Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 23.36):

Blir ca. dobbelt så mye om man kjøper stolen også, så det har jo litt å si. Men jeg er enig, det er det jeg har mest lyst til.

Anonymkode: c76a7...c8a

Det finnes jo billigere babybilstoler med base som fremdeles er trygge og gode? Som ikke koster 6k for stol og base..

Altså, ikke kjøp fra thansen eller noe sånt skrap, men feks noe sånt, trodde det var et bra merke? https://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/maxi-cosi-pebble-pro-i-size-babybilstol-inkl-family-fix-3-base-essential-black?gad_source=1&gad_campaignid=19423253432&gclid=Cj0KCQjwiqbBBhCAARIsAJSfZkYHRojIzFrqSzc6GU90jrcR4-jJqgrlp94qo87K5MzDnahAWsYTeRAaAqaFEALw_wcB

Eller de fra BeSafe?

Anonymkode: 0939b...e34

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gidda å betale leie for 12 mnd. vi bytta bilstol når barna var 5-6 mnd..

Anonymkode: d6d45...b85

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det finnes jo billigere babybilstoler med base som fremdeles er trygge og gode? Som ikke koster 6k for stol og base..

Altså, ikke kjøp fra thansen eller noe sånt skrap, men feks noe sånt, trodde det var et bra merke? https://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/maxi-cosi-pebble-pro-i-size-babybilstol-inkl-family-fix-3-base-essential-black?gad_source=1&gad_campaignid=19423253432&gclid=Cj0KCQjwiqbBBhCAARIsAJSfZkYHRojIzFrqSzc6GU90jrcR4-jJqgrlp94qo87K5MzDnahAWsYTeRAaAqaFEALw_wcB

Eller de fra BeSafe?

Anonymkode: 0939b...e34

Den stolen du har linket til har vi brukt til 2 barn, det er en bra stol det 🙂 Så lenge den får riktig helning i bilen når den monteres med basen. 

Anonymkode: d6d45...b85

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 13.46):

Vi venter snart vårt tredje barn. Babybilstolen vår er fire år gammel, brukt til to barn og basen er ødelagt. Å feste med setebeltet er uaktuelt på fast basis, så vi er nødt å kjøpe ny base, og den koster rett i overkant av 3000 kr. Så vidt jeg har funnet ut finnes det ikke rimeligere alternativer til base til bilstolen vi har

Vi har sett på et alternativ, som er å leie toppmodell bilstol+base fra anerkjent merke, fast månedssum på 299 over 12 mnd, hvor vi deretter må levere tilbake bilstolen. Fordelen er at vi får ny, eller tilnærmet ny bilstol. Ulempen er at vi må levere den tilbake.

Saken er at vi ser for oss enda et barn før vi gir oss, og om det går etter planen blir det ca. tre år mellom babyen som snart kommer, og siste babyen. Da synes jeg bilstolen vi har fra før blir for gammel, og hvis vi skulle inngått leieavtale for to babyer, vil totalprisen bli omtrent den samme som å kjøpe samme bilstol+base nytt. Ulempen er at det blir en stor engangssum akkurat nå. Vi har råd, men litt trangt er det jo siden vi har 80% lønn i permisjon.

Og før noen sporer av emnet, som jeg ofte ser gjøres: Vi vet at det viktigste er at bilstolen passer til bilen. Det har vi sjekket.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: c76a7...c8a

Ville prøvd å få ny base på garantien, ettersom basen er under 5 år. Regner med bilstoler og dekkes av kjøpsloven.

Anonymkode: 86ffd...5f9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...