Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #1 Skrevet 15. mars 2006 Denne dagen er stor for brudeparet (og kanskje særlig bruden), men hvordan er det for dere som har vært gjester? Hva likte dere og hva likte dere ikke? Av de tre siste bryllupene jeg var i, var to kjedelige og langtekkelige og et morsomt. Det siste likte jeg fordi det var uventet at feiringen skulle være slik. Hadde ventet det mer tradisjonelle, kjedelige opplegget, men ble positivt overrasket. Og med et like spark til alkoholdiskusjonen her inne: det var ikke alkoholmangel som var problemet.
Susan Sto Helit Skrevet 15. mars 2006 #2 Skrevet 15. mars 2006 Har ikke vært i så mange jeg da, men det siste jeg var i var kjempehyggelig. Det var ordentlig tradisjonellt, men de hadde venenfest kvelden før, så de fleste kjente hverandre litt den store dagen. Middagen var lang, men hyggelig, og det skjedde masse. Det eneste som var litt synd, var at brudeparet hadde så mange som "okkuperte" dem at det var vanskelig å få snakket med dem den store dagen.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #3 Skrevet 15. mars 2006 Hei trådstarter! Hva gjorde at det morsomme bryllupet ble morsomt? Vil du fortelle litt nærmere? Jeg er så redd for at mitt bryllup (når den tid kommer - dato er ennå ikke fastsatt) skal bli dørgende kjedelig... Nettopp fordi de tre bryllupene jeg har vært i har vært det...
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #4 Skrevet 15. mars 2006 Kjedelige bryllup er de bryllupene hvor alt skal legges opp etter brudeparet. Husk blant annet på at det ikke må serveres mat for sent. Det er ofte mange timer siden gjestene selv fikk mat. Noen taler kan man ikke påvirke, men forsøk å la la talene som brudeparet og foreldrene holder være underholdende også for gjestene - ikke sånn: *hihi* husker du *knis* nå må jeg nesten tisse på meg *fins* nei, jeg forteller det heller en annen gang jeg. Få gjestene til å føle seg velkommen. Tror ingen forventer at brudeparet skal ha tid til å snakke med alle gjestene ved store bryllup, men da kan det være ok at foreldrene følger opp litt.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #5 Skrevet 15. mars 2006 Jeg har vært i ett bryllup, og det var kjedelig. Altfor mange gjester, så ikke noe til brudeparet.Alt var veldig langtekkelig. Av det bryllupet lærte jeg at sånn skulle ikke jeg ha det. Vi har bedt nærmeste familie og nærmeste venner.De som vi har ofte kontakt med og er glade i. Dagen skal være en feiring som vi kan huske med glede, og vite at vi har tatt godt vare på alle som var der.
Caramba Skrevet 15. mars 2006 #6 Skrevet 15. mars 2006 Både og! Har vært i en del bryllup og et par av dem var riktig så morsomme, mens noen av dem var gørr... Kommer an på folkene og opplegget. Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaange middager er en killer for moroa. Alle blir slappe og sovner etter kakene.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #7 Skrevet 15. mars 2006 Hva er "mange gjester" i en slik sammenheng? Er redd det skal bli kjedelig, men de som kommer er veldig hyggelige og sosiale av seg. Tenker at veldig mye er opp til gjestene, og hvordan de oppfører seg.
Gjest gjest1 Skrevet 15. mars 2006 #8 Skrevet 15. mars 2006 Jeg har vært i 4 bryllup inkl mitt eget og har storkosa meg i samtlige bryllup jeg da. De morsomste er når jeg kjenner brudeparet godt. Ett av de jeg var i var en kamerat av mannen som jeg ikke kjente særlig godt men jeg hadde det hyggelig og morsomt alikevel.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 15. mars 2006 #9 Skrevet 15. mars 2006 Venting er kjedelig. Masse lange taler og sanger som ingen synger ordentlig på er kjedelig. Fulle tanter som vanligvis ser brudeparet en gang annethvert år er kjedelige, for de bryr seg ikke om brudeparet, kun om alkoholen eller maten - ellers så bare sitter de der og er misfornøyd. Bryllup der brudeparet "er med" mest mulig er moro, f.eks har ordna med fotografering på forhånd eller senere, så de får vært med gjestene sine til lokalet med det samme eller i hvert fall veldig kjapt. Når det ikke er så utrolig mange mennesker, så er det lettere å få kontakt med noen, fordi det blir mer oversiktlig og intimt. Hyggeligere stemning. Og så er det en fordel at ikke alt skal være så sinnsykt strigla, fint blir det jo, men så stivt...
Gjest GreenSky Skrevet 15. mars 2006 #10 Skrevet 15. mars 2006 Nei, jeg liker ikke brylluper, konfirmasjoner, barnedåp, oa. Det er kjedelig. Men enkelte ting "må" en gå på nå og da.
Gjest Gjest Skrevet 15. mars 2006 #11 Skrevet 15. mars 2006 Dette kommer an på HVEM som gifter seg! Er brudeparet litt "tørre", blir som regel festen og tørr....Bruden skuler stygt mot de som har det gøy osv. Men andre brylluper jeg har vært i, har vært veldig morsomme! Der har det vært masse leker/påfunn, latter, drikking (ja..faktisk!), taler, dans osv osv. Det viktigste er at alle har det gøy!
Gjest Binna Skrevet 16. mars 2006 #12 Skrevet 16. mars 2006 Et bryllup ble alle plassert rundt bordene på et hotell, til 3 retters. Der ble vi sittende under hele "festen" uten innlagte pauser og bare taler og sanger hele kvelden. De mest positive bryllups.- opplevelsene har vært med litt laidback setting, utendørs og talefrie. Det blir også mer intimt og fint med litt færre gjester.
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #13 Skrevet 16. mars 2006 Bryllup til nære venner der vi er hele venneflokken er kjempegøy, og likeens bryllup til slekta er gøy. Men jeg har vært invitert i bryllup til studievenninner der jeg ikke kjenner andre enn bruden, og slike bryllup takker jeg nei takk til, og sender en fin gave.
salsera Skrevet 16. mars 2006 #14 Skrevet 16. mars 2006 Jeg liker best små og ikke så høytidelige bryllup, og så langt var vel bare ett sånn... Det verste bryllupet var uten musikk og med dårlig gjennomtenkt bordplassering. Jeg havnet på "vennebordet", men problemet var at det bare var ei der som snakket norsk (hun var tospråklig) og de andre snakket bare morsmålet til bruden, så de snakket forståelig nok det andre språket hele tiden. Jeg ble jo veldig flink til å si "skål" på det språket etterhvert, men jeg var i grunnen lettet når det ble så sent at jeg kunne stikke av...
Daria Skrevet 16. mars 2006 #15 Skrevet 16. mars 2006 Synes stort sett det er hyggelig å gå i bryllup jeg Det som egentlig er mest avgjørende for trivselen er bordplasseringen -har du noen å snakke med, er det ikke så farlig om middagen blir lang. Var i et bryllup hvor bordplasseringen var lagt opp etter par-prinsippet, så jeg havnet på "restebordet" for folk uten følge og kjente ingen -har hatt festligere kvelder...
Gika Skrevet 16. mars 2006 #16 Skrevet 16. mars 2006 Veldig enig med HildeSol her, bordplassering er kjempeviktig. Generelt er bryllup som regel morsomst hvis jeg kjenner mange fra før, men jeg har hatt det veldig moro i bryllup der jeg knapt har kjent andre enn brudeparet også. Det har vært avhengig av at jeg har hatt en bordplasseringen som gjør det lett å bli kjent med folk og gjerne også en avslappet stemning. Bare det å ha vært med på utdrikningslaget på forhånd gjør jo en stor forskjell! Ellers er veldig lange middager med dårlige taler en killer. Ikke veldig lett å kontrollere innholdet i talene, selvsagt, men en god toastmaster kan i alle fall begrense lengden.
Susan Sto Helit Skrevet 16. mars 2006 #17 Skrevet 16. mars 2006 Jeg liker best små og ikke så høytidelige bryllup, og så langt var vel bare ett sånn... Det verste bryllupet var uten musikk og med dårlig gjennomtenkt bordplassering. Jeg havnet på "vennebordet", men problemet var at det bare var ei der som snakket norsk (hun var tospråklig) og de andre snakket bare morsmålet til bruden, så de snakket forståelig nok det andre språket hele tiden. Jeg ble jo veldig flink til å si "skål" på det språket etterhvert, men jeg var i grunnen lettet når det ble så sent at jeg kunne stikke av... ← En av grunnene til at bordplassering er en ting de flest brudepar bør tenke nøye gjennom. (Ser det er flere tilsvarende nedover i tråden her.) Bordplassering, og muligheter for gjestene til å bli kjent er viktigere enn man tror i bryllup. Mye av tiden går jo faktisk med til middagen. Om man velger å splitte par, bør man tenke på at begge to bør komme i nærheten av noen de kjenner godt fra før. (Eller som man vet de vil komme veldig godt overens med.) Beholder man par, er det alfa og omega for "de resterende" at de ikke føler se stuet bort i et hjørne! Er glad for at min beste venninne som er singel er forlover, og derfor ikke vanskelig å plassere! (Hun skal ha min kjæres forlover til bords, så det er heller hans samboer vi må putte et annet sted.) Blir spennende å se hvordan man skal få denne kabalen til å gå opp slik at ingen føler seg utenfor!
Piarina Skrevet 16. mars 2006 #18 Skrevet 16. mars 2006 Jeg syns det er koselig å gå i bryllup. Enten fordi man kjenner brudeparet godt, eller fordi man underveis i bryllupet blir bedre kjent med dem gjennom talene. Jeg var nyseparert i det siste bryllupet jeg var i, men ble satt på et rent par-bord. Uten noen egen middags-kavaler. Det syns jeg var sånn passe. Skulle gjerne sittet på single-bordet da...
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #19 Skrevet 16. mars 2006 Jeg har vært i mange bryllup. Noen har vært veldig kjedelige og noen har vært morsomme. De bryllupene jeg har hatt det kjipest i har hatt: *Alt for lange middager. *Alt for mange gjester, 80+ *Dårlig toastmaster *For dårlig kontroll med alkoholen.
*Emma* Skrevet 16. mars 2006 #20 Skrevet 16. mars 2006 Har bare vært i ett og må si jeg syns det var kjedelig. Det var kusinen til samboern min som giftet seg. Jeg kjente nesten ingen. * Det var laaaaang ventetid med ingenting å gjøre mens brudeparet tok bilder * Mener å huske det var mellom 10 og 15 taler under middagen. Et par av dem var korte og morsomme for alle. Mens endel var laaaaaaaange og veldig personlige...med andre or dkun morsomme for den som holdt talen og kanskje bare EN av brudeparet. Etter middagen var det bar hvorman kunne kjøpe drikke og kaker.....en som spilte.....nesten ingen som danset... Vi dro allerede klokka 24. Det var det mange andre som gjorde også. Snakket vel ikke 5 min engang m brudeparet hele kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå