AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:33 #1 Del Skrevet fredag kl 11:33 Ble enige om en pause om temaet barn fordi han ikke var helt klar enda. Hvor lang tid tenker dere det er greit å gi tar en sjekk på stemningen igjen? Anonymkode: 1bc6b...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:46 #2 Del Skrevet fredag kl 11:46 det er veldig vanskelig og si noe på Anonymkode: 86410...528 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:48 #3 Del Skrevet fredag kl 11:48 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): det er veldig vanskelig og si noe på Anonymkode: 86410...528 Synes det er veldig vanskelig selv. Vil ikke presse, samtidig har jeg selv vært klar flere år nå, men spesielt i fjor ga jeg tydelig uttrykk for at jeg var veldig klar for å begynne. *Hvor lang tid tenker dere det er greit å gi før man tar en sjekk på stemningen igjen? Var altså det det skulle stå Ts Anonymkode: 1bc6b...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 11:56 #4 Del Skrevet fredag kl 11:56 Det spørs på mange faktorer, blant annet hvor gamle dere er. Jeg ventet i overkant av et halvt år uten så mye som å nevne temaet da han ville vente. Når jeg da tok det opp igjen tok jeg det litt som en selvfølge og spurte «skal jeg droppe å ta pilla i kveld?» etter pillefri uke. Han var usikker, men ringte meg fra kveldsvakt samme kveld og spurte om jeg hadde tatt pilla etterfulgt av at han ikke ville jeg skulle ta den 🥰 Anonymkode: ed2a5...e89 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:14 #5 Del Skrevet fredag kl 12:14 Hvor gamle er dere?hvor lenge har dere vært sammen? Hvor er dere i livet i forhold til utdannelse jobb? Har han sakt klart å tydelig at han ønsker seg barn? Hva er er grunnen for at han ikke er klar? Er det ting han ønsker å oppleve før barna kommer? Å presse på lan fort bli negativt, kanskje han til slutt sier ja for å få slutt på maset. Også er han kanskje ikke så interessert og du blir stående med mye alene. Anonymkode: 3cf4f...b68 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:25 #6 Del Skrevet fredag kl 12:25 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor gamle er dere?hvor lenge har dere vært sammen? Hvor er dere i livet i forhold til utdannelse jobb? Har han sakt klart å tydelig at han ønsker seg barn? Hva er er grunnen for at han ikke er klar? Er det ting han ønsker å oppleve før barna kommer? Å presse på lan fort bli negativt, kanskje han til slutt sier ja for å få slutt på maset. Også er han kanskje ikke så interessert og du blir stående med mye alene. Anonymkode: 3cf4f...b68 Se innlegget over, TS. Det er så mange spørsmål du må svare på først før vi evt kan gi gode råd. Har dere noensinne tatt praten om dere ønsker barn? Dette bør man helst gjøre allerede i dating fasen. Anonymkode: 7b352...1fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:26 #7 Del Skrevet fredag kl 12:26 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvor gamle er dere?hvor lenge har dere vært sammen? Hvor er dere i livet i forhold til utdannelse jobb? Har han sakt klart å tydelig at han ønsker seg barn? Hva er er grunnen for at han ikke er klar? Er det ting han ønsker å oppleve før barna kommer? Å presse på lan fort bli negativt, kanskje han til slutt sier ja for å få slutt på maset. Også er han kanskje ikke så interessert og du blir stående med mye alene. Anonymkode: 3cf4f...b68 Vært sammen i 9 år og har ting på stell, så jeg ser ikke hvorfor vente nå. Vi har forsåvidt god tid sannsynligvis om vi bare skal ha ett barn, men jeg ønsker også ha en mulighet for nummer to dersom alt funker bra med familielivet med første (om vi får lyst på mer enn ett barn får tiden vise). Ts Anonymkode: 1bc6b...5f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:27 #8 Del Skrevet fredag kl 12:27 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Ble enige om en pause om temaet barn fordi han ikke var helt klar enda. Hvor lang tid tenker dere det er greit å gi tar en sjekk på stemningen igjen? Anonymkode: 1bc6b...5f5 Det må du jo spørre ham om Anonymkode: ff72e...326 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:39 #9 Del Skrevet fredag kl 12:39 Hvis dere har vært sammen så lenge skjønner jeg ikke logikken bak å vente med mindre man ikke ønsker barn. De fleste venter for lenge synes jeg. Jeg syntes egentlig jeg var litt for seint ute som mann ettersom jeg var 31 da barnet vårt kom, og hadde definitivt begynt mange år før om jeg hadde funnet partneren allerede da. Anonymkode: 6818b...f89 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet fredag kl 12:41 #10 Del Skrevet fredag kl 12:41 Er du sikker på at han blir klar? Om dere har vært i lag i 9 år så burde jo temaet ha vært oppe et par ganger om baby i det hele tatt er på agendaen til dere begge to. Personlig mener jeg sånne ting er noe man bør ha avklart veldig tidlig i forholdet. Ene og alene fordi det er en stor beslutning og det vil utgjøre stor forskjell for begge to dersom man ikke klarer å bli enige, eller dersom ting tar for lang tid. Det er heller ingen selvfølge at dere får det til med en gang, og det kan da fort ta noen år før dere faktisk blir gravide. Man trenger ikke nødvendigvis avgjøre nøyaktig tid tidlig, men man bør ha avklart tidlig om begge vil ha barn, og en viss ide om antall. Og man skal ikke måtte bli presset til å ville ha barn, eller motsatt, men en viss ide og samkjøring bør man få til. Mener jeg. Så jeg ville nok ikke gitt han for mye tid på å tenke seg om dersom jeg var deg. Husk og at dersom du vil ha barn, og han finner ut at han ikke vil, så må du ta en avgjørelse om du vil fortsette i forholdet eller ikke. Og om svaret der er nei, så går det tid i brudd, rydding, flytting, dating og bygge nytt forhold med noen. Da går det fort 2-3 år ++. Der må en og ta høyde for prøving. Og vil du kanskje ha mer enn ett barn? Tid. Derfor mener jeg dette bør en ha en viss ide om tidlig i forholdet. Ikke bestemt og sementert i stein når, men ja eller nei bør kunne avklares. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:45 #11 Del Skrevet fredag kl 12:45 Vi har snakket om 1-2 barn, men ikke når det skal skje. Jeg er snart 30 og han ett år eldre. Anonymkode: 1bc6b...5f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 12:47 #12 Del Skrevet fredag kl 12:47 Etter 9 år sammen, tenker jeg at han enten ikke vil ha barn eller ikke vil ha barn med deg. Anonymkode: 532b4...440 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet fredag kl 12:55 #13 Del Skrevet fredag kl 12:55 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ble enige om en pause om temaet barn fordi han ikke var helt klar enda. Hvor lang tid tenker dere det er greit å gi tar en sjekk på stemningen igjen? Anonymkode: 1bc6b...5f5 Hva er grunnen hans: hva er han uklar på? Noen er i tvil om barn, og de trenger hjelp til å gå igjennom scenarioer, noen har en bucket list, noen er mere i tvil ang partner. Ingenting av dette handler om ting han kan finne ut av seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet fredag kl 12:57 #14 Del Skrevet fredag kl 12:57 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har snakket om 1-2 barn, men ikke når det skal skje. Jeg er snart 30 og han ett år eldre. Anonymkode: 1bc6b...5f5 Om han bestemmer seg om 1-2 år og så begynner dere å prøve, så kan du fort tenke 1-2 år til før dere får barn. Av og til går det fort, andre ganger tar det tid. Noen ganger går det ikke i det hele tatt (og det tar veldig lang tid om dere skal via IVF). Så går det ca 1 år til med svangerskap og nyfødt tid. Og da er du fort rundt 35 år. Kanskje og noen år eldre. Og så skal dere begynne med nr to så er du 35-37 år. I verste fall. Det er i og for seg ikke nødvendigvis noe problem. Mener å ha hørt at alderen på fødende i dag og førstegangsforeldre stiger. Men tenker vi 40+ så er det jo ikke uten utfordringer eller risikoer. Det bør en og ha i bakhodet. Så dersom du nå finner ut at han faktisk ikke vil, og du virkelig vil, så må du jo bryte opp og finne ny. Det tar tid å etablere seg på nytt igjen og da går årene der og.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:09 #15 Del Skrevet fredag kl 13:09 Du får være litt tydelig og si at nå må dere ta en ordentlig prat om dette, og at dere må nesten sette i gang snart dersom det skal bli noe av. Jeg tror mange aldri kjenner seg "klar", hvordan blir man egentlig helt klar for noe sånt? Tror at om man har bestemt seg for å få barn må man står for det valget og bare gjøre det, selv om det kjennes skummelt. Mannen din kan sikkert bruke årevis på å bli "klar", jeg vet i alle fall at vi hadde vært barnløse om jeg skulle ventet på at mannen min tok initiativet til å sette i gang. Anonymkode: aad36...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 13:45 #16 Del Skrevet fredag kl 13:45 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Vi har snakket om 1-2 barn, men ikke når det skal skje. Jeg er snart 30 og han ett år eldre. Anonymkode: 1bc6b...5f5 Jeg og mannen ble også sammen relativt tidlig og snakket om å få barn etterhvert. Men hos oss var det jeg som satt på bremsen hardest underveis. Han var enig da. Jeg tror mange som er noenogtjue tenker at de selvfølgelig skal ha barn en dag, bare ikke enda, og at den lysten kommer til å komme med årene. Og så blir man eldre, bikker 30, og kjenner egentlig bare på mindre og mindre lyst, fordi man trives sånn med livet slik det er. Nå er vi midt i 30 årene og har akkurat fått vår første, vi er veldig fornøyde med at vi ikke fikk før begge kjente de hadde lyst, men så snakket vi også begge om det. Jeg tror ikke jeg ville orket å leve i limbo. Om han sier han ønsker å vente i et halvt år for å rekke å gjøre x eller t først, eller for å vende seg litt mer til tanken, så er jo det greit. Om han er usikker på om han vil ha barn likevel er det også greit, men da må han jo være ærlig om det så du også kan velge å gå evnt. Så jeg ville sagt at det er helt fint, men at du må vite hvorfor han vil utsette det. Fordi man kjenner seg ikke nødvendigvis klar for å få barn noen gang, så hvis det er det han venter på må han bare godta at han må ta et valg nå. Anonymkode: b19b1...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:04 #17 Del Skrevet fredag kl 14:04 15 år, derfor bør alltid mannen være minimum 15 år eldre. Anonymkode: c0147...40a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 14:05 #18 Del Skrevet fredag kl 14:05 med tanke på aldren din og at dere ha vært sammen så lenge er det lurt og ikke vente for lenge Anonymkode: 86410...528 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:42 #19 Del Skrevet i går, 04:42 Jeg var også klar lenge før mannen men da var vi relativt unge så det var helt greit at han ikke var klar (og at det gikk noen år). Jeg nevnte at jeg nok ville komme igang rundt 30. Så da det nærmet seg så begynte jeg å prate mer om det. Og han fikk litt tid å tenke på det og bli vant til tanken. Hva med å spørre han når han ser for seg? Si at det er greit å vente litt til men at du må vite sånn ca hva han ser for seg. Viss han ikke vet så kan du nevne alderen din og at du tenker dere må begynne innen 2år (f.eks) også ser du ann reaksjonen? Vi damer må jo forholde oss til alderen vår og det er ikke alle menn like obs på. Anonymkode: 6411c...493 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden Du svarer ikke på hvorfor han vil vente. Anonymkode: 7a664...ca5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå