Gå til innhold

Er kakene de selger/serverer på skolene på 17.mai gode?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg sitter å ruller på Facebook og jeg er med i en del bakegrupper og det er så mange fristende kaker 😋🥰 Jeg kan ikke huske de var så fine de som de hadde på skolen hos meg, men mulig standarden har endret seg? Vet det er en del Toro, og ferdige kaker også, og det er for meg helt greit, men er det mye godt, eller er det som å lete etter gull blant gråstein (eller hvordan det uttrykket er)? Mange av kakene er jo bakt i god tid i forveien og av erfaring så varierer det veldig om det går fint. 

Allergiker her som normalt kun får kake om jeg baker selv, men drømmer meg helt bort i alle de flotte kakene 🥰😋

Hvilke type kaker er det på din skole, og er de gode? Skulle gjerne hatt en skikkelig saftig sjokoladekake med moccaglasur, eller snickerskake :spise:

Om du har bakt, hvilken kake har du bakt? Her er det ingen dømming på Toro om du har brukt det 😊 Jeg vil bare høre om kakene og drømme meg litt bort :strix:

(Jeg kan ikke ha melk og egg.) 

Anonymkode: af019...31d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo foreldre til elever som baker, så dette vil jeg tro varierer veldig, stort sett anbefales det å lage «serveringsvennlige» kaker (som er lett å dele opp, lett å spise uten bestikk etc»).

Anonymkode: 532bf...b16

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo foreldre til elever som baker, så dette vil jeg tro varierer veldig, stort sett anbefales det å lage «serveringsvennlige» kaker (som er lett å dele opp, lett å spise uten bestikk etc»).

Anonymkode: 532bf...b16

Takk, ja det er mye langpannekaker, som er enkelt å skjære opp og servere. Helt garantert stor variasjon i mellom kakene, men hadde nesten vært litt fint om det var sånn «de ser fantastiske ut, men er knusktørre og du går ikke glipp av noe» 🤣🫣

AnonymBruker
Skrevet

Her er det forbud mot kremkaker pga temperaturen, så det blir mye tørre langpannekaker. 

Anonymkode: 71d8d...50f

• Liker 2
Gjest jegerrinne
Skrevet

Det er nok mye forskjellig ute å går

Der vi skal,  ikke skole men festlokale i bygda der blir det nå ofte servert sjokolade kake  gulrotkake,,marsipankake, verdens beste, kringle, pawlavo,  kransekake 

AnonymBruker
Skrevet

Her er det blitt veldig små stykker. Bollene er som regel ganske tørre. Mye toro brownie

Skole i Oslo øst

Anonymkode: 238fc...dc5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Her er det forbud mot kremkaker pga temperaturen, så det blir mye tørre langpannekaker. 

Anonymkode: 71d8d...50f

Så motstykket til kremkaker må være tørre langpannekaker? Det finns faktisk saftige langpannekaker. 

Anonymkode: b720d...198

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri spist dårlig kake, får jo peke ut selv fra 15 ulike brett så swr jo om det er smulete f.eks

Anonymkode: ace51...33a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk, det ser ut som jeg blant de fleste her ikke går glipp av så mye 🤪

Det finnes helt klart noe i mellom kremkake og tørre langpannekaker. Er mye en kan gjøre for å få det mer saftig, særlig om en kan ha kulturmelk eller lignende alternativer. 

Jeg synes ikke alltid det er så lett å spotte hvilke som er gode, men så har jeg normalt ikke så mange å velge mellom heller, og får ofte glutenfri i tillegg som har lett for å bli veldig tørt. Jeg tar gjerne på meg å bake allergivennlig selv, men det er noe med å slippe det av og til. 

Takk for alle svar, og kos dere med kake og annet idag 😊😋🍰🍦🧁🍪🍧

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her vi bor er det bra, men da er det ulike folk i bygda som baker, ikke slitne foreldre som bare gidder toro.. Bløtkake, pavlova, gulekake, sjokoladekake, fromasjkaker etc. 

Anonymkode: bc352...e49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Her vi bor er det bra, men da er det ulike folk i bygda som baker, ikke slitne foreldre som bare gidder toro.. Bløtkake, pavlova, gulekake, sjokoladekake, fromasjkaker etc. 

Anonymkode: bc352...e49

SLik her og. Her er alle stolte og da leverer man ikke Torokake og tror det er bra nok. Her kan vi bake skikkelige kaker som er gode. Nybakte deilige kringler, gode sjokoladekaker, påsmurte nystekte sveler for å nevne litt. Bygda ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Så motstykket til kremkaker må være tørre langpannekaker? Det finns faktisk saftige langpannekaker. 

Skal man ha saftig langpannekake må man bruke Toro, men en del insisterer på at det er møkk, og da blir kakene tørre fordi de ikke klarer å lage en god kake fra grunnen.

Anonymkode: fe979...55a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker ikke Toro selv, men som allergiker så synes jeg det er flott når folk heller velger Toro og får et ok til faktisk ganske så bra resultat, fremfor å prøve på noe de ikke har anelse om, og de får grå hår, og kaken dessverre ikke alltid blir så god. Så spiser jeg av høflighet fordi de har vært så snille og laget. Om Toro kan hjelpe folk i en hektisk hverdag, så gidder ikke jeg å klage på det. Ikke alle kan bake heller, så Toro redder dagen. 

De beste kakene jeg har spist er ikke Toro. Langt derifra, og høres ut som flere her bor steder der det potensielt kunne vært noe fristende som jeg hadde gått glipp av 🤪🤣😋 Jeg koser meg med is istedenfor idag. Godt det også 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

SLik her og. Her er alle stolte og da leverer man ikke Torokake og tror det er bra nok. Her kan vi bake skikkelige kaker som er gode. Nybakte deilige kringler, gode sjokoladekaker, påsmurte nystekte sveler for å nevne litt. Bygda ❤️

Jeg bruker toro sjokoladekake om jeg lager langpanne til sånne type arrangementer. Ofte er hjemmelagd kaker lagd på vanlig mel og/eller melkeprodukter, og de som har cøliaki eller laktoseintoleranse får ofte ingen eller svært lite utvalg om de ikke baker selv. Det har dessverre vært mange skuffete barn på ulike arrangementer opp igjennom. Fordi jeg selv ikke er vant til å bake hverken gluten- eller melkefritt, syns jeg det er vanskelig å få til luftige, saftige og gode kaker om jeg baker helt selv. 
En melkefri (og glutenfri) glasur er derimot enklere, så den lager jeg selv da. 

Anonymkode: 5cb35...ed0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...