Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ikke lest artikkelen, men i krigstid vil man nok bli skutt ved daggry 18 mai. 

Anonymkode: ba9de...b36

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingenting? Hvem tenker du skal ta deg for det?

AnonymBruker
Skrevet

Med tanke på at ingen visste noe om dette, inkludert de som produserer sløyfene, før nå, så vil jeg si du risikerer svært lite. Tenker vel politiet har mer enn nok å hanskes med på 17. mai utenom at folk bærer ett bittelite riksvåpen man såvidt ser. Kanskje bare tenk deg litt om hvis du skal i møte med noen høytstående politikere eller noe sånt.

Anonymkode: aac11...f49

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er akkurat i tilfeller som dette vi har holdt av en plass til skafottet på Akershus Festning. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på å selge dette og bruke dem. Med ytringsfrihet er det lite som er forbudt for privatpersoner 

Anonymkode: 86e82...a06

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurte også på dette. Ser ut som det står i loven at riksvåpenet kan brukes til dekorasjon, og tenker jo at en 17. mai-sløyfe nettopp er dekorasjon. Men derimot står det også at dette gjelder fremstillinger som er håndlaget eller av plastikk. Vurderer å løpe ut og se om jeg finner en pin med flagg i stedet, men samtidig så tviler jeg på at det får noen sanksjoner når man bare bruker det som pynt og ikke utgir seg for å mene noe på vegne av staten. 

Anonymkode: bea4b...d0c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er forskjell på å selge dette og bruke dem. Med ytringsfrihet er det lite som er forbudt for privatpersoner 

Vel, akkurat det å bære riksvåpen ER strengt regulert. Nettopp fordi de som KAN (og SKAL) bære dette skal være de eneste.

Anonymkode: 1969a...45a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel, akkurat det å bære riksvåpen ER strengt regulert. Nettopp fordi de som KAN (og SKAL) bære dette skal være de eneste.

Anonymkode: 1969a...45a

Privatpersoner kan gjøre det uten problemer. Finnes ikke en rettslig instans som hadde brydd seg om noe så bagatellmessig 

Skrevet
mereo skrev (6 timer siden):

Hvem tenker du skal ta deg for det?

Bunadspolitiet. De har en egen 17 mai sløyfe-avdeling i organisasjonen sin. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Riksvåpenet er lovlig på 17. mai-sløyfe. Det er hvis riksvåpenet kan tas av sløyfen og brukes for seg selv som pin at det kan være ulovlig.

Anonymkode: 4161d...720

• Liker 1
Skrevet

Det er så lett for dem å si at det er vårt ansvar å bruke riktig sløyfe når man ikke har hørt om riktig og gal sløyfe før… da får man bare gå for den man har og se hva som skjer og heller ta det da. Hvordan straff det blir kan ikke være stor for en sløyfe når man ikke visste om det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Med tanke på at ingen visste noe om dette, inkludert de som produserer sløyfene, før nå, så vil jeg si du risikerer svært lite. Tenker vel politiet har mer enn nok å hanskes med på 17. mai utenom at folk bærer ett bittelite riksvåpen man såvidt ser. Kanskje bare tenk deg litt om hvis du skal i møte med noen høytstående politikere eller noe sånt.

Anonymkode: aac11...f49

Det er igrunn ikke ny informasjon. Leste om dette for mange mange år siden. 

Anonymkode: 03c20...c86

AnonymBruker
Skrevet

Bare tull. Ikke tro på alt vrøvlet til Dagens.no.

Anonymkode: 3a6be...988

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Bombibit skrev (2 timer siden):

Bunadspolitiet. De har en egen 17 mai sløyfe-avdeling i organisasjonen sin. 

Ah, det er en egen under avdeling der ja. 😉

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...