Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har nå veid 95 kilo (180 høy, kvinne) siden nyttår. Har trent litt mer enn vanlig og vært veldig nøye med kosthold. Jeg løfter vekter 4-5 ganger i uka og går mye turer, har også lagt til svømming de siste månedene. Men vekta rører seg ikke. 

Så den siste måneden nå har jeg vært på «diett» for å se om vekta rører seg. Spist rundt 1800 kcal, fastet 16 timer hver dag og halvert karbohydratene. Veide meg idag - 95 kilo.. 

Jeg skjønner ikke? Utrolig frustrerende. Måler meg også og ingen endring.. hva mer kan jeg gjøre ?

Anonymkode: 29b08...b3d

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok gått NED i fett, men OPP tilsvarende i muskler… kjenner du eller ser du forskjell på kroppen din?

Anonymkode: d7931...805

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått ned fra 85 til 55 og må ligge ganske lavt for å bare holde vekten, ca 1300 kcal. 

Anonymkode: 5f1c0...4da

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gå ned i kalorier.

Anonymkode: 2bb68...24f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du ligger for høyt på kalorier. Kroppen trenger veldig mye mindre når du har veid mer før. 

Anonymkode: 9d6cc...a0a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Har nå veid 95 kilo (180 høy, kvinne) siden nyttår. Har trent litt mer enn vanlig og vært veldig nøye med kosthold. Jeg løfter vekter 4-5 ganger i uka og går mye turer, har også lagt til svømming de siste månedene. Men vekta rører seg ikke. 

Så den siste måneden nå har jeg vært på «diett» for å se om vekta rører seg. Spist rundt 1800 kcal, fastet 16 timer hver dag og halvert karbohydratene. Veide meg idag - 95 kilo.. 

Jeg skjønner ikke? Utrolig frustrerende. Måler meg også og ingen endring.. hva mer kan jeg gjøre ?

ernærings terapeuter vet dette. 

Anonymkode: 11449...db1

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så rart at du når et platå når du har gått ned hele 60kg! Gratulerer!  95kg på 180 er jo heller ikke SÅ overvektig, så du må nok ned på kalorier om du vil ned. På en annen side er det svært positivt at du ikke har gått opp, da kroppen vil kjempe for å nå sin høyeste vekt.

Jeg ville regnet litt på kalorier og slappet litt av; så lenge du ikke går opp vil du gå ned de siste kiloene, men det vil ta lengre tid.

Anonymkode: e7c92...ad8

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1800-1900 er jo det kroppen min forbrenner bare «av seg selv»?  I tillegg trener jeg hver dag og er generelt aktiv. Som regel ligger jeg nærmere 1000 kcal i underskudd ifølge Lifesum.
Har hele tiden mens jeg har gått ned i vekt vært opptatt av at det ikke skal føles som en slankekur, men en endring. Om jeg skal ligge lavere på kaloriene så vil jeg jo føle mye på sult tror jeg og da er det mye lettere å «sprekke»? 😧 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du har nok gått NED i fett, men OPP tilsvarende i muskler… kjenner du eller ser du forskjell på kroppen din?

Anonymkode: d7931...805

Nja egentlig ikke, men løfter mer på trening 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du? Ellers så vil jeg si at du her kjempeflink!!

Anonymkode: 54283...b59

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1800-1900 er jo det kroppen min forbrenner bare «av seg selv»?  I tillegg trener jeg hver dag og er generelt aktiv. Som regel ligger jeg nærmere 1000 kcal i underskudd ifølge Lifesum.
Har hele tiden mens jeg har gått ned i vekt vært opptatt av at det ikke skal føles som en slankekur, men en endring. Om jeg skal ligge lavere på kaloriene så vil jeg jo føle mye på sult tror jeg og da er det mye lettere å «sprekke»? 😧 

Hvor har du egentlig disse tallene fra? Kalkulatorer på nett og klokker er ikke til å stole på. Hvis du teller kalorier så vet du jo fasiten på hva som er ditt vedlikeholdsnivå, det er nøyaktig det du har spist i gjennomsnitt siden nyttår. Når du har gått ned 60kg ville jeg vært svært forsiktig med pushe ned videre. MYE større sannsynlighet for å rase opp igjen, enn om du roer helt ned nå og bare holder vedlikehold. Feks noen år! Også kan du se an hvordan det går da.

Anonymkode: b779c...467

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nja egentlig ikke, men løfter mer på trening 

Hvorfor spør du her inne når du ikke responderer på råd du får?

Anonymkode: e7c92...ad8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du har gått ned 60kg så tenker jeg at du har nok kunnskap til å kunne vurdere hvor problemet ligger. Hvis noen annen hadde spurt deg hvorfor de ikke går ned i vekt, hva hadde du svart? 

Anonymkode: 89661...013

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville lagt inn litt intervalltrening/HIIT, det kan hjelpe på. Erstatte det med noen av de andre øktene altså, ikke nødvendigvis øke treningsmengden.

Anonymkode: 54d1a...41c

AnonymBruker
Skrevet

snakk med lege her får du bare svar av folk som ikke har peiling på hva som er riktig og galt

Anonymkode: 2c831...47f

AnonymBruker
Skrevet

Fantastisk bra jobbet å gå ned 60 kg!!! Kan du ikke ligge der et års tid? 

Anonymkode: 33da6...ea7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...