Gå til innhold

Dusje hver morgen før man skal ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dusjer svært sjelden på morgen. Har lavt blodtrykk så fare for besvimelse. Dusjer før jeg legger meg. Er SÅ mye velvære i å legge seg nydusjet. Vasker over armer og underliv med klut på morgen. 

Anonymkode: 5730a...3ae

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dusjer så og si alltid på kvelden, om morgenen kun hvis jeg skal fly langt.

Syns det er deilig å legge seg nydusjet.

Endret av Brunhilde
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (42 minutter siden):

Dusjer så og si alltid på kvelden, om morgenen kun hvis jeg skal fly langt.

Syns det er deilig å legge seg nydusjet.

Er du en fugl? 

Anonymkode: defce...d45

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du en fugl? 

Nei, du ser vel at jeg er en heks?

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (6 minutter siden):

Nei, du ser vel at jeg er en heks?

👍

Anonymkode: a7759...b43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Så lenge det ikke lukter merkbart vondt av deg, er det vel akseptabelt. Men det er ekkelt å ikke føle seg ren og fresh på morgenen da. De aller fleste mennesker med en normalt fungerende kropp svetter litt om natten.

Anonymkode: 8ed17...98c

Men man vasker jo ansikt, hals, under armene og i skrittet om morgenen. Hørt om vaskeklut?

Anonymkode: 60b23...98c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man dusjer jo når man kommer hjem fra jobb for dagen også, så de fleste mennesker legger seg nok ikke i senga fulle av skitt og støv.

Kunne aldri tenkt meg å ikke dusje om morgenen eller etter aktiviteter og jobb. Og ja, det merkes at enkelte velger å ikke gjøre det. Mange mennesker lukter vondere enn de selv ser ut til å innse.

Anonymkode: 8ed17...98c

Har du ikke lært å VASKE deg? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du ikke lært å VASKE deg? 

Det høres overdrevent ut å dusje 2 ggr om dagen synes jeg 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inntrykk av at det er vel så normalt å dusje om kvelden som om morgenen, så du er ikke unormal. Jeg dusjer om morgenen fordi jeg har en tendens til å bli veldig varm og svett om natten, men skal jeg ikke noe spesielt en dag eller har dusjet på kvelden pga trening, prøver jeg å stå over for å ikke dusje overdrevent mye, så langt jeg ikke har badet i svette på natten. 

Anonymkode: 2c39e...db4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri gått noe sted uten å dusje om morgenen først. Det holder ikke å dusje om kvelden bare, fordi man lukter søvn.

Og, nei, jeg lider ikke av skjønnhetshysteri, jeg gidder sjelden å sminke meg og kan ha håret i en hale, bare. Men jeg er ren.

Anonymkode: bdd9b...534

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg hadde aldri gått noe sted uten å dusje om morgenen først. Det holder ikke å dusje om kvelden bare, fordi man lukter søvn.

Og, nei, jeg lider ikke av skjønnhetshysteri, jeg gidder sjelden å sminke meg og kan ha håret i en hale, bare. Men jeg er ren.

Anonymkode: bdd9b...534

Du vet ikke at man kan bli ren på andre måter enn å dusje? Merkelig! Man lukter kropp og det er helt naturlig. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 20.55):

Jeg har kompleks ptsd og har ikke alltid så gode dager. Derfor dusjer jeg ettermiddag/kveld dagen før jeg skal noe, for at det ikke skal bli for mye den dagen. Men er dette urenslig? Jeg tar jo på deodorant, pusser tenner og vasker ansiktet, men er dette "innafor"?

Jeg dusjer annenhver dag. Og dusjer nesten alltid før jeg legger meg for kvelden. 

Anonymkode: b607f...bb2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 20.55):

Jeg har kompleks ptsd og har ikke alltid så gode dager. Derfor dusjer jeg ettermiddag/kveld dagen før jeg skal noe, for at det ikke skal bli for mye den dagen. Men er dette urenslig? Jeg tar jo på deodorant, pusser tenner og vasker ansiktet, men er dette "innafor"?

Jeg er lik. Men sliter også psykisk ja. Utsetter jeg dusjen til morgenen den samme dagen som «jeg skal noe» så ender det som regel med at jeg ikke drar. Fordi jeg orker ikke dusje. Og hvis ikke jeg har dusjet så kan jeg ikke dra (fordi det da som regel er et par dager siden forrige dusj). 

Anonymkode: db02b...619

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men man vasker jo ansikt, hals, under armene og i skrittet om morgenen. Hørt om vaskeklut?

Jeg tror ikke dette hjelper mot denne klassiske "sengelukten" 

Anonymkode: 5817a...b49

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer hver kveld. Å ta på klær på fuktig hud, det har jeg ikke tid til 0530 på morningen. Jeg svetter lite om natten. Klutvask Får holde. Normal renslighet. 

Anonymkode: 2817b...4d9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er å dusje rasshullet etter hver gang man har bæsjet. Da er mye gjort. 

Anonymkode: 5e973...783

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dusjer om morgenen før jobb, men det er mest pga hårsveisen😂 Har man kort hår og det ser ut som om man har antenner til alle kanter, så har jeg bare dusjet og fisket håret om morgenen. Bortsett fra det skulle jeg gjerne sovet 10 min lenger om morgenen.

Anonymkode: 882b5...ce0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror ikke dette hjelper mot denne klassiske "sengelukten" 

Hva mener dere med "sengelukt"? Jeg har aldri kjent at det lukter noe spesielt av noen etter at de har sovet. Ikke lukter det noe av sengetøyet eller soverommet vårt heller, men jeg har hørt andre si at det lukter "noe" på soverommene deres. Vi har vinduet oppe hele året og det lukter alltid friskt og ingenting. 

Anonymkode: 0c7e6...091

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter heller ikke hva sengelukt er - hvor skittent er det i senga til folk? Er det surt? Er det svette? Er det urin? Eller er det så innestengt på soverommene at det lukter "dårlig ånde og bæ" på rommet alltid? Mange har hunder i senga, det syns jeg er ekkelt, da kan det lukte.

Jeg lukter litt menneske ("mann") rundt halsen når jeg våkner på morgenen og ikke dusjer, samme lukt som om jeg har vært ute og gjort noe fysisk om vinteren (brøyta snø.) Har vinduet åpent om natta og bytter sengetøy kanskje en gang i måneden. Rer aldri opp, dyna ligger opp ned og lufter seg på dagtid.

Og RENE klær UTEN ekkelt skyllemiddel - for mye skyllemiddel kan lukte vondt. Og ALDRI parfyme, det er noe av det verste jeg vet - og jeg er allergisk mot en del parfyme også. Og noen dynker treningstøy / teknisk tøy med skyllemiddel også surner det - blæh! Da er kollegaenes vernesko jordbærlukt i forhold.

Husker jeg jobba med et barn som brukte bleie, og da hen ble 10-12 år var det ikke like koselig med lukta hver gang. Da kjøpte noen en parfymesak og skrudde på veggen på stellerommet (Glade-parfyme som man trykker på.) Så da lukta det ikke bare bæsj, men parfyme OG BÆSJ. Og da ble bæsjelukta enda kvalmere. Nei vi har ulike referanser på hva som lukter godt og ikke - og vondt.

Dusjer som sagt tidligere om morgenen av vane, men en og annen gang på kveld og dropper da selvsagt morgenen etter. Det får folk stå ut med, og jeg hadde blitt overraska om noen hadde gjetta det ved blindtest/sniffetest.

Endret av Tekumseh79
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekumseh79 skrev (2 minutter siden):

bytter sengetøy kanskje en gang i måneden

Er du sikker på at du gjør det? 

Jaja. Her byttes jeg en gang i uka. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...