AnonymBruker Skrevet 16. mai #1 Skrevet 16. mai Jeg har vokst opp med at det er en skam å ikke gjøre noe ut av 17. mai. Nå er jeg voksen, jeg er enslig, barnløs og bor ikke i samme by som familien. Sjampanje-frukoster, eller å traske til byen for å se på toget, er egentlig ikke så fristende. Men jeg har liksom ikke vært vant til noe annet, å gå på fjelltur med turgruppe for å feire 17.mai der er heller ikke fristende. Men jeg har faktisk aldri kjent noen av disse som ikke gjør noe ut av 17. mai, så derfor ville jeg vært veldig glad for å høre hvordan dere forholder dere til hele greiene, og kanskje også hvordan folk reagerer når dere ikke deltar? Ikke at det betyr så mye hva folk sier, men det er nytt for meg, så jeg hadde likt å høre, og kanskje neste år blir jeg en av dere. Anonymkode: 06cd0...62e 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #3 Skrevet 16. mai Normalt sett stiller jeg alltid opp på 17. Mai. Og når ungene var små, var vi alltid med på alt. Nå er jeg skilt, deprimert og ensom, kun et av barna er hos meg, siden de andre har valgt å være hos far. Og barnet som er her skal være med venner hele dagen, og da er jo jeg "ute". Så jeg skal faktisk bare slappe av hjemme, lese litt, nyte finværet. Så tar vi litt god middag når ungen kommer hjem igjen. Anonymkode: ec3ae...91a 3 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #4 Skrevet 16. mai Det er jo ikke det at jeg ikke bryr meg, men bor i et annet europeisk land så jeg kler meg ikke i bunad og går i alenetog med norsk flagg. Nrks 17. maisending står på når jeg er hjemme, og det hender jeg inviterer venner på «Norwegian dinner». I morgen er jeg invitert på Eurovision party, så da utgår det. Anonymkode: 535ca...09b 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #5 Skrevet 16. mai Før jeg fikk barn feiret jeg med venninner. Champagne-frokost, tur til byen, konserter osv. Etter jeg fikk barn er det tog, is, kake og leker på skolen mm. Nå har jeg ungdommer. Vi skal spise god og lang frokost i morgen. Ungdommene skal gå i tog med venninner og så møtes vi på samfunnshuset etterpå. Kake, kaffe, leker, loddsalg og full pakke. Vi feirer i bunader både jeg og jentene mine, vi heiser flagget og feirer med stor stas Anonymkode: 35824...d36 2 1
Egenskap Skrevet 16. mai #6 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har vokst opp med at det er en skam å ikke gjøre noe ut av 17. mai. Nå er jeg voksen, jeg er enslig, barnløs og bor ikke i samme by som familien. Sjampanje-frukoster, eller å traske til byen for å se på toget, er egentlig ikke så fristende. Men jeg har liksom ikke vært vant til noe annet, å gå på fjelltur med turgruppe for å feire 17.mai der er heller ikke fristende. Men jeg har faktisk aldri kjent noen av disse som ikke gjør noe ut av 17. mai, så derfor ville jeg vært veldig glad for å høre hvordan dere forholder dere til hele greiene, og kanskje også hvordan folk reagerer når dere ikke deltar? Ikke at det betyr så mye hva folk sier, men det er nytt for meg, så jeg hadde likt å høre, og kanskje neste år blir jeg en av dere. Anonymkode: 06cd0...62e Familie er en god garanti. Vær med familien din.
AnonymBruker Skrevet 16. mai #8 Skrevet 16. mai Melissa30 skrev (4 minutter siden): Vi drar til Danmark i morra tidlig. Vi også👍🏻 Anonymkode: 9e640...7e0 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #9 Skrevet 16. mai Vi heiser flagget og pynter oss, har familielunsj og en god middag senere på dagen. Har store barn, de er i eksamensperiode og vi selv tar gjerne en vanlig fridag på 17. mai, så det er hele planen. Det blir barnetog og opplegg igjen den dagen vi får barnebarn. Anonymkode: a7b99...016
AnonymBruker Skrevet 16. mai #10 Skrevet 16. mai Jeg gjør ikke PÅ noe, jeg slapper av hjemme eller reiser bort som på andre fridager. Anonymkode: efbad...b83 5 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #11 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har vokst opp med at det er en skam å ikke gjøre noe ut av 17. mai. Nå er jeg voksen, jeg er enslig, barnløs og bor ikke i samme by som familien. Sjampanje-frukoster, eller å traske til byen for å se på toget, er egentlig ikke så fristende. Men jeg har liksom ikke vært vant til noe annet, å gå på fjelltur med turgruppe for å feire 17.mai der er heller ikke fristende. Men jeg har faktisk aldri kjent noen av disse som ikke gjør noe ut av 17. mai, så derfor ville jeg vært veldig glad for å høre hvordan dere forholder dere til hele greiene, og kanskje også hvordan folk reagerer når dere ikke deltar? Ikke at det betyr så mye hva folk sier, men det er nytt for meg, så jeg hadde likt å høre, og kanskje neste år blir jeg en av dere. Anonymkode: 06cd0...62e Viss du er invitert på sjampanje-frukost så ville eg gått på det! Digg å skåle med gode venner og så gå heim og sole seg på balkongen ❤️ Anonymkode: 65703...ddb 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #12 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Før jeg fikk barn feiret jeg med venninner. Champagne-frokost, tur til byen, konserter osv. Etter jeg fikk barn er det tog, is, kake og leker på skolen mm. Nå har jeg ungdommer. Vi skal spise god og lang frokost i morgen. Ungdommene skal gå i tog med venninner og så møtes vi på samfunnshuset etterpå. Kake, kaffe, leker, loddsalg og full pakke. Vi feirer i bunader både jeg og jentene mine, vi heiser flagget og feirer med stor stas Anonymkode: 35824...d36 Leste du HI, for dette svarer jo overhodet ikke på spørsmålet mitt. 😅 TS Anonymkode: 06cd0...62e 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #13 Skrevet 16. mai Egenskap skrev (4 minutter siden): Familie er en god garanti. Vær med familien din. Vener er også ein god garanti Anonymkode: 65703...ddb 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #14 Skrevet 16. mai Vi henger opp flagget drar til samfunslokalet spiser mat der, så til svigers for å lunsj, så til folketoget, så til svigers og grillet, så fyrverkeri Anonymkode: d890e...992 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #15 Skrevet 16. mai Reiser enten bort til utlandet eller en hytte i skogen, eller behandler det som en fridag hvor alt er lov og vi har film- eller seriemaraton med is til frokost. Har ikke vært i byen her på 15 år tror jeg. Orker ikke støyen og folkemengden (har adhd og blir for overstimulert) Folk rundt reagerer ikke noe særlig annet enn kollegaer og vennepar med barn som er misunnelige og ønsket de kunne gjøre det samme. Anonymkode: 3fef0...a66 1 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai #16 Skrevet 16. mai Eg skal sole meg og lese bok på føremiddagen. Heilt aleine! Så skal eg stase på meg sommarkjolen (det blir absolutt ikkje bunad i år på meg) og gå på restaurant. Anonymkode: 65703...ddb 3 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #17 Skrevet 16. mai Nå må dere lese HI, joda, fint for dere at dere liker å være med familie, og liker å se på tog og kle dere i bunad, mitt spørsmål er til dem som ikke "gjør noe ut av 17. mai"! TS Anonymkode: 06cd0...62e 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #18 Skrevet 16. mai Mammatilmine skrev (4 minutter siden): Det er altså snart 30% innvandrere i Norge. Det er snart slutt på Norge som land. Ap og Høyre ønsker at vi skal være en avkrok i EU, med flest mulig ikke-vestlige innvandrere. Anonymkode: ef696...a9f 2 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai #19 Skrevet 16. mai Det er ikke det at 17 mai ikke betyr noe for meg, men mer at jeg betyr ikke noe for noen andre. Så for meg er det bare en vanlig helgedag, bare at jeg henger ut flagget, og lager en litt bedre frokost enn vanlig. Så blir det en lang løpetur, før jeg slapper av sola med en god bok. Anonymkode: b1077...9c9 1 8 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #20 Skrevet 16. mai Egenskap skrev (9 minutter siden): Familie er en god garanti. Vær med familien din. Det er ikke alle som har mulighet til å reise til andre byer for å være med familien... Anonymkode: b1077...9c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå