Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kompleks ptsd og har ikke alltid så gode dager. Derfor dusjer jeg ettermiddag/kveld dagen før jeg skal noe, for at det ikke skal bli for mye den dagen. Men er dette urenslig? Jeg tar jo på deodorant, pusser tenner og vasker ansiktet, men er dette "innafor"?

Anonymkode: a7759...b43

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lik, men jeg sliter også psykisk.. 😅

Anonymkode: 9d6f5...00e

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt innafor! Det er noen hysterikere, dessverre flere og flere, som vil ha det til normalt å dusje flere ganger om dagen og synes alt annet er ekkelt. Det sier mer om dem.. Det er slett ikke nødvendig. Høres ut som du har en velfungerende plan:) 

Anonymkode: df1b7...c70

• Liker 34
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Dette er helt innafor.

Anonymkode: adc12...2ee

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt innafor, spør du meg! Feks i kveld dusjer jeg, fremfor å dusje i kaoset i morgen. Har stort sett alltid prioritert å sove lengre om morgenen og å dusje om kvelden når jeg jobber også, bortsett fra når jeg har jobbet på kjøkken.

Anonymkode: 264e7...684

• Liker 11
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg trener på ettermiddag/kveld og dusjer derfor på kvelden. Dusjer ikke igjen fordi jeg har sovet. (Hadde jeg badet i svette om natten kanskje, men det skjer ikke.)

Anonymkode: adbe1...6ce

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det ikke lukter merkbart vondt av deg, er det vel akseptabelt. Men det er ekkelt å ikke føle seg ren og fresh på morgenen da. De aller fleste mennesker med en normalt fungerende kropp svetter litt om natten.

Anonymkode: 8ed17...98c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer hver morgen uavhengig om jeg skal ut den dagen eller ikke 

Anonymkode: a8f8d...b3f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig er det greit å ikke dusje om morgenen. Man blir ikke så skitten på tolv timer at ikke en klut kan fikse det. 

Anonymkode: defce...d45

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vokst opp med vaskeklut, en for armhuler og en for nedenfor, ansiktet tar jeg med bare med hender og vann. Dusje det gjør jeg annenhver dag sånn omtrent. 

Anonymkode: 05480...3a2

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer aldri på morgenen. Jeg er som en katt og hater vann på meg etter jeg nettopp har stått opp. Jeg trives best med nydusjet før jeg kryper i seng, men dusjer ikke hver kveld..

føler ikke jeg er urenslig av den grunn…

Anonymkode: a1715...873

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dusjed heller ikke hver dag,folk er hysteriske med dusjing hver dag.

Anonymkode: 2f198...c51

• Liker 12
Skrevet

Jeg dusjer aldri om morningen omtrent, fordi jeg har to små barn som trenger tilsyn. Eldste hadde klart seg alene mens jeg dusjet, men han som knapt har fylt 1 år må jeg følge med på. Dusjer derfor om kvelden etter de har lagt seg, men ikke hver dag med mindre jeg har vært veldig svett og varm.  Holder med annen hver dag/hver tredje.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Dusje kvar dag er oppskrytt;) Men eg kan dusje kvar dag, eller fleire gongar for dag, dersom eg er på ferie og det er så varmt at eg blir svett heile tida.

Normal norsk temperatur gjer at eg ikkje svetter så mykje. Klut er fint. 

Eg dusjar etter trening, elles når eg kjenner at det er nødvendig. Kan vere kvar tredje dag. Eg er heilt sikker på at eg ikkje lukter vondt likevel.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De aller fleste jeg kjenner godt(typ familie eller folk jeg har bodd med, kjærester osv) dusjer om kvelden? Det er jo kjempe ekkelt å legge seg om natta med alt den skitten og støv man har på seg etter en hel dag. Særlig oss som bor i byen og må ta offentlig transport. Hadde ikke klart å sovne uten å dusje. Det er mer ekkelt for meg å ikke dusje om kvelden enn å ikke dusje om morgen. Jeg dusjer hver kveld. Føler ikke at jeg svetter om natta.

Anonymkode: 3f7ca...d1b

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dusjer helst om kvelden. Dusjer ikke hver dag. Da får jeg kjempe tør hud og kløe. 

Anonymkode: 55e58...570

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dusjer alltid samme ettermiddag når jeg skal ut med venner/kjæreste. Men det er fordi jeg svetter mye. Jeg trener også ofte.

Men tidligere, før jeg begynte svette så mye, og før jeg trente, så hadde jeg ikke noe problem droppe dusjen før jeg dro ut!

Anonymkode: e133a...2cc

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Det er ikke naturlig å dusje hver dag med såpe for huden. Det er ikke ekkelt å ikke dusje hver dag, faktisk er det ikke faglig anbefalt å gjøre det. Det er egentlig kun for å føle seg vel man evt gjør det men hygienemessig trenger man ikke dusj hver dag. Men blir uansett dusj etter trening og varme dager man svetter mye for min del. Nå dusjer jeg nesten hver dag selv da men dropper fint morgendusj om jeg har dusja feks kvelden før etter en treningsøkt. Dette er nå bare min individuelle preferanse. 

Men bytter selvsagt undertøy, sokker og tskjorte hver dag.

Endret av William_S
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har kompleks ptsd og har ikke alltid så gode dager. Derfor dusjer jeg ettermiddag/kveld dagen før jeg skal noe, for at det ikke skal bli for mye den dagen. Men er dette urenslig? Jeg tar jo på deodorant, pusser tenner og vasker ansiktet, men er dette "innafor"?

Anonymkode: a7759...b43

Man lukter visstnok som seng og promp om man ikke dusjer om morgenen.🤯 Selv rekker jeg aldri det...

Anonymkode: 5817a...b49

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

De aller fleste jeg kjenner godt(typ familie eller folk jeg har bodd med, kjærester osv) dusjer om kvelden? Det er jo kjempe ekkelt å legge seg om natta med alt den skitten og støv man har på seg etter en hel dag. Særlig oss som bor i byen og må ta offentlig transport. Hadde ikke klart å sovne uten å dusje. Det er mer ekkelt for meg å ikke dusje om kvelden enn å ikke dusje om morgen. Jeg dusjer hver kveld. Føler ikke at jeg svetter om natta.

Anonymkode: 3f7ca...d1b

Man dusjer jo når man kommer hjem fra jobb for dagen også, så de fleste mennesker legger seg nok ikke i senga fulle av skitt og støv.

Kunne aldri tenkt meg å ikke dusje om morgenen eller etter aktiviteter og jobb. Og ja, det merkes at enkelte velger å ikke gjøre det. Mange mennesker lukter vondere enn de selv ser ut til å innse.

Anonymkode: 8ed17...98c

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...