Gå til innhold

sykemeldt/ledig

Gjest Gjest_Stine_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Stine_*

Jeg har gått ledig i perioder på to år.Jeg har tatt de vikariat som har dukket opp hele tiden.

nå har jeg vert på jobb og ble akutt syk med innleggelse på hospital. kontrakten min ville gått ut ca 8 dager etter innleggelse.

Hva beregner trygdekassen sykepenger av? Av ledighetspenger jeg hadde før? av lønn ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har fått sykemelding mens du var i jobb, er det denne lønnen trygdekontoret tar utgangspunkt i når sykepenger beregnes (har jeg blitt fortalt av andre i liknende situasjoner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvis du har fått sykemelding mens du var i jobb, er det denne lønnen trygdekontoret tar utgangspunkt i når sykepenger beregnes (har jeg blitt fortalt av andre i liknende situasjoner).

Nå har legen antydet sykemld i to mnd,men vil jeg da få samme som lønnen? Vikariatet er over nå. noen sier jeg vil få det samme i sykepenger som jeg hadde i ledighetspenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg vil tro du får det. Jeg dreit meg nemlig ut på det. Jeg ble syk en uke før jeg skulle slutte i en jobb, men ville holde ut den siste tiden, så jeg sykemeldte meg ikke før 3 dager etter kontraktsslutt... Det var ikke noe sjakktrekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg ble sykemeldt når det var igjen en måned av hennes kontrakt, hun var også vikar, og hadde vært det i et halvt års tid. Hun fikk sykpenger som var likt lønnen hun hadde når hun var i jobb. Legen og trygdekontoret mente det var lønnen og arbeidet hun hadde da hun ble sykemeldt som lå til grunn for dette. Nå får hun sykemeldingen sin forlenget hver fjortende dag, slik at hun fortsetter å få samme utbetaling. Hun og legen har blitt enige om å fortsette å gjøre dette til hun går ut i permisjon om en måneds tid (da vil hun ha vært sykemeldt i fem måneder til sammen).

Så slik jeg har forstått det skal det være lønnen du hadde da du ble sykemeldt som ligger til grunn for utbetaling av sykepenger. Men du må ha jobbet der en viss periode før du får dette (tror det er to uker, men der er jeg litt usikker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det har visst kommet noen nye regler også, om hvor lenge man må ha vært ansatt eller noe. sjekke opp dette. Fikk en gråtende venninne på telefonen i går, hun må ut i jobb i tre mnd til nå fordi ellers får hun ikke penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...