Gå til innhold

Mine foreldre vil ikke treffe ny kjæreste.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det var jo ekstremt tidlig å introdusere ham for barna - og attpåtil resten av familien?

Du må huske at du ikke er den eneste som har mistet noen i livet ditt (mannen). Dine foreldre mistet sin svigersønn, som de kanskje var veldig glad i. Det er vondt for flere når folk skilles. Jeg mistet min inngiftede tante i skilsmisse da jeg var 5-6 år, jeg verken så eller hørte fra henne igjen i barndommen. Vi hadde en ekstremt nær og god relasjon. Jeg savna henne til jeg var i 20 årene og hun faktisk tok kontakt med meg. Det var veldig surt mellom henne og onkel, og det er det fremdeles. Hun ble nektet å ha kontakt med hans familie, inkludert meg. Han var skikkelig fæl med henne. Nå har vi et nært og godt forhold igjen.

Jeg klarte aldri å se onkels nye kjæreste som tante, og brukte lang tid på å innse og godta at hun hadde tatt plassen til x-tante.

Anonymkode: 640aa...be4

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Eksmannen hennes flyttet plutselig ut, og har mest sannsynlig truffet en annen. Ingen flytter ut på den måten uten å ei i bakhånd.

Og det dere er opptatt av er at hun finner en ny etter to måneder! 

Barna har nok truffet kjæresten til eksen hennes allerede, men det er det ingen som reagerer på!! 

Jeg skjønner på en måte moren som nok savner eksen hennes, og har en sorg i seg over det. 

Anonymkode: 68825...064

Hun må ikke finne en ny bare fordi mannen har gjort det.

Anonymkode: 79d26...799

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Står det at hun har introdusert han som kjæresten? 

Anonymkode: 7e2fd...a12

De fleste barn forstår at når mor etter bruddet plutselig har fått en ny venn kan det være en kjæreste. Barn får med seg hvordan man oppfører seg. Selv om man ikke oppfører seg som kjærester ved å holde hender etc, er det vanskeligere å skjule blikk, smil osv når man er nyforelsket. Hvis man først introduserer noen som en venn også senere som kjæreste lyver man for barna. 

Anonymkode: 7eb11...40e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Smart mor , det er da veldig tidlig 

Anonymkode: 6628b...bae

Herregud.. Heldigvis hadde min mor tatt i mot med åpne armer! 

Anonymkode: a2e9d...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

I januar ble jeg brått singel. Min mann som jeg har tre barn med bestemte seg plutselig for å flytte ut. Jeg mistenker at han har truffet en annen, men han har ikke sagt noe.

Uansett, det var et sjokk. I mars traff jeg en mann som er helt fantastisk på alle områder og vi har det kjempefint sammen. Jeg nevnte for min mor at vi gjerne ville komme på 17. mai så han kan bli kjent med familien, men hun sa at hun synes det ville være for tidlig. Jeg ble litt satt ut. Endelig er jeg lykkelig på lang tid, men føler plutselig at jeg må skjule følelsene mine.

Anonymkode: cbc3e...5cd

Hun er vel redd for å bli kjent med han for så at dere slår opp,så bli kjent med en ny

Er jo ganske tidelig å introdusere en person for familien etter 2 månder. Om 2 nye månder kan det være at du vil introdusere enda en ny en. 

Anonymkode: b9e14...1d2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun er vel redd for å bli kjent med han for så at dere slår opp,så bli kjent med en ny

Er jo ganske tidelig å introdusere en person for familien etter 2 månder. Om 2 nye månder kan det være at du vil introdusere enda en ny en. 

Vil legge til at jeg synes dere kan nyte dagen ilag dere to. Se på tog, spis is og kos dere ilag. Bra du er glad igjen og nyt det😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bedre at du inviterer mor hjem til deg for å hilse på din nye flamme ved en annen anledning. Det er ikke vanlig å dra med seg fremmede inn i andres hjem 17. mai uten at verten har invitert.

Anonymkode: d5bc7...543

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

I januar ble jeg brått singel. Min mann som jeg har tre barn med bestemte seg plutselig for å flytte ut. Jeg mistenker at han har truffet en annen, men han har ikke sagt noe.

Uansett, det var et sjokk. I mars traff jeg en mann som er helt fantastisk på alle områder og vi har det kjempefint sammen. Jeg nevnte for min mor at vi gjerne ville komme på 17. mai så han kan bli kjent med familien, men hun sa at hun synes det ville være for tidlig. Jeg ble litt satt ut. Endelig er jeg lykkelig på lang tid, men føler plutselig at jeg må skjule følelsene mine.

Ja ja, moren din bestemmer selvfølgelig hvem hun vil ha i hus. Og du bestemmer hvem du vil ha som kjæreste.

Begge deler går bra skal du se. Gi det litt tid og gled dere sammen på 17. Mai.

Tillykke med dagen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg om broren til en venninne. Etter skilsmissen har han etter tur hatt flere «sitt livs kjærlighet» med på julefeiring, 17. mai og konfirmasjoner etter svært kort tids bekjentskap. 😆

Anonymkode: 2ba00...d15

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Lakenet er ikke engang tørt etter din eksmann, og du innfører allerede et par måneder etterpå en ny mann? Det var raskt ekspedert, må man si. Har du introdusert han for barna dine i tillegg?
Skjønner at moren din helst vil ha litt tid på seg og venne seg til tanken på at den forrige svigersønnen er ute av bildet, før en ny kommer på banen.

Anonymkode: 8f105...299

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 20.40):

Står det at hun har introdusert han som kjæresten? 

Min mor fikk ny mann. Jeg var 11 første gang jeg møtte han. Tror det gikk tre år før de sa de var blitt sammen. Vi barna trodde det var ev venn av familien.  

Er det virkelig skadelig at mor har venner av motsatt kjønn? Det var nytt for meg

Anonymkode: 7e2fd...a12

Skryter du virkelig av at du var så dum som barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 17.15):

Enig i at det er altfor tidlig👍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg heier på deg og kjærligheten! Så fantastisk at du har møtt noen som gir deg så mye glede, drit i at moren din ikke vil møte han og ikke lag drama av det. Da blir du «hun». Nyt forholdet så lenge det varer og stå på videre, jeg ble også dumpet brått av min eks, innen ett år møtte jeg mannen i mitt liv og vi er samboere med 2 barn. Kunne ikke hatt det bedre! 

Anonymkode: 6c78b...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg skjønner det godt det er tidelig

Anonymkode: b1e4e...812

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, avsporing og svar til dette. 

veronica<3, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det tok det 2 mnd fra du ble sjokkerende forlatt av mann og faren til barna dine til du vil introdusere ny kjærlighet til moren din?

Jeg sliter litt med å forstå med mindre du emosjonelt var ferdig med eksmannen din lenge før han avsluttet.

Selv da er det kort tid å starte å introdusere en du har datet et par mnd. til familien din....

Anonymkode: 74321...1da

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Seriøst? Jeg ble brått forlatt av for et og et halvt år siden etter 15 år og to barn. Har så vidt det er begynt å treffe andre nå, men å introdusere noen for venner og familie er ikke aktuelt på laaaaang tid. Skjønner din mor godt, utvidet familie er også i sorg ved samlingsbrudd.

Anonymkode: 53d5f...112

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her skurrer alt. Etter 4 mnd skal du introdusere ny flamme for familien etter at du ut av det blå ble forlatt i januar? En du attpåtil har barn med? Ro deg ned, det er jo altfor tidlig. Selv uten barn hadde dette vært for tidlig å bringe en ny en foran familien på selveste 17 mai. Du virker litt blåst

Anonymkode: 46179...438

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...