AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:31 #21 Del Skrevet fredag kl 05:31 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tabu å si vettu 😋 Anonymkode: d9683...417 Litt som at når man gikk fra å spørre menn hvor lang penis vi har, til faktisk å måle den så gikk lengden ned med et par centimenter, visstnok. Mennesker er rare dyr 🙂 Anonymkode: f8aad...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:46 #22 Del Skrevet fredag kl 05:46 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg tror at det finnes individuelle foeskjeller. Men jeg tror også at kvinner (og menn) lever med livsløgner - ovenfor seg selv og andre. Og jeg tror at de som velger å svare på en tråd som dette utgjør et farget utsnitt. https://www.scup.com/doi/full/10.18261/nat.34.2.2 «Noen hovedfunn er at kvinner ønsker en mann som er sterkere med mer sosioøkonomiske ressurser enn dem selv.» Anonymkode: f8aad...12f "For å kartlegge hvilke sider ved hypergamiprinsippet som eventuelt fortsatt er gyldige når en heteroseksuell person skal velge en livslang partner, gjennomførte en av oss 47 ustrukturerte og åpne dybdeintervjuer og deltakende observasjon i juni-august 2018 og juni-august 2019. Utvalget består av 29 kvinner og 23 menn i alderen 20-40 år. Flertallet av informantene var mellom 25 og 35 år, heterofile og bodde i eller nær Oslo. Intervjuene ble gjennomført i sammenheng med kartlegginger på vegne av et norsk realityprogram hvor kandidater søkte seg til TV-programmet med ønske om å finne en livsledsager. " Ikke akkurat et bredt og representativt grunnlag for et forskningsprosjekt vil jeg si... Hva 29 kvinner i 20-30 årene fra Osloområdet som vil finne seg partner i et tv-program ønsker skal liksom si noe om norske kvinners preferanser? Anonymkode: ccd4b...981 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:47 #23 Del Skrevet fredag kl 05:47 Det viktige er ikke hva han tjener, det som betyr noe er hvordan han forvalter penger. Er han sparsom, fornuftig og flink med penger så spiller ikke lønn så stor rolle. Heller en med vanlig lønn som er flink med penger en en med millionlønn som ødsler og sløser og bruker penger ufornuftig Anonymkode: f56d0...d29 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:50 #24 Del Skrevet fredag kl 05:50 Sjarmør skrev (3 timer siden): Jeg undrer. Det er kanskje mest politisk korrekt å svare at personligheten er viktigst. Men hvor viktig er mannens økonomi før du inngår et forhold med ham, har det skjedd at du har avvist noen etter en date fordi han ikke har "optimale" midler? Du undrer ikke, du har bestemt deg. Men nei, jeg har aldri avvist noen pga mangel på "optimale midler". Men det kunne skjedd hvis jeg traff en som hadde forbruksgjeld og null kontroll på økonomien. Hva han har i banken spiller ingen rolle. Anonymkode: f04a8...f86 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet fredag kl 05:56 #25 Del Skrevet fredag kl 05:56 (endret) Det er viktig at han kan ta økonomisk vare på seg selv, og at han ikke er rotete økonomisk. Utover det er jeg ikke veldig opptatt av økonomien sånn sett. Jeg tjener forøvrig mer enn min mann, og vi har felles økonomi. Endret fredag kl 07:38 av SPOCA 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet fredag kl 05:59 #26 Del Skrevet fredag kl 05:59 Synes alt for få stiller nok krav til en partner. Derfor blir det også mange brudd. Selvsagt bør økonomi ha noe å si i datingfasen. Hva slags økonomi man har, styrer veldig mye av livet. Jeg ville aldri ha datet en dame uten skikkelig økonomi. Med skikkelig økonomi mener jeg i dag (er over 50) egen bolig og stabil inntekt over gjennomsnittet. Da jeg traff min kone (20 år) var det fremtidsutsiktene som var viktig. Det vil si at hun studerte og hadde en plan. Tilfredsstiller selvsagt egne krav selv med god margin. Så teller selvsagt mye mer enn økonomi ved valg av partner. Hevder heller ikke at jeg ikke kunne trives med en dame med dårlig inntekt. Men siden det finnes så mange hyggelige og bra damer, er det like greit å velge en med ordner økonomi også. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 05:59 #27 Del Skrevet fredag kl 05:59 Vurderer om det er enighet og mulighet for et liv sammen utifra økonomi. Ser an begge veier. Er han uansvarlig og har mye forbrukslån, spørr om å låne, bruker det han ikke har, tenner ikke på det som er viktig som at man skal beholde hjem og ha mat i magen. Da stoler jeg ikke på han og er redd han synker meg også. Om det er sånn at jeg ikke kan henge med hans livstil på grunn av for lav lønn, og det enten blir rart å leve to svært ulike liv uder samme tak, eller jeg blir tømt under hans forventninger og utgifter. Også det at vi ikke kan gifte oss eller bo sammen av økonomiske grunner fordi vi har så ulikt ståsted. Er ikke helt sikker på hvordan det funker, men har lest her inne at noen ikke kunne gifte seg på grunn av det. Anonymkode: 791c8...7fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:02 #28 Del Skrevet fredag kl 06:02 Brunello skrev (1 minutt siden): Synes alt for få stiller nok krav til en partner. Derfor blir det også mange brudd. Selvsagt bør økonomi ha noe å si i datingfasen. Hva slags økonomi man har, styrer veldig mye av livet. Jeg ville aldri ha datet en dame uten skikkelig økonomi. Med skikkelig økonomi mener jeg i dag (er over 50) egen bolig og stabil inntekt over gjennomsnittet. Da jeg traff min kone (20 år) var det fremtidsutsiktene som var viktig. Det vil si at hun studerte og hadde en plan. Tilfredsstiller selvsagt egne krav selv med god margin. Så teller selvsagt mye mer enn økonomi ved valg av partner. Hevder heller ikke at jeg ikke kunne trives med en dame med dårlig inntekt. Men siden det finnes så mange hyggelige og bra damer, er det like greit å velge en med ordner økonomi også. Er glad du sier dette, da vi ofte får høre at damer med økonomien på stell ikke er attraktive utifra sin livstil, dermed ikke burde lete etter noen utifra den. Men her er du, en mann som føler det samme og finner likhet på området praktisk og attraktivt 😊 Anonymkode: 791c8...7fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:05 #29 Del Skrevet fredag kl 06:05 Som de andre sier; han må kunne forsørge seg selv og klare og bo alene. Ikke være avhengig av en annens økonomi og bo sammen for å overleve økonomisk. Anonymkode: 9d601...5a6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet fredag kl 06:07 #30 Del Skrevet fredag kl 06:07 Det er viktig at økonomien er ordnet. Det vil si at han har kontroll over egen økonomi og ikke har havnet i noen gjeldsfelle som jeg blir dratt med ned i. Men om han tjener mye eller lite bryr jeg meg ikke om. Det er ønskelig at han greier å bære seg selv økonomisk. Når jeg var yngre var jeg hakket mindre krevende, og derfor ble jeg sammen med en mann som hadde høy forbruksgjeld (snakk om hundretusenvis), ingen eiendeler å vise til og gikk på aap. Han er fremdeles mannen min over 10 år senere. Men siden den gang er all forbruksgjeld nedbetalt, og han har ikke en gang billån i dag. Men felles boliglån har vi. Han har blitt ufør, og med trygden bærer han seg selv økonomisk (med hjelp av staten så klart, poenget er at jeg slipper å ta alt alene). Jeg betaler over 1/3 av alle våre felles utgifter, men det er fordi vi lever etter hva vi får til sammen og ikke hva han kunne gått med på om vi skulle delt 50/50. Synes det fungerer supert 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:14 #31 Del Skrevet fredag kl 06:14 Møtte mannen min når vi var veldig ung. Det som var viktigst for meg var at han hadde økonomisk forståelse. En som sløser penger og har masse betalingsanmerkninger er ikke noe for meg. Anonymkode: b5c2b...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:15 #32 Del Skrevet fredag kl 06:15 Sjarmør skrev (3 timer siden): Jeg undrer. Det er kanskje mest politisk korrekt å svare at personligheten er viktigst. Men hvor viktig er mannens økonomi før du inngår et forhold med ham, har det skjedd at du har avvist noen etter en date fordi han ikke har "optimale" midler? aldri skjedd nei. Er gift på 20. året med en mann med luselønn og null økonomisk sans. Han har andre kvaliteter som (stort sett) veier opp. Aldri engang hørt om en venninne som har dumpet noen pga lav inntekt, men en venninne dumpet mannen pga økonomisk utroskap. Lav lønn er ikke diskvalifiserende og ganske uviktig, dårlig økonomisk sans hadde fått meg til å styre unna om jeg skulle begynne å date igjen, det trekker veldig ned, og jeg står i det kun fordi jeg allerede elsker ham. Altså, er to mennesker helt like og den ene har høyere lønn er det et pluss. Er to menn helt like men kun den ene har sixpack er det et pluss. Men har den ene høy lønn og den andre sixpack velger jeg lett han som trener og spiser sunt fremfor den rike utrente. Begge deler er overfladiske kvaliteter. Anonymkode: d6ff5...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:16 #33 Del Skrevet fredag kl 06:16 Mine kjærester har vært stabile i økonomi og jobb, noe som er viktig for meg. Orker ikke menn som ikke har orden på dette. Anonymkode: 27a57...156 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:18 #34 Del Skrevet fredag kl 06:18 Man trenger noen som matcher seg selv økonomisk, i begge retninger. Jeg selv har lite penger å bruke på aktiviteter eller reiser, så jeg passer selvsagt ikke sammen med en som stadig vil på konserter, teater og helgeturer. Det ville stresset meg enormt. Og det burde vel "fattige menn" også føle på, i stedet for å klage over at damer ikke vil ha fattige menn. De må finne seg like fattige damer 🤭 Anonymkode: b3a4b...676 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thjelp Skrevet fredag kl 06:18 #35 Del Skrevet fredag kl 06:18 Samboeren min har verken fagbrev eller høyere utdanning, men står fremdeles i full jobb. Det viktigste for meg er at han hadde orden på økonomien og ikke levde over evne med forbruksgjeld og tullete uvaner. Det hadde jeg ikke klart å leve med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:18 #36 Del Skrevet fredag kl 06:18 Sjarmør skrev (3 timer siden): Jeg undrer. Det er kanskje mest politisk korrekt å svare at personligheten er viktigst. Men hvor viktig er mannens økonomi før du inngår et forhold med ham, har det skjedd at du har avvist noen etter en date fordi han ikke har "optimale" midler? Da jeg innledet et forhold til han som er min mann i dag, så jobbet han deltid på en bolig for psykisk utviklingshemmede. Hvor mye/lite han tjente aner jeg ikke, men jeg antar at det var langt mindre en hva jeg gjorde. Nei. Jeg har aldri avvist noen pga økonomi. Akkurat hva folk jobber med er fullstendig uinteressant for meg. Det kan sikkert være litt kjipt det også for en potensiell date. Jeg forstår det. Jeg bare bryr meg ikke. Anonymkode: df623...270 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:21 #37 Del Skrevet fredag kl 06:21 Optimale midler? Mannen må ha en ordnet økonomi, om han er advokat, lege eller butikkansatt så må han ha kontroll. Ingenting er så jævlig som et mannfolk som sutrer over dårlig økonomi, spesielt når han selv har satt seg i situasjonen. Nå orker ikke jeg tanken på en mann en gang men skulle jeg gått inn i et nytt forhold så skulle jeg hatt adskilt økonomi, det har jeg alltid hatt. Skal aldri ha delt økonomi med noen. Anonymkode: 95743...d77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:23 #38 Del Skrevet fredag kl 06:23 Ryddig økonomi er viktig, ut over det gir jeg katten. Da jeg møtte mannen tjente han mindre enn meg, begge eide egne leiligheter og jeg hadde best utsikt økonomisk. På veien har han arva og investert klokt så han har mer penger enn meg i dag. Jeg kommer aldri til å arve eller nå han igjen da jeg ble ufør og har foreldre med lav intekt og få verdier. Vi har fortsatt delt økonomi og foretrekker det begge to. Jeg har også ryddig økonomi med nok rom i til at vi får reist og levd godt, vi er begge nøkterne av natur med felles verdier og interesser så hvem som har mest er ikke relevant for hverken hverdag eller fest. Anonymkode: 464cb...833 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:27 #39 Del Skrevet fredag kl 06:27 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er glad du sier dette, da vi ofte får høre at damer med økonomien på stell ikke er attraktive utifra sin livstil, dermed ikke burde lete etter noen utifra den. Anonymkode: 791c8...7fb Jeg har aldri hørt noen si at damer med økonomien på stell er uattraktivt eller uviktig. Det jeg derimot har hørt er at en kvinne med høy inntekt ikke er mer attraktiv for mange menn enn en kvinne med helt normal inntekt. Anonymkode: f8aad...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet fredag kl 06:30 #40 Del Skrevet fredag kl 06:30 En mann som forstår seg på "det tredje skiftet" er det som er viktig for meg. Økonomi har lite å si, så lenge den er ryddig og ikke full av forbruksgjeld og ubetalte regninger. Anonymkode: 381e8...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå