Perine Skrevet 16. mai #1 Skrevet 16. mai Hun var kun få uker på vei da det skjedde. Familien får ikke tillatelse til å koble fra før barnet fødes. Hjernedød, gravid kvinne i USA må bære fram fosteret | ABC Nyheter Det er en merkelig politikk. Pengene som brukes til dette, kunne heller blitt brukt til å redde syke barn uten nødvendige forsikringer til å få helsehjelp. Politikken virker da kun som straff og underkuelse av kvinner. Avgjørelsen ble tatt pga. abortforbud. 29 1 16
newman01 Skrevet 16. mai #2 Skrevet 16. mai (endret) Ville man koblet en gravid kvinne fra respirator om det var mulig å redde barnet i Norge? Har ikke satt meg inn i saken, men trodde normal praksis var å strekke seg rimelig langt for å redde et foster Endring: Hah, glem det. Jeg så at hun bare var rundt 8 uker på vei før hendelsen. Virker som litt ekstrem ressursbruk Endret 16. mai av newman01 18 1
Sportydame Skrevet 16. mai #3 Skrevet 16. mai Perine skrev (20 minutter siden): Hun var kun få uker på vei da det skjedde. Familien får ikke tillatelse til å koble fra før barnet fødes. Hjernedød, gravid kvinne i USA må bære fram fosteret | ABC Nyheter Det er en merkelig politikk. Pengene som brukes til dette, kunne heller blitt brukt til å redde syke barn uten nødvendige forsikringer til å få helsehjelp. Politikken virker da kun som straff og underkuelse av kvinner. Avgjørelsen ble tatt pga. abortforbud. Jeg er ikke for abortforbud men dette synes jeg egentlig er en glad-sak - må jo være flott for familien om barnet overlever? 14 3
Gibralfaro Skrevet 16. mai #4 Skrevet 16. mai "The land of the free, and the home of the brave", sa man før i tiden. Nå er det på vei til å bli "The land of the rich, and the home of the brave, and those that can't escape". 37
Liljerød Skrevet 16. mai #5 Skrevet 16. mai Sportydame skrev (3 minutter siden): Jeg er ikke for abortforbud men dette synes jeg egentlig er en glad-sak - må jo være flott for familien om barnet overlever? Barnet ville muligens ikke overleve stod det i artikkelen. Han ville også kanskje være blind og ikke i stand til å gå. 25 3 9
Gogglebox Skrevet 16. mai #6 Skrevet 16. mai Sjukt. Hvem er det som står igjen med regningen? og hvem skal ta vare på barnet når det blir hentet ut? Og vet de i det hele tatt om barnet er levedyktig? Vil de ta ut et hjerneskadet barn som trenger livslang helsehjelp? Det er jo kjent at myndighetene i USA gir faen i barns levevilkår når de først er ute av livmoren. 25 12
Druid Skrevet 16. mai #7 Skrevet 16. mai Sportydame skrev (7 minutter siden): Jeg er ikke for abortforbud men dette synes jeg egentlig er en glad-sak - må jo være flott for familien om barnet overlever? Svært usikker: Sitat Ifølge kvinnens mor, Newkirk, har fosteret væske på hjernen. – Han kan være blind, kanskje ikke være i stand til å gå, kanskje ikke overleve når han først er født, sa Newkirk. Slike avgjørelser skal gjøres av medisinsk personell, ikke lov. 19 8
Populært innlegg elisa1819 Skrevet 16. mai Populært innlegg #8 Skrevet 16. mai Gogglebox skrev (2 minutter siden): Sjukt. Hvem er det som står igjen med regningen? og hvem skal ta vare på barnet når det blir hentet ut? Og vet de i det hele tatt om barnet er levedyktig? Vil de ta ut et hjerneskadet barn som trenger livslang helsehjelp? Det er jo kjent at myndighetene i USA gir faen i barns levevilkår når de først er ute av livmoren. Enig. Denne voldsomme interessen for fostre burde vært kanalisert inn i velferd for fødte barn. Først i det øyeblikket alle barn i USA hadde hatt nok mat, god nok tilgang til gode utdanningsinstitusjoner og trygge bosteder og nabolag kan man ha troverdighet hvis man uttrykker bekymring for fostre. Amerikanere altså. Det handler selvfølgelig om å kontrollere kvinners liv, ikke fostrene i seg selv. Ekle dobbeltmoralister 16 40
Tiara07 Skrevet 16. mai #9 Skrevet 16. mai Druid skrev (8 minutter siden): Svært usikker: Slike avgjørelser skal gjøres av medisinsk personell, ikke lov. Helt enig! 2
Stonegiant Skrevet 16. mai #10 Skrevet 16. mai Sportydame skrev (18 minutter siden): Jeg er ikke for abortforbud men dette synes jeg egentlig er en glad-sak - må jo være flott for familien om barnet overlever? Helt til de får regningen på 3,5 millioner kroner. 29 1
våren14 Skrevet 16. mai #11 Skrevet 16. mai Stonegiant skrev (4 minutter siden): Helt til de får regningen på 3,5 millioner kroner. Nemlig. De må selvsagt også betale regningen! med mindre offeret og/eller familien har riktig og god helseforsikring som dekker det. Men den har de i såfall betalt for også. 11
Perine Skrevet 16. mai Forfatter #12 Skrevet 16. mai (endret) våren14 skrev (14 minutter siden): Nemlig. De må selvsagt også betale regningen! med mindre offeret og/eller familien har riktig og god helseforsikring som dekker det. Men den har de i såfall betalt for også. Kvinnen var 30 år, og foreldrene hennes kan vel ikke stilles til ansvar for dette sykehusoppholdet. Da går vel kravet til barnefar. Endret 16. mai av Perine 3
Hololo Skrevet 16. mai #13 Skrevet 16. mai I utgangspunkte tenke jeg at det er en gladsak, og bra at de gir barnet en mulighet til å overleve. Så biter jeg meg merke i den siste linja med at han kanskje ikke vil overleve eller være blind og ikke i stand til å gå. Det var mye kanskje der og kom ikke fra en fagperson så tenke det kommer mye an på hvilke prognoser legene egentlig har gitt. Vanskelig sak og egentlig litt lite info til å kunne si en mening om det.
Socketlicker Skrevet 16. mai #14 Skrevet 16. mai En gladsak! Barnet har ikke gjort noe for å fortjene dødsstraff og kvinnen lider ikke selv om hun holdes i live frem til fødselen. 3 1
Populært innlegg Nonstop1 Skrevet 16. mai Populært innlegg #15 Skrevet 16. mai (endret) Ett foster som har væske på hjernen og muligens aldri blir friskt. Familien reagerer på at dette tvinges frem. Og fosteret var bare 8 uker når mor døde. Jeg synes ikke det er en gladsak. Hadde dette blitt gjort etter sterke ønsker fra familien hadde jeg muligens sett annerledes på det. Men sånn som saken er i dette tilfellet synes jeg det er mer groteskt enn noe annet. Endret 16. mai av Nonstop1 26 1 25
Snok1 Skrevet 16. mai #16 Skrevet 16. mai Sportydame skrev (48 minutter siden): Jeg er ikke for abortforbud men dette synes jeg egentlig er en glad-sak - må jo være flott for familien om barnet overlever? Enig. Senere kan de bare bruke den hjernedøde kroppen til å dyrke nye barn. Hvem trenger en mor, lizzm. #ironivarsel 23 19
Nettrollet Skrevet 16. mai #17 Skrevet 16. mai (endret) Galskap! Hvis moren i praksis var død da fosteret var 8 uker, dør fosteret med henne. Hadde vært noe annet om moren var i tredje trimester el lign, men kunstig holdt i livet fra uke 8? Galskap. Endret 16. mai av Nettrollet glemte et ord 32 9
Krist1an Skrevet 16. mai #18 Skrevet 16. mai Trodde ikke dette var så unormalt, er det ikke veldig mange som er hjernedøde i usa da, til og med presidenten. 15 1 5
Nettrollet Skrevet 16. mai #20 Skrevet 16. mai (endret) Stonegiant skrev (52 minutter siden): Helt til de får regningen på 3,5 millioner kroner. Tror du det blir såpass rimelig. Da jeg fikk første barnet mitt, fødte ei amerikansk venninne samtidig. Ukomplisert fødsel og rett hjem etterpå. Godt utdanna dame med en god jobb og god forsikring. Mannen hennes likeså. Det kostet dem likevel 50K bare å føde. 10 år siden. Tipper denne regninga blir tosifret millioner dollar. Endret 16. mai av Nettrollet glemte par ord. 12 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå