AnonymBruker Skrevet 16. mai #1 Skrevet 16. mai Venninnen min, som jeg har kjent, og hatt et nært bånd til siden vi var 5 år gamle, fylte akkurat 30 år. Hun inviterte til bursdag, og jeg gav henne en vin jeg hadde stående og en bukett tulipaner. Hun smilte og takket, men jeg følte av en eller annen grunn på meg at hun ble skuffet. Var det ikke en bra nok gave? Jeg hadde litt dårlig tid den dagen og rakk ikke å skrive kort heller, men sånn er det jo bare iblant? Eller er det jeg som tar feil? Anonymkode: 519b7...77f
Seff Skrevet 16. mai #2 Skrevet 16. mai Til en nær venninne hadde jeg nok anstrengt meg litt mer, hvis jeg hadde hatt råd til det, vel å merke. Det kan jo hende hun har lagt merke til vinen hjemme hos deg før, og tulipaner fra matbutikken er ikke akkurat blomster som skriker "festlig anledning". Så kommer det jo også an på hva slags nivå som er vanlig når det gjelder gaver i deres vennegjeng/miljø. Jeg hadde tenkt at dette nok hadde vært en mer ok vertinnegave eller oppmerksomhet til en kollega eller noe, ikke en nær venninnes 30-årsdag. Ikke for det, man skal jo være glad for det man får, men når du ikke engang har tatt deg tid til å skrive et kort, skjønner jeg det hvis venninnen din føler at du ikke har lagt så mye i gaven. Det heter at det er tanken som teller, men her virker det som om du ikke har giddet å anstrenge deg så mye. 9
AnonymBruker Skrevet 16. mai #3 Skrevet 16. mai Du ga en flaske du hadde hjemme? Og en bukett tulipaner. Skjønner godt hun ble skuffet. Det så mye annet du kunne stelt i stand som ikke koster mye. Dette er en typisk gave man gir som en vertinnegave eller noen som ikke står deg så nær. Anonymkode: b18c6...429 8 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #4 Skrevet 16. mai Anstrenger meg mer enn det til en nær venninne på runde dager. Blomster og vin er litt mer de andre dagene og vert/vertinnegaver. . Er ikke prisen, men at det ser ut som man har gjort en innsats på noe du vet den andre setter pris på, og som du vet fordi dere er gode venner. Anonymkode: 3eb17...d79
anon01 Skrevet 16. mai #5 Skrevet 16. mai Om jeg hadde fått vin og blomster av min venninne hadde jeg blitt kjempe glad! Det er tanken som teller, og uansett hvor nærme man er, så er det ikke alle som har økonomi eller mulighet til å gi gaver til mange tusen. Jeg hadde vært takknemlig for å i det hele tatt få gave i det hele tatt! 5 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai #6 Skrevet 16. mai Nå blir jeg litt forlegen, det handler ikke om at jeg ikke hadde råd til mer! Jeg hadde bare ikke spurt henne i forkant hva hun ønsket seg og tenkte at det var en kjapp og enkel løsning. Anonymkode: 519b7...77f 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #7 Skrevet 16. mai Hadde blitt kjempeglad, noen er vel litt mer bortskjemte? Anonymkode: a94eb...b22 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #8 Skrevet 16. mai Verste gaven som finnes. Drikker enormt lite vin og blomster dreper jeg nesten før giver har gått ut døra. Dessutten er det en typisk nødløsning når en ikke gidder å finne på noe annet. I 30-års gave til en nær kunne du tenkt litt lenger, den gaven roper jo #Mer enn dette gadd jeg ikke". Anonymkode: b2e3e...ed4 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #9 Skrevet 16. mai Etter 25 år burde du kjenne henne såpass godt at du vet hvordan en flaske vin og noen tulipaner blir mottatt... Anonymkode: 43aac...476 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #10 Skrevet 16. mai Fra en perifer person hadde det vært hyggelig, men fra venninne blir det vel tamt som gave. Det er også litt dårlig å ikke gi kort, det er hyggelig å få noen ord om vennskapet og hvem hun er for deg. En 30-årsdag er for de fleste en stor dag. Spander en hyggelig lunsj eller noe også da vel, nå i etterkant, og si at det er for å gjøre stas på henne i forbindelse med 30-årsdagen. Anonymkode: e006f...297 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai #11 Skrevet 16. mai Det er jo en veldig upersonlig gave, noe du kunne gitt til hvem som helst liksom. Kan tenke meg at hun kanskje forventet noe litt mer personlig fra en som står henne nær, noe som ikke nødvendigvis betyr noe dyrt, men heller noe som betyr noe for dere begge, og som viser at du kjenner henne Anonymkode: fe656...0d5 4
AnonymBruker Skrevet 16. mai #12 Skrevet 16. mai Jeg elsker å få vin og blomster, men hadde nok satt pris på at en nær venninne visste hvilken vin jeg liker/ikke liker, og hva som er favorittblomstene mine ved rund dag Ellers betyr prisen lite, bare omtanken og å vise at hun faktisk kjenner meg er nok. Anonymkode: e6073...6bb 3
Mezzosoprena Skrevet 16. mai #13 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Venninnen min, som jeg har kjent, og hatt et nært bånd til siden vi var 5 år gamle, fylte akkurat 30 år. Hun inviterte til bursdag, og jeg gav henne en vin jeg hadde stående og en bukett tulipaner. Hun smilte og takket, men jeg følte av en eller annen grunn på meg at hun ble skuffet. Var det ikke en bra nok gave? Jeg hadde litt dårlig tid den dagen og rakk ikke å skrive kort heller, men sånn er det jo bare iblant? Eller er det jeg som tar feil? Anonymkode: 519b7...77f Dette var stusselig til en venninne på en 30-årsdag ja - dette er jo som vertinnegave å regne. 6
Daria Skrevet 16. mai #14 Skrevet 16. mai Fra en gammel, nær venninne ville jeg nok forventet noe litt mer personlig og gjennomtenkt. Det kom vel neppe brått og uventet på deg at hun fylte runde år? Det handler ikke om pris, men om innsats og omtanke. 3
AnonymBruker Skrevet 17. mai #15 Skrevet 17. mai Synes også dette ble en litt stusselig gave til en 30 års dag til venninne du har hatt i 25 år. Den lyste litt "dette var det jeg rakk i siste liten". Og at du ikke engang hadde kort.. Mine nære har fått noe helt personlig, som jeg har bestilt lenge i forkant, som det da ikke finnes flere av. Og et fint kort. Det har ikke vært så dyrt, men det viser innsats. Støtter forslaget om å invitere ut på lunsj for å gjøre stas på henne, eller en (rimelig) konsert/ show eller lignende. Anonymkode: 2bce9...6cb 4
Brunello Skrevet 17. mai #16 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 11.35): Verste gaven som finnes. Drikker enormt lite vin og blomster dreper jeg nesten før giver har gått ut døra. Dessutten er det en typisk nødløsning når en ikke gidder å finne på noe annet. I 30-års gave til en nær kunne du tenkt litt lenger, den gaven roper jo #Mer enn dette gadd jeg ikke". Anonymkode: b2e3e...ed4 Beste gaven som finnes. God vin er mye bedre enn alt tullet mange gir i gave. 2
Brunello Skrevet 17. mai #17 Skrevet 17. mai Daria skrev (På 16.5.2025 den 12.42): Fra en gammel, nær venninne ville jeg nok forventet noe litt mer personlig og gjennomtenkt. Det kom vel neppe brått og uventet på deg at hun fylte runde år? Det handler ikke om pris, men om innsats og omtanke. Personlig? Altså ikke en gjenstand? 30-årsdag er rund dag, men ikke veldig spesielt. Ikke vanlig å gi så veldig dyre gaver, så begrenset hva man kan gi av opplevelser. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #18 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 11.16): Venninnen min, som jeg har kjent, og hatt et nært bånd til siden vi var 5 år gamle, fylte akkurat 30 år. Hun inviterte til bursdag, og jeg gav henne en vin jeg hadde stående og en bukett tulipaner. Hun smilte og takket, men jeg følte av en eller annen grunn på meg at hun ble skuffet. Var det ikke en bra nok gave? Jeg hadde litt dårlig tid den dagen og rakk ikke å skrive kort heller, men sånn er det jo bare iblant? Eller er det jeg som tar feil? Anonymkode: 519b7...77f Hvis hun ikke er vin interessert (i så fall må vinen være veldig bra) så synes jeg dette er ganske stusselig å gi en nær venninne når hun fyller 30 år. Det du tok med er jo en vanlig vertinnegave man tar med når man skal på en normal kveld Anonymkode: 0dc6f...c31 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #19 Skrevet 17. mai Brunello skrev (9 minutter siden): Personlig? Altså ikke en gjenstand? 30-årsdag er rund dag, men ikke veldig spesielt. Ikke vanlig å gi så veldig dyre gaver, så begrenset hva man kan gi av opplevelser. I vår gjeng pleier vi å gå sammen og skjøpe noe som vi vet jubilanten ønsker seg men ikke tar seg råd til å kjøpe selv. Anonymkode: 0dc6f...c31
AnonymBruker Skrevet 17. mai #20 Skrevet 17. mai Brunello skrev (13 minutter siden): Beste gaven som finnes. God vin er mye bedre enn alt tullet mange gir i gave. Nå vet vi jo ikke om vinen TS gav var en god vin da Anonymkode: 0dc6f...c31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå