AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:06 #101 Del Skrevet mandag kl 16:06 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvor mye koster det egentlig å ta med en person som gjerne vil bli inkludert i vennegjengen. Aldri skjønt dette med å utestenge folk som gjerne vil få plass i et sosialt fellesskap. Til TS: Jeg vet ikke om du la ut invitasjon på Facebook, slik du ble tipset om. Det er jo en hyggelig tanke å gjøre noe sånt, men jeg ville vært veldig ukomfortabel med å invitere fremmede inn i mitt hus på den måten. Ofte så er det jo andre personer enn de man ønsker kontakt med som nok ville svart på en slik invitasjon. Man risikerer jo å få litt av hvert på døra. Anonymkode: faed4...d4e Vet du, det er faktisk mange mennesker som har en væremåte og oppførsel man ikke orker p være rundt, og dermed heller ikke inviterer inn. Å ville være med noen betyr ikke at de skal måtte våre med deg. Tvangssamvær var det heldigvis slutt på tter skoletiden. Folk uten antenner har gjerne vanskelig med å finne venner. Anonymkode: 792c2...bf0 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:20 #102 Del Skrevet mandag kl 16:20 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvor mye koster det egentlig å ta med en person som gjerne vil bli inkludert i vennegjengen. Aldri skjønt dette med å utestenge folk som gjerne vil få plass i et sosialt fellesskap. Til TS: Jeg vet ikke om du la ut invitasjon på Facebook, slik du ble tipset om. Det er jo en hyggelig tanke å gjøre noe sånt, men jeg ville vært veldig ukomfortabel med å invitere fremmede inn i mitt hus på den måten. Ofte så er det jo andre personer enn de man ønsker kontakt med som nok ville svart på en slik invitasjon. Man risikerer jo å få litt av hvert på døra. Anonymkode: faed4...d4e Maleficenta skrev (3 timer siden): Da burde de faktisk slippe henne inn i gjengen om de ikke er dritt folk. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Til info: Det er ikke lett å være ensom, det er faktisk utrolig sårt. Å ta initiativ er utrolig vanskelig, spesielt hvis det blir sett på som å prøve å pushe seg innpå folk. Hva så om man ønsker å bli en del av en gjeng og prøver det med å invitere de til seg. Det burde heller bli sett på som noe positivt, at en ikke bare sitter på gjerdet og venter, men gjør noe selv. TS er tøff, skulle ønske jeg også var det. Anonymkode: 91b2b...792 Men nå aner vi ingenting om hvordan TS er som person. Legg merke til trådene om hvor lite som skal til for at folk kutter ut venner - eller ‘venner’ som egentlig er mer fjerne bekjentskaper selv om de ikke forstår det selv. Det er mange som strever for hardt, er for klengete, for dårlige på å lese sosialt samspill, som krever for mye osv osv - og er fryktelig slitsom for andre å omgås. De som klenger seg på med hud og hår bare en rekker ut lillefingeren. Om dette virkelig var virkelige venner, så ville ikke TS vært så redd for å invitere dem at hun gjorde det med hjertet i halsen. Og hun ville ikke blitt ekskludert fra feiringen. Dette er selvfølgelig litt hardt å si, men tror nok ikke TS selv heller egentlig er så overrasket over at disse ‘vennene’ ikke er virkelige venner. Det er på tide for TS å brenne noen broer og søke seg til nye fellesskap. Om det er et gjentagende problem at TS sliter med relasjoner er det kanskje lurt å bruke noen kroner på en psykolog eller coach eller noe? Anonymkode: 47c8f...0b7 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:43 #103 Del Skrevet mandag kl 16:43 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvor mye koster det egentlig å ta med en person som gjerne vil bli inkludert i vennegjengen. Aldri skjønt dette med å utestenge folk som gjerne vil få plass i et sosialt fellesskap. Anonymkode: faed4...d4e Du skjønner det ikke? Alle mennesker har preferanser på hvem de vil bruke tid med og ikke. Det har du også. Eller bruker du verdifull fritid på folk du ikke trives med bare for å kunne si at du er grei og inkluderende? Nei? Da skjønner du. Anonymkode: 41a0e...1b6 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:48 #104 Del Skrevet mandag kl 16:48 AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 23.17): Inviterte 6stk, og alle sa de skulle komme. Nå kommer ingen. Alle skal på samme plass, jeg spurte til og med på gruppechatten om det var plass til en til... Alle har sett det, men ingen svart. Føler meg så nedverdiget. Tok motet til meg å inviterte, ble så glad! Nå har jeg kjøleskapet fult av dyr spekemat som de ønsket seg, og jeg er ikke så glad i det. Jeg er så lei meg, måtte bare få det ut. Vurderer å legge ut på den lokale Facebook gruppen at jeg har mat og plass til 6-10stk om noen er alene, men er jeg taper da?? Anonymkode: 10643...083 E det mulig?? Dette kan ikke kalles venner en gang. ❤️❤️ Anonymkode: fb6cd...c11 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:20 #105 Del Skrevet tirsdag kl 12:20 Hvordan ble 17 mai? Kom det noen? Anonymkode: dd58e...119 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:33 #106 Del Skrevet tirsdag kl 13:33 Huff, for en vond følelse dette må ha vært. Alle har vel opplevd å stå utenfor iløpet av oppveksten og vet hvor vondt det gjør å bli ekskludert. Dropp disse folkene, de er ikke vennene dine! Anonymkode: 048bd...ddf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet tirsdag kl 13:42 #107 Del Skrevet tirsdag kl 13:42 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Vet du, det er faktisk mange mennesker som har en væremåte og oppførsel man ikke orker p være rundt, og dermed heller ikke inviterer inn. Å ville være med noen betyr ikke at de skal måtte våre med deg. Tvangssamvær var det heldigvis slutt på tter skoletiden. Folk uten antenner har gjerne vanskelig med å finne venner. Anonymkode: 792c2...bf0 Ser den. Men da svarer man ikke jatakk til invitasjon på slike dager særlig. Fordi det å si ja, og så dra annensteds uten å invitere er ISKALDT. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet onsdag kl 10:37 #108 Del Skrevet onsdag kl 10:37 AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 18.43): Du skjønner det ikke? Alle mennesker har preferanser på hvem de vil bruke tid med og ikke. Det har du også. Eller bruker du verdifull fritid på folk du ikke trives med bare for å kunne si at du er grei og inkluderende? Nei? Da skjønner du. Anonymkode: 41a0e...1b6 Men da sier man ikke ja til en invitasjon dersom man ikke vil tilbringe tid med denne personen. Du høres ut som en skikkelig slem person 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet onsdag kl 10:41 #109 Del Skrevet onsdag kl 10:41 AnonymBruker skrev (På 19.5.2025 den 18.20): Men nå aner vi ingenting om hvordan TS er som person. Legg merke til trådene om hvor lite som skal til for at folk kutter ut venner - eller ‘venner’ som egentlig er mer fjerne bekjentskaper selv om de ikke forstår det selv. Det er mange som strever for hardt, er for klengete, for dårlige på å lese sosialt samspill, som krever for mye osv osv - og er fryktelig slitsom for andre å omgås. De som klenger seg på med hud og hår bare en rekker ut lillefingeren. Om dette virkelig var virkelige venner, så ville ikke TS vært så redd for å invitere dem at hun gjorde det med hjertet i halsen. Og hun ville ikke blitt ekskludert fra feiringen. Dette er selvfølgelig litt hardt å si, men tror nok ikke TS selv heller egentlig er så overrasket over at disse ‘vennene’ ikke er virkelige venner. Det er på tide for TS å brenne noen broer og søke seg til nye fellesskap. Om det er et gjentagende problem at TS sliter med relasjoner er det kanskje lurt å bruke noen kroner på en psykolog eller coach eller noe? Anonymkode: 47c8f...0b7 Uansett forsvarer ikke dette oppførselen til disse folkene. Hadde jeg blitt invitert av en klengete irriterende person jeg ikke likte hadde jeg ikke takket ja til en invitasjon for så å ditche personen. Jeg hadde sagt takk men at det ikke passet. Hvordan forsvarer du å takke ja for så å bare ikke dukke opp? Er det liksom et hint for å vise personen hvor lite man liker vedkommende? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:42 #110 Del Skrevet onsdag kl 10:42 AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 23.17): Inviterte 6stk, og alle sa de skulle komme. Nå kommer ingen. Alle skal på samme plass, jeg spurte til og med på gruppechatten om det var plass til en til... Alle har sett det, men ingen svart. Føler meg så nedverdiget. Tok motet til meg å inviterte, ble så glad! Nå har jeg kjøleskapet fult av dyr spekemat som de ønsket seg, og jeg er ikke så glad i det. Jeg er så lei meg, måtte bare få det ut. Vurderer å legge ut på den lokale Facebook gruppen at jeg har mat og plass til 6-10stk om noen er alene, men er jeg taper da?? Anonymkode: 10643...083 En god grunn for at man ikke kan stole på folk eller omgi seg med folk man tror er "venner" det kan snu fort som du har opplevd TS, beste å være for seg selv å ikke legge så mye i andre folk. Blir du invitert av andre si ja takk men å kaste bort så mye penger på folk som ikke bryr seg er ingen vits. Nå fikk du erfare at folk ikke bryr seg, det har jeg erfart for lenge siden så har kutta ut alt av venner. Det er mye bedre å leve uten og bare ha overfladiske venner man treffer på aktiviteter og kan si hade til etterpå. Gjør livet så mye enklere for en selv. Unngår masse drama og baksnakking og f.eks. Anonymkode: dd76e...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå