godt tips og det første du burde sjekke.

Anonymkode: d4bf8...a37

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg søker lån til depositum. 40 000 kr. Er ufør og bruttoinntekt litt over 400 000 kr. Har gjeld på 40 000 kr fra før. Eneste tilbud jeg fikk var lån på 8000 kr fra en bank. Så nå har jeg ikke depositum. Hva gjør jeg? Flytte må jeg 

Brutto på 400.000 er ikke en særlig god lønn desverre. Renteøkning har gjort det vanskeligere.. Det finnes likevel banker som vil gi deg lån. Du burde oppsøke en bank du har forhold til personlig, be om samtale med veileder. I tillegg kontakte nav, de har en plikt til å hjelpe. 

Anonymkode: c3700...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettopp fordi livet skjer så bør man ha en buffer.

Anonymkode: 820dc...fb8

Nettopp fordi livet skjer kan man være i situasjoner der man ikke har sjans å spare opp buffer. 

Anonymkode: cfa7f...759

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg søker lån til depositum. 40 000 kr. Er ufør og bruttoinntekt litt over 400 000 kr. Har gjeld på 40 000 kr fra før. Eneste tilbud jeg fikk var lån på 8000 kr fra en bank. Så nå har jeg ikke depositum. Hva gjør jeg? Flytte må jeg 

Det finnes flere tilbydere av depositumsgaranti. Se hybel.no for eksempel. Der betaler du et engangsbeløp for depositum i rundt 3 år.

Anonymkode: 6c031...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hybel.no 

Anonymkode: d8312...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er redd for at huseier heller velger noen som har depositum over meg da 

Det er en realitet.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men hvorfor gir ikke banken lån?  På min inntekt så burde  jeg fått det? 

Du har lav inntekt, og ett forbrukslån på 40 000 er dyrt. Du sier ikke noe om hvilken type lån du har fra før...

Med den nye potensielle husleien, hvor mye har du til overs hver måned, etter andre regninger og mat er betalt?

Anonymkode: 7cb42...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav "garanti" kan du glemme. Da får du bare leie hos slumlorder.

Anonymkode: 8c542...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å få lån til depositum hos banken sin, men det krever et godt kundeforhold og stabil økonomi over tid. Når ts ikke får lån er det jo noe som skurrer. Dette er som sagt en grunn til å ha buffer, du sier det er brukt på begravelse, men det kan man få støtte til hos nav hvis det ikke er midler i boet, evt overlate det hele til kommunen. Din beste sjans er som flere skriver enten nav eller privat tilbyder, men mange utleirer tar med god grunn ikke imot navgaranti, så du bør låne pengene. 

Anonymkode: 8bddf...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Lett å si for noen som lever på uføre trygd. Skal man spare eller  spise og betale regninger?  Har ikke levd på uføre du kanskje? 

Anonymkode: 4fd79...2ea

Hvis man skal velge mellom og spise og spare, så man jo også velge mellom og spise og betale ned lånet? Dette var jo et knallargument for og låne deg penger. Har levd på uføretrygd. Dumt og ha lån da. Både spiser og sparer. 
samtidig skjønner jeg at livet kan skje, og at det kan komme en ketchup effekt som gjør at bufferen blir spist opp og man ikke får spart nytt så raskt , men da er man jo ikke en god kandidat for lån heller. 

Anonymkode: 16571...04d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg hadde spart opp en del i for litt over 1 år siden. Men Mamma døde og hun brukte dessverre sine penger på alkohol. Så der var det ingen å hente. Så begravelsen måtte jeg betale 

Nei, det måtte du ikke.

Anonymkode: a2e82...0e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nettopp fordi livet skjer så bør man ha en buffer.

Anonymkode: 820dc...fb8

Ja, men det hjelper jo TS lite å påpeke dette nå..! 

TS, selg noe, lån litt av familie/venner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lett å si for noen som lever på uføre trygd. Skal man spare eller  spise og betale regninger?  Har ikke levd på uføre du kanskje? 

Og nettopp derfor får man ikke lån i den situasjonen. Skal man betale ned lånet eller spise og betale regninger..

Anonymkode: cfdbf...fcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nav "garanti" kan du glemme. Da får du bare leie hos slumlorder.

Anonymkode: 8c542...b08

Om man skal søke om navgaranti må man først har fått avslag hos hybel.no 

Ellers fungerer navgaranti på en annen måte nå, med at man låner de faktiske pengene og de settes på konto. Noe som vil si at det er kun mellom nav og ts, hvor pengene kommer fra vet ikke utleier da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du mye penger på mat da? Har 2 små alene og vi over godt på 4000 i mnd på mat og husholdning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...