Gå til innhold

Skal du ha dagsfylla i morgen 17 mai?

AnonymBruker

Blir det dagsflylla på deg?  

129 stemmer

1. 1. Dagsfylla 17 mai

• Ja, dritings
      10
    • Nei, avholds
      78
    • Litt alkohol men ikke mer enn 0,8 i blodet
      23
    • Ja, men ikke dritings, kun litt sjanglete
      11
    • Kun 1 øl, må kunne kjøre bil
      7

Anbefalte innlegg

hvaduikkeser skrev (1 time siden):

Festdag betyr ikke at det må drikkes alkohol. 

Nei, det må ikke drikkes alkohol. Men man kan, hvis man vil. Og det er ingenting galt i det. :) 

Anonymkode: 867f4...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, for meg hører ikke alkohol til denne feiringen. Vi har små barn rundt oss mesteparten av tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mereo skrev (1 time siden):

Fascinerende at det eneste alternativet til nei er «nei, avholds». Er ikke alle som er avholds for det om velger å ikke drikke på 17. mai. 

Derfor gadd ikke jeg å stemme. Jeg er ikke avholds, men drikker ikke på feiringer der barna er med.

Anonymkode: 66243...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RaulAngelsk skrev (1 time siden):

Drita fulle folk, spesielt på dagtid, er vel det mest patetiske man kan se.

Det som kanskje gjør det enda mer patetisk, er folk som er drita full på dagtid, men samtidig har finstasen på, eller halvt av, eller nedspydd, utpissa, eller full av drit, etter at vedkommende har tryna med hele stasen når de absolutt skulle pisse bak en busk med folk rundt seg på alle kanter.

Og samme folk som lager kvalm og sloss.

Folk må lære seg å drikke, det er mulig å kjenne en behagelig rus, man MÅ ikke drikke seg til flatfylla, klarer man ikke å styre det, har man et alkoholproblem.

Neiiida. Vi gjør det kun denne ene dagen.

Anonymkode: b8e05...861

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen plan om at det skal bli fyll. Begrenset hvor mye fyll man klarer på bobler. En liten promille blir det.

Anonymkode: 9d355...bd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en gang vært med på en slik frokost, og det ødela resten av dagen, så det står jeg glatt over. På kvelden, derimot, blir det god mat og vin. Ikke kjører vi bil, og vi har heller ingen barn å ta hensyn til, så jeg antar det er innafor for de fleste.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

jeg liker ikke ruselusen. den er så banal. 

Anonymkode: 8d659...cba

Ja, ruselusen er dødsbanal.

(Hva pokker er det for noe? Skjedde det noe rart under tastinga? Det ser forresten ut til at rüseluse betyr noe sånt som krangel eller slagsmål på estisk …)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har barn, så nei. Men før jeg fikk barn, jepp! Dømmer ingen (bortsett ifra de som drikker seg dritings med barn tilstede). Håper alle koser seg både med og uten imorgen! Skål!🍾

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men vi er ikke i Norge, og det er ingen barn her. Vi skal på en champagne- frokost hos noen nordmenn.

Anonymkode: efdcb...4f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylla gidder jeg aldri, det er ikke min greie... Men, tenkte å lage strawberry daiquiri som vi kan kose oss med i sola mens vi griller.

Endret av Disney Adult
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står opp klokka 6. Tømt sixpacken innen halv 10. Må jo gå i barnetoget 🙃

Anonymkode: 03d3e...8c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

edru hele dagen, bil til og fra diverse, drita før MGP, kona insisterer på å se den dritten, og jeg orker ikke huske det sirkuset der! 

Anonymkode: 1ea84...d69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte nei avholds fordi det var beste alternativ men jeg er på ingen måte tilhenger av avhold 17.mai. Det får folk bestemme sjøl.

Men jeg kjører bil to ganger på dagtid. Hvis ikke kunne jeg fort tatt et glass bobler til champagnefrokost, og/eller et glass vin til middag. Nå blir det nok et par glass på kvelden etter vi kommer hjem fra selskap.

Anonymkode: c30fe...b93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker så og si aldri. Men akkurat på 17 mai kjører jeg på. Elsker den dagen! 

Anonymkode: d0ea1...d80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Straks klar for å dra ut i skogen. Skal tilbringe dagen med ro og stillhet, med kun fuglenes sang som selskap. Jeg er møkk lei 17. mai og det som følger med. Det som i utgangspunket er en dag for å feire demokrati og frihet, som er viktigere enn noen gang, er i stedet en stor fyllefest og en dag folk skal vise fram si perfekte fasade med bunader kjøpt på kredittkort.

17. mai var en stor dag da barna var små, og det var deres dag. Men egoismen har bare blitt verre og verre, og nå er det åpenbart de voksnes dag, der man skal drikke alkohol helt fra frokosten av. Det er faktisk ganske ynkelig og stusselig, spør du meg. Heldigvis er barna blitt voksne, så jeg behøver ikke forholde meg til dette tullet lenger.

Anonymkode: af350...254

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke drukket på 17 mai siden jeg var 17, siden jeg fikk barn som 18 åring. Nå snart 30 år etter rører jeg ikke alkohol mer enn max to ganger årlig. Liker det rett og slett ikke. Men mannen tar sikkert en øl til maten i dag.

🥳🎉 Gratulerer med dagen 🇳🇴🥳🎉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Har barna så orker ikke. Alkohol er best når barna er borte minst 3-4 dager.  Ellers bare styr og nerver. Orker ikke så ofte lenger. 

Anonymkode: 56617...efe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg skal ta meg noen øl i kveld, føler ikke for å rangle midt på dagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det skal jeg ikke. Drikker meg ikke full på nasjonaldagen. Aldri vært full midt på dagen noensinne. Hverken 17.Mai eller andre dager. Flere år siden jeg har vært full om kvelden/natta av og til i helgene også. Ikke ofte jeg har vært full og jeg er i midten av 30 åra. 

Endret av GlitrendeSjokolade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gikk en herlig tur i morgentimene hvor jeg nøt stillhet, sol og vårgrønne trær. 

Nå sitter jeg med et glass prosecco og storkoser meg med stillhet og sol ute.

Anonymkode: 867f4...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, jeg har kjøpt meg et par flasker alkoholfri Peroni. Skal løpe etter ettåringene mine i hele dag, men håper på en fredelig stund i sola de kan nytes. Tviler litt, men lever i håpet.

Anonymkode: dd090...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...