Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er da i 30-årene og ikke 16. Det startet fint, modne og åpne samtaler og regelmessig kommunikasjon. Så merket jeg han begynte å distansere seg (trodde jeg). Begynte å vente i flere døgn med å svare selv om han var aktiv osv. Og oppi dette litt breadcrumbing med meldinger om alt er bra, og når jeg svarte med oppfølgingsspørsmål gadd han ikke svare på det heller selv om han hadde sendt først, og la ut ting på story samtidig som han ignorerte meg.
Klok av skade og erfaring kjenner jeg igjen et spill når jeg ser et, for 5 år siden hadde jeg blitt hekta og totalt ute av meg, men jeg har jobbet med meg selv og fikk totalt avsmak og mistet all interessen jeg hadde for den han var før han begynte med dette.

Endte med at jeg ikke gadd å snakke med han mer og traff en ny som var autentisk og fin også over tid, så traff jeg på den andre mannen og han var veldig utafor at jeg forsvant, jeg sa det som det var at jeg var oppriktig interessert men mistet interesse av alt det tullet etterpå, at jeg bare er interessert i menn som viser det og er stabile i kommunikasjonen. Da innrømmet han at han hadde falt for meg og fått litt panikk, og prøvd alle triksene i boka etter tips fra kompiser. Og resultatet ble motsatt.

Det jeg vil frem til mannfolk, drit i tips fra incels på YT og vær dere selv. Slike spill funker bare om damen ikke er tilhelet på innsiden (derfor det fungerte på meg før jeg jobbet med meg selv) og fører ikke til noe langvarig eller ekte. Følelsesmessig modne damer mister interessen av spill, og hvis dere uansett vil dra de som ikke er klare for forhold er det ikke damen du drar, kun hennes frykt og avhengighet, og på sikt vil det rakne for du kan ikke holde på sånn i all evighet. Hun liker ikke DEG, det er bare hjernen hennes som er i fight or flight og prøver å finne ut av hvorfor du er varm og kald.  PLEASE vær dere selv, vær følelsesmessig tilgjengelige og vis interesse.

Anonymkode: 466cd...58b

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig naivt av deg. 

Det han sa da dere møttes er jo standardreplikk i slikt scenario - det betyr ikke at det er sannheten. Han ville bare se om han kunne få en sjanse til med litt moro. Hvis han hadde falt for deg, hadde han oppførst seg annerledes, garantert. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
sekhmet369 skrev (11 minutter siden):

Veldig naivt av deg. 

Det han sa da dere møttes er jo standardreplikk i slikt scenario - det betyr ikke at det er sannheten. Han ville bare se om han kunne få en sjanse til med litt moro. Hvis han hadde falt for deg, hadde han oppførst seg annerledes, garantert. 

Han er jo åpenbart ikke den første som har holdt på sånn, jeg har lært meg dette av en grunn. Og er ikke naiv for jeg lo jo bare av hele greia, er ikke som at jeg ville gi en ny sjanse. Interessen blir umiddelbart drept straks relasjonen blir mer utrygg. 

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Han er jo åpenbart ikke den første som har holdt på sånn, jeg har lært meg dette av en grunn. Og er ikke naiv for jeg lo jo bare av hele greia, er ikke som at jeg ville gi en ny sjanse. Interessen blir umiddelbart drept straks relasjonen blir mer utrygg. 

Ok, du skrev bare om hans tåpelige unnskyldning som om du trodde på den. Det er det eldste trikset i boka som de alle sier til alle. 

Anonymkode: a9f7f...09d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Flott at du deler dette på kg, nå har alle menn lært av dette

Anonymkode: 4ef69...efc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Flott at du deler dette på kg, nå har alle menn lært av dette

Anonymkode: 4ef69...efc

? Det er masse menn ("menn" = gutter/incels) på KG. Og de fleste av dem ser ut til å i aller høyeste grad behøve alle gode råd de kan få.

Anonymkode: 9804d...a16

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror "spillere" ikke bryr seg om slike oppfordringer, mens seriøse menn ikke trenger slike råd. Det er en selvfølge å ikke spille spill. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Om du tar menn på eget nivå istedenfor hunks som har mange å velge mellom, blir alt bedre skal du se

Anonymkode: da783...071

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du tar menn på eget nivå istedenfor hunks som har mange å velge mellom, blir alt bedre skal du se

Ingenting er garantert kjærlighet. Jeg flørter ikke med noen, tror du da det er første mann til mølla? De fleste ønsker å møte noen de har følelser for.

Anonymkode: b0a88...063

• Liker 3
Skrevet

Hva med å se hva sommer utafor WWW.

dette chatte greiene med flotte avatarer og emoji er for barn.

ja en kan ha det skøy og gjemme seg bak en avatar, men det er mer for tidsfordriv . Ser enkelte her som er veldig aktive på forskjellige chatter vil eg tru. Da dei ikke klarer å skrive noen få ord uten både en å to å tre emoji på en setning

Nei TS ta deg en tur ut irl du vil få mer avkastning på tiden du bruker å søke etter menn på WWW.😉

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 19.15):

Han er da i 30-årene og ikke 16. Det startet fint, modne og åpne samtaler og regelmessig kommunikasjon. Så merket jeg han begynte å distansere seg (trodde jeg). Begynte å vente i flere døgn med å svare selv om han var aktiv osv. Og oppi dette litt breadcrumbing med meldinger om alt er bra, og når jeg svarte med oppfølgingsspørsmål gadd han ikke svare på det heller selv om han hadde sendt først, og la ut ting på story samtidig som han ignorerte meg.
Klok av skade og erfaring kjenner jeg igjen et spill når jeg ser et, for 5 år siden hadde jeg blitt hekta og totalt ute av meg, men jeg har jobbet med meg selv og fikk totalt avsmak og mistet all interessen jeg hadde for den han var før han begynte med dette.

Endte med at jeg ikke gadd å snakke med han mer og traff en ny som var autentisk og fin også over tid, så traff jeg på den andre mannen og han var veldig utafor at jeg forsvant, jeg sa det som det var at jeg var oppriktig interessert men mistet interesse av alt det tullet etterpå, at jeg bare er interessert i menn som viser det og er stabile i kommunikasjonen. Da innrømmet han at han hadde falt for meg og fått litt panikk, og prøvd alle triksene i boka etter tips fra kompiser. Og resultatet ble motsatt.

Det jeg vil frem til mannfolk, drit i tips fra incels på YT og vær dere selv. Slike spill funker bare om damen ikke er tilhelet på innsiden (derfor det fungerte på meg før jeg jobbet med meg selv) og fører ikke til noe langvarig eller ekte. Følelsesmessig modne damer mister interessen av spill, og hvis dere uansett vil dra de som ikke er klare for forhold er det ikke damen du drar, kun hennes frykt og avhengighet, og på sikt vil det rakne for du kan ikke holde på sånn i all evighet. Hun liker ikke DEG, det er bare hjernen hennes som er i fight or flight og prøver å finne ut av hvorfor du er varm og kald.  PLEASE vær dere selv, vær følelsesmessig tilgjengelige og vis interesse.

Leit at du fikk så mange trollesvar, fatter ikke hva som har skjedd med folkeskikken. Er helt enig med deg, vi burde alle være ærlige og genuine.

Joda, det kan være skremmende å være sårbar, men er ikke poenget å bli kjent? Er ganske spent selv nå, for sjal på date for første gang på 100 år. Håper hun er snill og varm, og meldingene hittil har vært bra. Umulig å vite det med kjemi på forhånd, men håper vi klarer å snakke om litt dypere ting, at vi begge blir komfortable nok til å åpne opp, at vi klarer å stole på hverandre.

Hvordan har det gått med den andre fyren forresten? Vært på flere dates med ham?

Anonymkode: 9d8c3...43e

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Incels

Breadcrumbing

Spillere, players

Fight or flight

Tilhelet på innsiden

Det er blitt så mye å holde styr på innen dating og forhold at det er bare å glemme hele greia.

Anonymkode: c479f...e9d

Skrevet
sekhmet369 skrev (På 16.5.2025 den 19.23):

Veldig naivt av deg. 

Nå kan jeg bare snakke for meg selv. Men jeg er altså en fyr, som har genuint vert i denne situasjonen selv. Har i ungdommen og rundt 20års alderen noen ganger vert småforelska, og ikke helt visst hvordan jeg skal gå videre. Og så kommer det "eksperter" og sier at du må spille hard to get, og vente minst så og så mange timer før du svarer osv. Funka jo dårlig. Jeg kan lett tro på at denne fyren snakker sant. Ikke at det er en unnskyldning. Men trenger ikke alltid være noen flere baktanker med å si slikt.

Føler man er litt for gammel til å skulle gidde å holde på med slike "triks" i 30åra da.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 22.21):

Såkalt "snille" menn er ofte ikke noe bedre.

Anonymkode: 3ee36...d33

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2025 den 2.36):

Leit at du fikk så mange trollesvar, fatter ikke hva som har skjedd med folkeskikken. Er helt enig med deg, vi burde alle være ærlige og genuine.

Joda, det kan være skremmende å være sårbar, men er ikke poenget å bli kjent? Er ganske spent selv nå, for sjal på date for første gang på 100 år. Håper hun er snill og varm, og meldingene hittil har vært bra. Umulig å vite det med kjemi på forhånd, men håper vi klarer å snakke om litt dypere ting, at vi begge blir komfortable nok til å åpne opp, at vi klarer å stole på hverandre.

Hvordan har det gått med den andre fyren forresten? Vært på flere dates med ham?

Anonymkode: 9d8c3...43e

Takk for koselig tilbakemelding og så flott og spennende du treffer en dame og er deg selv 😊💪

Jada, vi var på date senest på søndag 😁 Han er så klar og tydelig på intensjoner og interessen for meg at en del av meg nesten ikke tør å tro det kan være ekte, men tillater meg selv å nyte det selv om det er uvant og skummelt. Ingen spill, bare åpen og konsekvent dialog hele veien. 

• Hjerte 3
Skrevet (endret)

Dette er er litt tåpelig råd. Blir som å spørre en fisk hvordan man fanger den. Årsaken til at mange menn driver med "spill" er for det at de har over tid lært hva som fungerer og ikke. Dette handler om psykologi. Om det er "rett eller galt" er jo en annen diskusjon, men jeg tror de aller fleste menn genuint ønsker å være dønn ærlige. Men det funker som regel ikke dessverre. Igjen, handler om psykologi, Men å direkte lyve, det er ikke bra uansett situasjon. Da vill man bare bli avslørt til slutt uansett.

Endret av danbanan
  • Liker 3
Skrevet

Om du er fan av "the game" og Tate, så spiller du nok kanskje et spill, og klarer å bygge opp en relasjon der du har kontrollen og makta. Og vil nok i beste fall tiltrekke deg noen som er utrygge eller som du skaper utrygge, og man vil gjennom relasjonen fort få litt "drama" og målet er vel ikke å få noe som varer?

De som spiller bryr seg nok ikke om råd eller har empati for de man spiller med, og målet er nok ofte bare sex eller en kort relasjon. Det er mange menn som er på jakt etter kun sex eller en kort uforpliktende relasjon, men det er svært få kvinner som er på utkikk etter det samme. Derfor har man lært seg til dette spillet. Tror nok den siste samtalen deres også var en del av spillet

AnonymBruker
Skrevet

Er jo ganske standard at de prøver å dra deg tilbake igjen. Ikke ta noe en slik person sier som sant. Gå for genuine menn

Anonymkode: 4ae45...ae3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...