Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal begynne på en ny jobb og si opp min nåværende jobb. Jeg har god tid mtp oppsigelse, og vil ha 1 uke fri før jeg starte. Kommer nok til 1 miste 1 uke lønn. Men er det noe jeg må være obs siden jeg blir «arbeidsledig» i noen dager?

Anonymkode: 1d009...2c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: 8dd39...11e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Dersom noe skjer med deg denne uka, og du er uten arbeidsforhold, vil du f.eks ikke få sykepenger. Alvorlig skade/sykdom som hindrer deg i å starte i ny jobb kan gi en lang periode uten noen form for inntekt. Et tips er å ta fri enten før siste arbeidsdag eller etter første arbeidsdag i ny jobb.

Anonymkode: 9aafa...9a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tar du ikke ut ferie/avspasering i slutten av oppsigelsestiden? Jeg pleier å gjøre det om jeg ønsker ekstra fri mellom to jobber.

Anonymkode: dabcd...718

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 19.47):

Ja! Dersom noe skjer med deg denne uka, og du er uten arbeidsforhold, vil du f.eks ikke få sykepenger. Alvorlig skade/sykdom som hindrer deg i å starte i ny jobb kan gi en lang periode uten noen form for inntekt. Et tips er å ta fri enten før siste arbeidsdag eller etter første arbeidsdag i ny jobb.

Anonymkode: 9aafa...9a9

Det høres skremmende ut. 😭 Jeg har ikke store planer altså. Arbeidsgiveren vil ikke at jeg skal ta fri siden det er innen hoverferieperioden.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 5.46):

Hvorfor tar du ikke ut ferie/avspasering i slutten av oppsigelsestiden? Jeg pleier å gjøre det om jeg ønsker ekstra fri mellom to jobber.

Anonymkode: dabcd...718

Fikk ikke lov. 😢

AnonymBruker
Skrevet

Du er uten arbeidsgivers forsikring i ferieuka.

Anonymkode: c383c...fdd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det høres skremmende ut. 😭 Jeg har ikke store planer altså. Arbeidsgiveren vil ikke at jeg skal ta fri siden det er innen hoverferieperioden.

Du har vel rett på ferien din, selvom det er i hovedferieperioden? 

Anonymkode: dadef...c28

Skrevet

Hvis det er fri uten lønn, så avtal det med ny arbeidsgiver. Det er endel forsikringer og rettigheter som du mister uten arbeidsgiver. Pluss I noen tariffavtaler går du uten karenstid på egenmelding/sykemelding om du kommer rett fra et annet arbeidsforhold!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...