Gå til innhold

Damer. Hva ville du gjort om crushen din valgte en annen men så ble singel igjen?

BobTheNoob

Damer. Hva ville du gjort om crushen din valgte ei annen men så ble singel igjen?   

67 stemmer

1. 1. La oss si du og en fyr har god kjemi og møtes som venner men både du og andre merker kjemien. Men så blir han istedet sammen med ei annen. Flere måneder senere dumper han henne. Ville du fortsatt ha følelser?

• Ignorert ham. Sjansen er borte!
      35
    • Sett an, men skeptisk!
      21
    • Vært åpen for å gjenoppta kontakt og se hvordan det går
      8
    • Aktivt oppsøkt ham. Nå er muligheten der!
      3

Anbefalte innlegg

Dette ble hypotetisk. Men interessant å høre hva damer tenker i sånne situasjoner. 

Endret av BobTheNoob
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri tatt han tilbake uansett. Han hadde sjansen. 

Anonymkode: 737f4...d28

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har allerede demonstrert på en helt tydelig måte at du ikke er førstevalget. Ikke ta til takke med å være noens andrevalg.

Anonymkode: 49ea6...180

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vgs har jeg kaaansje kunne funnet på det, men ikke nå i voksen alder. Er jo åpenbart ikke hans kjærlighet her i livet. 

Anonymkode: 234b8...e4b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han har allerede demonstrert på en helt tydelig måte at du ikke er førstevalget. Ikke ta til takke med å være noens andrevalg.

Anonymkode: 49ea6...180

Hva om han innså at han hadde valgt feil? Falt for en sjarm men ikke kompatibel personlighet?  Det er først da han innser verdien av hva dere hadde? 

Anonymkode: 52edc...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva om han innså at han hadde valgt feil? Falt for en sjarm men ikke kompatibel personlighet?  Det er først da han innser verdien av hva dere hadde? 

Nei absolutt ikke. Det vil for alltid være en usikkerhet i deg. 

Anonymkode: 7dec5...f25

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mer som skaper situasjonen for min del. Jeg kan gi en sjanse til, jeg kan være ferdig med han, spørsmålet er og om han gjør ting på en ny måte?

En som har forsvunnet uten å si ifra flere ganger får ingen ny sjanse. En som viser seg å ha irriterende trekk som jeg får øye på etter hvert får ingen ny sjanse. En som avslutter med meg på god fot fordi han ønsker å være eksklusive med ei anna, kan jeg kanskje bygge et forhold til om han blir singel - spesielt om jeg vurderer oss som godt kompatible.

Men jeg går ikke og holder meg ledig i tilfellet at han blir ledig og han kan forvente ganske tøffe samtaletema for å hjelpe tillita til å gro fram igjen. Men sier han enkelt og bent frem at han trengte litt tid på å skjønne at han ikke passet med hun andre og at erkjennelsen dessverre var treg, eller noe i den duren, er det en start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Om en vær feil person sin sjarm er nok til å lede h*n bort i et annet forhold, er det ikke noe viktig der å hente. 

Å det tok også svært lang tid. Å ikke se det når man står i det betyr at det ikke er sterkt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk kan selvfølgelig velge feil. Av og til er det også små marginer som gjør at man heller mer mot den ene. Dersom jeg hadde vært genuint interessert og han fortsatt fremstod som en bra person og en god match for meg, så hadde jeg vært åpen for kontakt. 

Anonymkode: f23ab...56a

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs hvor pågående hun andre dama var. Noen er ivrige og stjeler foran øynene på andre, så da kan det hende han ville teste ut henne. Etterhvert viste det seg at hun ikke var så mye å spare på likevel. 

Han burde jo gått for den første dama, men det er lov å angre seg. Ingen er perfekte. 

Anonymkode: ef597...552

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Folk kan selvfølgelig velge feil. Av og til er det også små marginer som gjør at man heller mer mot den ene. Dersom jeg hadde vært genuint interessert og han fortsatt fremstod som en bra person og en god match for meg, så hadde jeg vært åpen for kontakt. 

Om det bare skal være en lett flørt eller du ikke har ambisjoner om eller tror på kjærlighet, så ser jeg den. 

For at det kun skilles i små marginer, er man ikke spesielt uerstattelig for dem. Bare tilfeldigvis der og det var ikke nok, men nå er det kanskje nok for han har ikke funnet en annen enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sparkling_Pink skrev (5 minutter siden):

Det er mer som skaper situasjonen for min del. Jeg kan gi en sjanse til, jeg kan være ferdig med han, spørsmålet er og om han gjør ting på en ny måte?

En som har forsvunnet uten å si ifra flere ganger får ingen ny sjanse. En som viser seg å ha irriterende trekk som jeg får øye på etter hvert får ingen ny sjanse. En som avslutter med meg på god fot fordi han ønsker å være eksklusive med ei anna, kan jeg kanskje bygge et forhold til om han blir singel - spesielt om jeg vurderer oss som godt kompatible.

Men jeg går ikke og holder meg ledig i tilfellet at han blir ledig og han kan forvente ganske tøffe samtaletema for å hjelpe tillita til å gro fram igjen. Men sier han enkelt og bent frem at han trengte litt tid på å skjønne at han ikke passet med hun andre og at erkjennelsen dessverre var treg, eller noe i den duren, er det en start.

Takk for utfyllende svar 😊

Jeg funderer mest rent generelt. Jeg har stått på begge sider av en slik situasjon selv. Jeg tror jeg hadde vært åpen for å se hvordan det gikk og om vi fant ny kjemi. 

Der er interessant hvordan folk tenker siden folk dater og prøver og feiler med forhold. 

For min del, konkret nå, så røyk mitt forhold. Jeg måtte si stopp fordi det ble mer og mer stress, spenning og negativt. Synd for alt startet så vakkert. Har holdt meg for meg selv en stund. Er på vei tilbake i kretser jeg ikke har sett på en stund. Der finnes det en dame jeg hadde den kjemien med. Men vi datet aldri. Det er ikke sikkert hun noen gang var interessert. Jeg bare har tenkt i det siste at selv om vi ikke datet så var det en ro over den fine kontakten vi hadde. Vi har hatt litt kontakt etter at jeg inngikk forhold også, men det dabbet naturligvis av. Jeg har null forventninger, og jeg er ikke klar for noe nytt forhold uansett akkurat nå. Det måtte være om jeg bygger en trygg kjemi med noen over tid. Jeg lurer bare på hvordan hun vil reagere når jeg begynner å dukke opp igjen. Vi får se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Om det bare skal være en lett flørt eller du ikke har ambisjoner om eller tror på kjærlighet, så ser jeg den. 

For at det kun skilles i små marginer, er man ikke spesielt uerstattelig for dem. Bare tilfeldigvis der og det var ikke nok, men nå er det kanskje nok for han har ikke funnet en annen enda. 

Tøys. Man må bli ordentlig kjent, være kjærester over tid, for å vite om man passer godt sammen med noen. I en datingfase kjenner man ikke egentlig personene og må bare gå etter magefølelsen og førsteinntrykket. I ettertid kan det vise seg at person A har skjult negative sider ved seg selv og at person B ikke fikk vist frem de mest positive sidene ved seg selv osv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tøys. Man må bli ordentlig kjent, være kjærester over tid, for å vite om man passer godt sammen med noen. I en datingfase kjenner man ikke egentlig personene og må bare gå etter magefølelsen og førsteinntrykket. I ettertid kan det vise seg at person A har skjult negative sider ved seg selv og at person B ikke fikk vist frem de mest positive sidene ved seg selv osv.

På samme grunnlag, hvorfor skal ei dame legge inn denne insatsen over tid, når hun allerede har blitt skuffet? De kjenner ikke hverandre som det, alt hun vet et at han ikke hadde lyst nok å vote og gamblet henne vekk. Det er ikke noe i mellom dem, hun kan gå videre og starte et bedre kapittel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BobTheNoob skrev (6 minutter siden):

Det er ikke sikkert hun noen gang var interessert. 

Dette har jeg en personlig kommentar til, i de aktuelle tilfellene av godt samspill og at han lukter himmelsk, er nå i vertfall jeg veldig ofte tydelig på at jeg er interessert. Jeg kan si at jeg ønsker at han ber meg på date, at jeg foretrekker han, eller at jeg har jobbet med meg selv og ønsker å pleie kontakt med han på nytt i de tilfellene jeg er den som har avsluttet. Det er karer jeg ikke helt vet om jeg passer med, som jeg sier jeg vil bli bedre kjent med og at jeg håper han tar kontakt når han har mulighet til å tilbringe tid med meg.

Jeg er sånn sett tydelig. Det betyr ikke at den andre ikke føler på usikkerhet, jeg er ikke nødvendigvis helt intuitiv på å trygge usikre folk. Så hos meg kan en vite hvor leia ligger, om en ikke er krøplet hen av vanskelige indre følelser.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

På samme grunnlag, hvorfor skal ei dame legge inn denne insatsen over tid, når hun allerede har blitt skuffet? De kjenner ikke hverandre som det, alt hun vet et at han ikke hadde lyst nok å vote og gamblet henne vekk. Det er ikke noe i mellom dem, hun kan gå videre og starte et bedre kapittel. 

Jeg tror man må legge fortiden bak seg og nullstille i så fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han hadde sjansen, og jeg gidder ikke å være noens andre- eller tredjevalg. Jeg gidder ikke en mann som velger meg fordi det kanskje er mer komfortabelt. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...