AnonymBruker Skrevet 16. mai #1 Skrevet 16. mai Hvorfor kan ikke lærere få en fastlønn på 700k. Så en bonus på 10% som et insentiv for å møte på jobb. Så en 15% bonus på toppen av det for å lære elevene det læringsmålene til staten krever. Så 5% bonus på toppen av det også for hver elev som består eksamen. Og 5% for hver elev som ikke består. Og hvis de til tross for lønnspakken velger å slutte, så får de med seg en sluttbonus på en årslønn. Anonymkode: db714...c49
AnonymBruker Skrevet 16. mai #2 Skrevet 16. mai Hvorfor ikke? Du skjønner virkelig ikke hvorfor det? Anonymkode: 324e5...82a 5 1
Ny Bruker Skrevet 17. mai #3 Skrevet 17. mai (endret) De aller aller fleste elever består eksamner. En lærer har rundt 72 elever opp til eksamen hvert år. Liker regnestykke ditt. Endret 17. mai av Ny Bruker
AnonymBruker Skrevet 17. mai #5 Skrevet 17. mai Bra plan, nå gjenstår det bare å forklare alle som jobber innen helse må gå ned tilsvarende i lønn, slik at budsjettet til kommunene fortsatt går opp. 😀 Anonymkode: b841c...e9e 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai #6 Skrevet 17. mai I de fleste trådene så er det ikke lønnen lærerne klager over, men arbeidsmengde og ansvar. Det at de må gjøre så mye mer enn det som står i stillingsinstruksen deres. Så da må det være bedre at det faktisk ansettes folk med andre utdanninger og erfaringer i skolen enn å gi lærerne høyere lønn. Så kan lærerne undervise og ikke alt annet. Anonymkode: 812eb...792 1
SPOCA Skrevet 17. mai #7 Skrevet 17. mai (endret) Jeg klager ikke over lønn. Som lektor med opprykk har jeg en helt grei lønn. Det jeg derimot heller skulle hatt var flere ressurser, bedre tid til å planlegge og gjøre administrative oppgaver, og mindre bunden tid. Jeg skulle ønske jeg kunne være lærer, og ikke alle andre yrkesgrupper i tillegg. Det er derfor jeg blir sliten, ikke fordi jeg tjener for lite. Så skal det sies at jeg faktisk synes at adjunktene med f.eks 4-åring utdanning gjerne kunne hatt høyere lønn. Det er de som har hengt etter, jeg som er lektor med opprykk er det ikke like mye synd på sånn sett. Interessant forslag da. Hva tenker du om alle elevene som presses inn i "normalskolen", med diagnoser og det hele ift bonusene du legger frem her? Skal læreres straffes ekstra hardt da hvis man har 5 IOP'er, der de så vidt klarer seg gjennom skolen? Det kan fort ende opp med at det ikke blir et insentiv, men heller noe som fremstår skremmende. For hvilken lærer vil da ta seg av disse elevene, som virkelig trenger det, hvis de opplever det som straff? Er det virkelig veien å gå? Endret 17. mai av SPOCA 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå