Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg skriver her fordi jeg føler meg utrolig alene akkurat nå og håper noen har erfaringer å dele med meg. 🙏

Jeg hadde siste menstruasjon 9.–13. april. Ifølge appen min hadde jeg eggløsning rundt 24. april og hadde samleie natt til 25. april. Jeg testet positivt (svak strek) 5. mai, og testen ble litt tydeligere 6. mai.

Den 16. mai( i dag kl 6)begynte jeg å blø rødt blod og blør enda som om det er mensen, og har hatt menssmerter. Jeg var hos gynekolog, og ultralyden viste ikke noe i livmoren enda. HCG-nivået mitt var på 43 – som legen sa var lavt for 5 uker. Hun sa det trolig var en veldig tidlig spontanabort, mest sannsynlig grunnet genetisk feil. Jeg må ta ny blodprøve om en uke.

Jeg vet at sjansen kanskje er liten, men har noen opplevd liknende – blødning, lav hCG og likevel at graviditeten fortsatte? Jeg trenger bare å høre at det finnes håp, selv om jeg også forbereder meg på det verste. Dette barnet betydde allerede så mye for meg. 

Takk til alle som deler

Endret av Telleuke
Fikset på formulering
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men hcg er for lav.. 

Anonymkode: 35837...cd5

Skrevet

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare. Er det jeg også har tenkt at det er. KI sier at det kan også være mulig at jeg ikke var/er like langt på vei som utregningen sier, så derfor jeg fikk et lite håp 

AnonymBruker
Skrevet

Blødning og smerter samtidig er generelt dårlig prognose på, og så har du i tillegg veldig lav HCG. Beklager så mye. Vet hvordan du har det da jeg opplevde det selv etter lang tids prøving :klem: Jeg hadde en samtale med Amathea da jeg opplevde det, og synes det var veldig fint. Amathea tilbyr altså støttesamtaler ved spontanabort.

Anonymkode: 8327f...e19

AnonymBruker
Skrevet

Om du fikk positiv test for ti dager siden så er hcg alt for lav nå til at det kan være liv laga, dessverre 💔 Virker som om kroppen rydder opp.

Anonymkode: 19ffe...c84

Skrevet

Det er utrolig vondt :( jeg skal ta blodprøver i morgen. Klarer ikkje å gjøre noe annet enn å tenke på det heile tia

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...