Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert ingen ny problemstilling dette. Har vært sammen med en mann (rundt 30 år) med forsvarsbakgrunn i ca 2 år nå. Dvs burde han ha et øye for detaljer og ting som må gjøres, at ting ikke er rent etc.

Hans holdning er ofte «du stresser for mye», «ikke tenk på det» og «det løser seg».

Jeg opplever ofte at mye faller på meg rett og slett fordi han ikke enser det/anerkjennes at ting må gjøres/tenker at det ikke er så viktig.

Jeg opplever også at jeg ofte tenker at rotet er «vårt rot», mens han, hvis han rydder, lar mitt ligge. 

I dag ga jeg uttrykk for at jeg var stresset pga alt som skulle gjøres innen i morgen. Han kommer til å være borte mesteparten av dagen ifbm jobb. Istedenfor å støtte meg på noen måte rundt dette begynner han å tulle masse, komme frem og tilbake fra badet og fjase, avbryter meg i det jeg driver med etc. Mens jeg står der med kakerøre i luggen, og egentlig er ganske stressa og nedslått. Når jeg til slutt sier fra at jeg oppfatter det dårlig at hans svar på at jeg uttrykker at jeg har mye å gjøre (som er VÅRE gjøremål), så blir han irritert og sier at «han oppfattet ikke at jeg var stresset». Det er samme regla hver gang: hvis jeg blir stille, fokusert, litt mutt e.l så skal han fjase masse for å få meg til å smile, mens jeg føler han ikke anerkjenner det jeg står i.

Har noen noen tips? Jeg føler meg helt nedslått og har igrunn lyst til å bo alene igjen.

Anonymkode: 31f63...b0a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pirk igjen på ting han ikke legger merke til. 

Anonymkode: d6dc0...577

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

har igrunn lyst til å bo alene igjen.

Støtter deg fullt ut i det. 

En mann som du beskriver, er det ikke noe hyggelig å være sammen med. Han nekter å anerkjenner og nekter å ta sin del av ansvaret. Det nytter jo ikke at du sier i fra heller. Du har prøvd nå. Du har gjort ditt. Slik jeg forstår det, har dere ikke barn heller. Gi deg mens leken er relativt god. 

Anonymkode: 046b5...202

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har skrevet en tråd om denne mannen før. Fikk du ikke nok svar der?

Anonymkode: 58f88...f74

• Liker 2
Skrevet

I denne casen her tror jeg han er minst like irritert på deg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjør som han gjør - rydd bare dine egne ting, og vask kun dine egne klær. Hvis du vil dra det litt lenger, skifter du sengetøy kun på din side av senga, og handler inn/lager mat kun til deg selv. Du kan også sende Vippskrav for det du utfører av hans arbeidsoppgaver/ansvar. Dette er selvsagt ikke noe som er ment å være langvarig, kun for å poengtere. 

Anonymkode: 9933d...e5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På tide å bli særboere eller skilsmisse.

Hadde forloveden min behandlet meg sånn så hadde jeg sagt takk og farvel.

Anonymkode: 671fb...c1c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis kommunikasjon ikke fungerer og det er for stort problem å bo med vedkommende så flytter du for deg selv. 

Hvorfor gjør du det så enormt vanskelig? 

Er det han som betaler for det meste så du aksepteter dette likevel, men trenger å  ventilere litt på kvinneguiden? 

Anonymkode: 4f9d3...789

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...