Gå til innhold

Er der jeg som er vanskelig her?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svigers reiser hver vinter til Spania i 4 mnd og forventer at vi tar oss av store mengder måking (de ringer alltid og det må gjøres på dagen. Det er mye snø der de bor og det må måkes opp til tre ganger i uken. Svigermor vil at vi tar vare på blomster og sist gang var det arbeid som måtte fikes som svigerfar visste om men som han bare lot sønnene fikse fordi han ikke gadd før han dro. Tingen er at det gikk fint før vi fikk barn. Men etter synes jeg det blir så tidsklemme. Jeg sitter ofte igjen med små barn under 3 år alene på ettermiddag kveldene fordi mannen må måke. I tilleg har han en krevende jobb som gjør at han kommer sent hjem (7-8) tiden også må jo også han få gjort sosiale ting. Dette har gjort at vi har begynt å krangle igjen fordi jeg blir så sliten av å sitte igjen med så mye fordi svigers hele tiden må ha så mye hjelp og jeg sitter igjen alene med vårt. Mannen drar å måke hos de og jeg sitter igjen med måking hos oss og unger, og slt det hverdagslige.  Har foreslått at de kanskje burde flytte i leilighet da svigerfar stort sett ikke gidder å gjøre noe hjemme og svigermor har vondt overalt og klager på at hun ikke orker, det ønsker de ikke. Så er det jeg som er vanskelig her som krever at mannen prioriter hus og hjem hos oss og føler at svigers driver med ansvarfraskirvelse? 

hilsen en sliten hustru og mor 

Anonymkode: 3addc...7d0

• Hjerte 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sagt til svigers at de må finne noen og betale for måking og andre slike ting. Man prioriterer barna sine og eget hjem først. 

Anonymkode: 13691...923

• Liker 20
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ta blomstene hjem til dere og be svigers om å ordne brøyting til de kommer hjem og trenger snøfri innkjørsel. Da trenger de ingen som måker hver uke

Anonymkode: 6ba00...1a5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man bor slik at det må brøytet så ofte, må man betale for det. Det er jo det vanlige.

Men du kommer ingen vei hvis ikke mannen din er enig

Anonymkode: bb18a...117

• Liker 4
Skrevet

Du er ikke vanskelig nei. Det der hadde jeg ikke funnet meg i. Man har nok med sitt med småbarn og hjem og jobb tenker jeg. Dette er svigers sitt eget ansvar, ikke sønnene.

• Liker 2
Skrevet

Du tar all snømåking fra nå. 

Da skal du se mannen gir beskjed til sine foreldre ganske fort. Jeg gir det 14 dager. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man tar jo ungene med på ute-aktiviteter i snøen, gjør man ikke? 

Anonymkode: 5e14e...368

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ta blomstene hjem til dere og be svigers om å ordne brøyting til de kommer hjem og trenger snøfri innkjørsel. Da trenger de ingen som måker hver uke

Anonymkode: 6ba00...1a5

Svigers vil sikkert at det skal måles jevnlig så huset ser bebodd ut for å unngå tyver

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man tar jo ungene med på ute-aktiviteter i snøen, gjør man ikke? 

Anonymkode: 5e14e...368

Ikke hvis man måker klokka 2100. 

Anonymkode: 427a2...dbf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
petterm skrev (Akkurat nå):

Svigers vil sikkert at det skal måles jevnlig så huset ser bebodd ut for å unngå tyver

Men det er 100% svigers problem! 

Anonymkode: 427a2...dbf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville aldri gidda det der

Anonymkode: 0e9da...7ce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man velger å reise fra huset i fire måneder kan man ikke forvente at noen vanner planter og måker snø gratis. Plantene kan kastes og snømåking er tjeneste de kan kjøpe av noen.

Anonymkode: 895bb...b2b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hallooo - er det noen hjemme hos svigers, altså mentalt? Dette er jo sinnsykt egoistisk! Alvorlig talt! Litt enig med den som foreslår at du tar måkingen 😄

Anonymkode: 00893...a45

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Svigers reiser hver vinter til Spania i 4 mnd og forventer at vi tar oss av store mengder måking (de ringer alltid og det må gjøres på dagen. Det er mye snø der de bor og det må måkes opp til tre ganger i uken. Svigermor vil at vi tar vare på blomster og sist gang var det arbeid som måtte fikes som svigerfar visste om men som han bare lot sønnene fikse fordi han ikke gadd før han dro. Tingen er at det gikk fint før vi fikk barn. Men etter synes jeg det blir så tidsklemme. Jeg sitter ofte igjen med små barn under 3 år alene på ettermiddag kveldene fordi mannen må måke. I tilleg har han en krevende jobb som gjør at han kommer sent hjem (7-8) tiden også må jo også han få gjort sosiale ting. Dette har gjort at vi har begynt å krangle igjen fordi jeg blir så sliten av å sitte igjen med så mye fordi svigers hele tiden må ha så mye hjelp og jeg sitter igjen alene med vårt. Mannen drar å måke hos de og jeg sitter igjen med måking hos oss og unger, og slt det hverdagslige.  Har foreslått at de kanskje burde flytte i leilighet da svigerfar stort sett ikke gidder å gjøre noe hjemme og svigermor har vondt overalt og klager på at hun ikke orker, det ønsker de ikke. Så er det jeg som er vanskelig her som krever at mannen prioriter hus og hjem hos oss og føler at svigers driver med ansvarfraskirvelse? 

hilsen en sliten hustru og mor 

Be dem komme hjem til dere med blomstene som skal vannes, så får de betale noen for å måke. Herlighet, å belaste sønnen på denne måten er egoistisk gjort, han har nok med jobb og familie. Å hjelpe en gang i blant er en ting, men å kreve han skal måke tre ganger i uken og fikse ting mens de er på ferie er ikke holdbart. 

Anonymkode: 22253...683

• Liker 3
Skrevet

«Gadd» ikke engang lese ferdig - for etter et par setninger er svaret:

De må bytte til lettstelt leilighet - uten planter og blomster. 

Ferdig.

AnonymBruker
Skrevet

Du er absolutt ikke vanskelig hva angår snømåking og reparasjoner, men samtidig vet jeg hvor vanskelig det er å sette grenser for eldre foreldre. Spesielt når «det alltid har vært sånn». Uansett så er det noe mannen må gjøre, og ikke du. Han burde likevel forstå hva dette gjør med forholdet deres og at det sliter på deg. 

forstår han det, eller ser han ikke problemet? Om han ikke ser problemet, så er det bare å gi opp, men om det handler om at han synes det er vanskelig å si ifra/sette grenser, så må han kanskje få hjelp til nettopp dette. 

hva angår blomster, så tenker jeg det er ok å si at svigermor får kjøre alle blomstene til deg slik at du slipper å dra hjem til de for å stelle de. 

Anonymkode: b9468...c08

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen! Godt å vite at jeg ikke er vanskelig her og at det er høl i hue hele greia😅 skal ta en ordentlig alvorsprat med mannen om at dette er drøyt, hvis ikke det går gjennom skal jeg ta plan b og ta over måking slik at han må være hjemme med barna og huset. Så får vi se hvor blid han er npr jeg kommer tilbake 😂

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt på siden, men hvorfor må man måke, unntatt rett før man kommer hjem?😬

Anonymkode: 63071...627

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal det måkes når de ikke er der? Trenger vel ikke måke en vei som ikke blir brukt på fire mnd?

Anonymkode: 42df9...912

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Helt på siden, men hvorfor må man måke, unntatt rett før man kommer hjem?😬

Anonymkode: 63071...627

Fordi ringer hver gang det er snøfall og at det MÅ måkes NÅ, alle må slippe det de har i henda og dra. Samtidig som at de kommer hjem i mars og da kan det være litt vekselende vær og risikeres å ikke bli måkt pga is ect. Men skjønner ikke hvorfor det blir vårt problem. 

har også sagt til mannen at jeg står ikke å måker etter jobb, med små barn, middagslagingen og husarbeid når han er å måker et annet sted. Da får han stå å måke hos oss til langt ut på natten. Skal heller ikke gi det noe slakk lenger og stress e med å bli ferdig slik at han skal få sove å chille. Han må forstå hva han ofrer. 

blir en spennende vinter 😂 de reiser også bort hele august/september i år. Akkurat da vi skal flytt. Så blir spent på om vi må stå med svigerfar etterslep av arbeid + flytting. 

TS 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...