AnonymBruker Skrevet 16. mai #1 Skrevet 16. mai Hei! Jeg lager for første gang ostekake med gelelokk til i morgen, og i slutten av oppskriften står det at man kan pynte kaken med friske bær. Det er blant annet avbildet med jordbær, blåbær og bringebær. Vil ikke disse bærene bare trille av hvis de ikke er festet på noen måte? Hva er løsningen her? Anonymkode: 3d8f0...0a9
AnonymBruker Skrevet 16. mai #2 Skrevet 16. mai Du kan pynte kaken før gelelokket er helt stivnet, evt. ha litt ekstra gele som du dypper bærene i før du plasserer dem på kaken. Anonymkode: 2b6b2...523 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #3 Skrevet 16. mai Det går også an å bruke en liten klump pisket krem. Men ikke bruk kiwi og ananas, de inneholder et eller annet som forhindrer gele i å stivne. Anonymkode: 2d822...5d7 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #4 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan pynte kaken før gelelokket er helt stivnet, evt. ha litt ekstra gele som du dypper bærene i før du plasserer dem på kaken. Anonymkode: 2b6b2...523 Takk, god idé! Hvis jeg legger på bærene før geleen stivner, vil bærene holde seg friske til i morgen? F.eks. hvis de er litt oppkuttet. Eller burde jeg vente med å lage gelelokket til i morgen? Anonymkode: 3d8f0...0a9
AnonymBruker Skrevet 16. mai #5 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk, god idé! Hvis jeg legger på bærene før geleen stivner, vil bærene holde seg friske til i morgen? F.eks. hvis de er litt oppkuttet. Eller burde jeg vente med å lage gelelokket til i morgen? Anonymkode: 3d8f0...0a9 Jeg har gjort dette og satt hele jordbær, med det grønne og hele blåbær og bringebær. Da holder de seg fint til dagen etter Anonymkode: 2e7c5...9f6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå