Gå til innhold

Ny reise i samme tidspunkt som avbestilt reise - forsikring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Lurer på om noen vet noe om dette før jeg evnt ringer Fremtind. 

Jeg og mannen skulle på en lengre reise i juni (India) men pga sykdom orker jeg ikke en så lang tur i den varmen lengre, samt lang flyreise. Fikk heldigvis avbestilt reisen og forsikringsselskapet dekket depositumet vi hadde betalt inn. 

Jeg lurer på å ta en kortere reise i Norden i samme tidsrom som den opprinnelige reisen. Kun 7 dager (fremfor 28) uten tidsforskjell m.m. Tror dere det vil bli noe problem å dra på en ny reise når jeg har levert legeerklæring på den forrige reisen? Ble plutselig usikker. 

Anonymkode: 7d3ae...088

AnonymBruker
Skrevet

Du bør få en bekreftelse fra lege om at du er frisk nok til den nye turen. Hvis fastlegen kjenner deg, og du nettopp har blitt "vurdert" vil du nok få denne bekreftelsen i ettertid dersom du trenger den.

Anonymkode: 5c57c...942

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke turt å dra på annen reise uten å få bekreftet av forsikringsselskapet at forsikringen gjelder. 

Anonymkode: a20e0...5e7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Innen Norden er det uansett mindre risikabelt, med tanke på hjemtransport osv. siden det er egne avtaler mellom landene. 

Anonymkode: 47ec8...960

Skrevet (endret)

Jeg leste feil!

Endret av Rotemor
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hei. Lurer på om noen vet noe om dette før jeg evnt ringer Fremtind. 

Jeg og mannen skulle på en lengre reise i juni (India) men pga sykdom orker jeg ikke en så lang tur i den varmen lengre, samt lang flyreise. Fikk heldigvis avbestilt reisen og forsikringsselskapet dekket depositumet vi hadde betalt inn. 

Jeg lurer på å ta en kortere reise i Norden i samme tidsrom som den opprinnelige reisen. Kun 7 dager (fremfor 28) uten tidsforskjell m.m. Tror dere det vil bli noe problem å dra på en ny reise når jeg har levert legeerklæring på den forrige reisen? Ble plutselig usikker. 

Anonymkode: 7d3ae...088

Hva står det i begrunnelsen for at du ikke kunne reise da? Legeerklæringens ordlyd er her viktig. 
En annen sak er dersom du trenger reiseforsikringen din, på den nye reisen. 
Synes dette er veldig nær om ikke over grensen til svindel, iallfall misbruk av forsikring. 

Anonymkode: ce149...b59

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva står det i begrunnelsen for at du ikke kunne reise da? Legeerklæringens ordlyd er her viktig. 
En annen sak er dersom du trenger reiseforsikringen din, på den nye reisen. 
Synes dette er veldig nær om ikke over grensen til svindel, iallfall misbruk av forsikring. 

Anonymkode: ce149...b59

Hvorfor mener du at det er svindel? Det er stooor forskjell på en reise som ts skulle gjennomføre og en reise på 3 timer i ei uke til Kroatia for eksempel. Uten å vite hvilken sykdom det er snakk om, kan jeg ikke helt se hva ts gjør galt i dette tilfellet?

Ts: hadde jeg vært deg så hadde jeg undersøkt med forsikring. Reiser du innen EU så er du dekket medisinsk sett. Betaler du reisen med kredittkort så får du ekstra reiseforsikring med på kjøpet. 

Så kjipt at den store reisen ikke blir noe av. Regner med at du har planlagt, spart og gledet deg til den lenge. Håper du får til en ny tur som plaster på såret. 

Anonymkode: 7e309...343

AnonymBruker
Skrevet

Du må nok høre med forsikringen for her er det gråsoner. 

Jeg vil ANTA at det går fint, men at forsikringen ikke vil dekke konsekvenser som følge av sykdommen du allerede kjenner til. 

Og så er det mye forsikringen dekker som man ikke tenker over, som ikke er dekket av andre ordninger i Norden. For eksempel knuste en venn av meg deler av foten på fjelltur nordpå. Forsikringen dekket spesialtransport hjem til sykehus sør-Norge, hvis ikke hadde han måttet være på sykehus nordpå i lange tider. Husker ikke helt detaljene så sikkert noen nyanser som er feil her, men poenget er - vi har ikke ALLE rettigheter på reise i Norge heller, uten forsikring. 

Anonymkode: 55392...513

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...