Gå til innhold

Dyre gardiner

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, da min venninne besøkte en interiørbutikk, og ba om tilbud på kraftige gardinstenger og gardiner, så kom det seg på nærmere 80 000 kr. Dette var med spesialsydde gardiner, og spesialmålte stenger.

Er ikke dette litt dyrt? Hun kunne jo brukt pengene mer fornuftig!

Jeg vet ikke, hun har sikkert råd til det. Men hun kunne jo bare kjøpt gardinstenger ellers. De har jo fine på både kid og andre steder. Og det finnes jo så mange fine gardiner alle steder.

Selv liker jeg å skifte ut gardiner til vinter og sommer. Jeg liker å ha flere å velge i. Og gardinstang er det jo og mye å velge i. 

Man trenger ikke spesialsydde  gardiner og sånt? Er det jeg som har gått glipp av noe?

Anonymkode: 07ea1...36a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på rommet og hva man ønsker.

Jeg ville ha doble gardiner som gikk langs en hel vegg og akkurat passa fra gulv til tak i en spesifikk farge, fikk tilbud på hele pakken med montering og slikt for 60K men endte med å male om rommet på impuls og kjøpe gardiner på IKEA i stede, brukte stryketape og øyemål og ble fornøyd, men man ser jo at det ikke er spesialsydd og eksklusivt så man ser jo at penga ikke gikk til de gardinene.

Anonymkode: 5735d...506

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ja, da min venninne besøkte en interiørbutikk, og ba om tilbud på kraftige gardinstenger og gardiner, så kom det seg på nærmere 80 000 kr. Dette var med spesialsydde gardiner, og spesialmålte stenger.

Er ikke dette litt dyrt? Hun kunne jo brukt pengene mer fornuftig!

Jeg vet ikke, hun har sikkert råd til det. Men hun kunne jo bare kjøpt gardinstenger ellers. De har jo fine på både kid og andre steder. Og det finnes jo så mange fine gardiner alle steder.

Selv liker jeg å skifte ut gardiner til vinter og sommer. Jeg liker å ha flere å velge i. Og gardinstang er det jo og mye å velge i. 

Man trenger ikke spesialsydde  gardiner og sånt? Er det jeg som har gått glipp av noe?

Anonymkode: 07ea1...36a

Hva mener du da er fornuftig å bruke penger på?

Om man trenger det? Man trenger vel omtrent ingenting av det vi bruker penger på. 95-99% av det vi bruker penger på er ikke livsnødvendig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, totalt bortkastet å bruke så mye penger på noe man kan få mye rimeligere!

Gardinstenger i vanlige butikker er mer enn bra nok, og gardiner like så. Jeg bytter også på litt, og synes det blir kjedelig med de samme gardinene hele året! 

Nok av ting vi må bruke penger på, - strøm, telefon, mat, bil eller buss/tog, hus, forsikring osv. Ingen grunn til å sløse de bort! 

Anonymkode: 099bf...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det høyt tak. Så vanlige gardiner er alt for korte. Så har jeg veldig store vinduer. Så dem blir alt for små ferdig gardiner til meg. Men jeg har valgt å ikke ha gardiner. Jeg er ikke så glad i det. 

Anonymkode: c34ee...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at den prisen fort kan være innafor, om man ser på prisen på metervare i høy kvalitet + søm, og jeg antar at prisen på gardinstengene er deretter, så er det sikkert ikke så feil. Personlig synes jeg det ikke er verdt det, men har man råd til det så… 🤷‍♀️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldrene mine fikk spesialsydd liftgardiner. Man tenker ikke over at de er målsydd og ganske dyre, men man hadde lagt merke til det om de hadde kjøpt hyllevare, da det hadde blitt feil bredde, og heller ikke riktig farge mtp. helhetsinntrykket i rommet. 

Jeg tenker at spesialsydde/-snekrede ting ofte ikke gjør så mye ut av seg, men at de diskré løfter rommet og opplevelsen av å være der.

Anonymkode: 6c9c7...79a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer an på vennina de, sitter hun godt i det så er det jo helt ok, svidde hun av 80k på kredittkortet som hun bruker noen år på å betale ned på med 20+% renta så var det kanskje i dyreste laget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...