AnonymBruker Skrevet 16. mai #1 Skrevet 16. mai Dere som bor i oslo eller litt utenfor...drar ungene deres i tog med skolen eller reiser dere til Oslo sentrum?? Jeg har en 1.klassing som vil både dra i toget sammen klassekameratene + han vil ned til Oslo også. Så jeg skjønner ikke helt hvordan vi skal planlegge. Skal man til slottet da burde man vel dra tidlig på morran? Men hvis han går i tog med skolen da er vi ikke ferdig før 12/13 tida Anonymkode: 1a6b7...3bd
AnonymBruker Skrevet 16. mai #2 Skrevet 16. mai Hadde holdt meg lokalt. Å komme seg til rundt slottet 17. mai er et mareritt. Anonymkode: 33511...6a0 4 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #3 Skrevet 16. mai Her går alle i tog fra 2.klasse. Resten av familien drar til byen for å se toget, plukke opp gutten og så drar til til den lokale skolen. Bor i Oslo kommune. Anonymkode: 070f0...e95
AnonymBruker Skrevet 16. mai #4 Skrevet 16. mai Jeg er født og oppvokst i Asker. Har alltid bare tilbrakt 17. mai i Asker sentrum -> min lokale barneskole -> privat hos venner. Unntaket var i fjor da jeg var russ. Da droppet jeg siste biten og dro inn til Oslo på ettermiddagen og kvelden. Anonymkode: 3bd3d...cbc
AnonymBruker Skrevet 16. mai #5 Skrevet 16. mai 17 mai var egentlig den ene dagen vi holdt oss langt unna sentrale Oslo. Et mareritt. Unntakene var noen år som helt unge voksne, da vi grillet, drakk øl og røyket weed og så på konserter sammen med noen tusen andre i Cuba-parken. Anonymkode: 42496...8b2 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #6 Skrevet 16. mai Bor i Lillestrøm og vi går i tog i Lillestrøm. Vi reiser ikke til Oslo så lenge vi har skolebarn. Anonymkode: 41b66...afc 1
Iso1 Skrevet 16. mai #7 Skrevet 16. mai Ja, hvert år siden jeg slapp å gå i tog så har det blitt oslotur hver 17.mai. Det som nå skjer ved slottet må man ha billett til så du kommer ikke så langt, men du kan være i parken rundt da. Kongen kommer ikke på balkongen før nærmere 10.30 når vi har vært der så grytidlig er ikke vits. Vi pleier å dra på kransenedleggelse i 8 tiden først og bare traske rundt til ting starter å skje.
AprilLudgate Skrevet 16. mai #8 Skrevet 16. mai Bor i Oslo, går i skoletog og har så arrangement frem til i 15tiden. Neste år må de skippe skoletog pga skoleøkonomi (de skal annenhvert år istedet) og da holder vi oss i bydelen vi bor i på skolearrangement. Er 100% megasuperduper uaktuelt å nærme oss sentrum 😅😮💨 Nope never.
AnonymBruker Skrevet 16. mai #9 Skrevet 16. mai Her feirer vi 17. Mai med skolen. De går tog og så er det masse greier på skolen til 15.00. Etter det drar vi hjem og spiser koldtbord og slapper av 🤗🇳🇴🏡 Anonymkode: 171b7...6b2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #10 Skrevet 16. mai Vokste opp rett utenfor Oslo men innenfor t-banen. Var aldri i sentrum på 17. mai som barn, kun på lokalskolen. Tror ikke det er vanlig at barnefamilier drar inn for å se på barnetoget i byen, det vanlige er vel å feire der man bor med tog på sin skole og aktiviteter etterpå. Hvorfor vil en førsteklassing ned i byen, synes han det er så gøy å se på andre barn gå i tog? Om det er fordi han har pleid å gjøre det før ville jeg bare sagt at nå er han skolegutt og nå er det nye tradisjoner der han selv får gå i tog og feire på skolen sin. Anonymkode: 31529...57f 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #11 Skrevet 16. mai Holder til et sted i Asker kommune. Her var ungene lokalt til de begynte på ungdomsskolen, da drar de til Oslo etter 17. mai frokost, men aldri for å se barnetoget. Anonymkode: ce150...007
AnonymBruker Skrevet 16. mai #12 Skrevet 16. mai Holder oss langt unna sentrum 17 mai. Reiste kun ned når vi har hatt barn i toget. Anonymkode: c5798...298
AnonymBruker Skrevet 16. mai #13 Skrevet 16. mai Oppvokst i Oslo/ Groruddalen så hvert år var høydepunktet å ta t- banen inn til sentrum og gå i tog med klassen/ skolen. I årene som ungdom/ ung voksen var det å se på toget, feste hos venner/ på Kuba mm. Som etablert bor vi nå i Lillestrøm kommune og i årene med barnehage- og barneskolebarn er det å delta på arrangementet ved nærskolen. I morgen er yngste sitt siste år i toget her. Mulig det blir Oslo neste år, se niese i toget og møte besteforeldre som står på samme sted som de siste 40 årene. 🇳🇴 Anonymkode: 2a2d2...450
AnonymBruker Skrevet 16. mai #14 Skrevet 16. mai Holder oss på skolen, men hvert 4. år går skolen i sentrum. Synes det er best lokalt, men fint elevene får opplevd barnetoget i sentrum også i løpet av barneskolen. Det er jo utrolig velorganisert. Anonymkode: 859bf...859
AnonymBruker Skrevet 17. mai #15 Skrevet 17. mai Pleier å reise motsatt vei, og krysser kommunegrensen til Bærum. Ser på barnetoget der. Det er kaos der også, men mye bedre enn i sentrum. Sentrum er grusomt. Anonymkode: 16fa6...720
AnonymBruker Skrevet 17. mai #16 Skrevet 17. mai Nei. Er egentlig fra Oslo sentrum men bot nå i veldig rolig strøk en halvtime unna. Hater mas og mye folk Anonymkode: d7419...f7a
AnonymBruker Skrevet 17. mai #17 Skrevet 17. mai Jeg bor i Oslo, trodde alle skolene gikk i det store barnetoget hvert år, men her ser jeg på andre kommentarer at det er både annethvert og hvert fjerde. Som barn gikk min skole hvert år. Vi bor i sentrum, så går ned til Karl Johan for å se på toget og så til den lokale skolens arrangement. Har barn i barnehagealder. Det er mye folk, men jeg liker det! Hadde vi bodd utenfor kommunegrensen hadde vi nok sett på det lokale barnetoget der og ikke reist inn til Oslo. Anonymkode: 49af6...cc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå