Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jentenavnet Kristelle/Christelle.

Hva tenker dere?

Tar imot andre forslag på jentenavn som ikke er så vanlige på K, og foretrekker at det ikke ender med a/e-uttalelse. 

Anonymkode: a65f0...b73

AnonymBruker
Skrevet

Tenker rosablogger med bling. 

Hva med Kristel eller Kristine? 

Anonymkode: 5ee71...7a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Liker det ikke, synes det er «white trash». Kristin, Kjersti, Kjerstin og Karin er ikke så vanlig. 

Anonymkode: 57b1b...688

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke norskt etternavn forøvrig og jeg liker sjelden veldig typisk norske navn.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jalla.

Anonymkode: 0a7fc...11a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jentenavnet Kristelle/Christelle.

Hva tenker dere?

Tar imot andre forslag på jentenavn som ikke er så vanlige på K, og foretrekker at det ikke ender med a/e-uttalelse. 

Skal det uttales med trykk på i eller på e (den siste setningen din indikerer at det siste e-en er stum)? Med trykk på i, skriv det heller som Kristel. Da synes jeg det er ok. Med trykk på e-en, synes jeg det høres ut som kallenavn til en blogger.

Anonymkode: 04285...14c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Skal det uttales med trykk på i eller på e (den siste setningen din indikerer at det siste e-en er stum)? Med trykk på i, skriv det heller som Kristel. Da synes jeg det er ok. Med trykk på e-en, synes jeg det høres ut som kallenavn til en blogger.

Anonymkode: 04285...14c

Siste bokstav er stum, ja, litt likt andre navn som slutter på elle regner jeg med som Isabelle (eller Isabel). 
Føler Kristel fort ikke blir uttalt riktig (Kristell)?

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller skrevet Kristel, i så fall. Hva med Krista eller Kristiane?

Ellers vil jeg minne om at alle navn med krist- betyr nettopp det - Kristus, Kristus-bærer. Hvis man ikke er kristen, er det kanskje greit å velge noe annet? 

Av andre typer navn kan du jo vurdere f.eks. Kine, Kjersti, Kjerstin, Katarina, Kamilla, Karlotte, Karla?

Anonymkode: 7fcb2...ebf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I mitt hode havner det rett i Chrisander-bøtta. Det kan godt hende det egentlig har en historikk som strekker seg lengre tilbake enn det Instagram gjør, men min umiddelbare reaksjon er likevel at det høres ut som en nykonstruksjon der to navn er slått sammen til en hverken fugl eller fisk-kreasjon. Jeg har ikke noe monopol på sannheten, på ingen måte, men det klinger skikkelig jævlig for meg.

Anonymkode: 26859...acf

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ville heller skrevet Kristel, i så fall. Hva med Krista eller Kristiane?

Ellers vil jeg minne om at alle navn med krist- betyr nettopp det - Kristus, Kristus-bærer. Hvis man ikke er kristen, er det kanskje greit å velge noe annet? 

Av andre typer navn kan du jo vurdere f.eks. Kine, Kjersti, Kjerstin, Katarina, Kamilla, Karlotte, Karla?

Anonymkode: 7fcb2...ebf

Skulle kanskje nevnt at det er viktig at det er navn som funker bra internasjonalt også. 

Bryr meg ikke så mye om det er et kristent navn eller ikke, så lenge det ikke er direkte respektløst for noen?

AnonymBruker
Skrevet

Kailey/Kaylee

Kaylinn

Kamille (kallenavn Kammie eller Millie)

Disse navnene har jeg også på lista. (Men må ikke nødvendigvis begynne på K, så mulig det blir noe annet også.)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med Gudrun eller Doris?

Anonymkode: df7ea...899

AnonymBruker
Skrevet

Kristianne?

Anonymkode: 16878...118

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 9.51):

Kailey/Kaylee

Kaylinn

Kamille (kallenavn Kammie eller Millie)

Disse navnene har jeg også på lista. (Men må ikke nødvendigvis begynne på K, så mulig det blir noe annet også.)

Kaylee kan du glemme å få uttalt riktig av mange. Kailey og Kaylinn også. Det vil fort bli Kaj-Lej og Kaj-Linn.

Kamille funker. 

Anonymkode: 893ba...fb1

AnonymBruker
Skrevet

Fjern Christ så liker jeg det bedre – Elle.

Anonymkode: 99a2a...22f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...