Gå til innhold

Alle har avlyst 17.mai feiringen jeg inviterte til.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Inviterte 6stk, og alle sa de skulle komme. Nå kommer ingen. Alle skal på samme plass, jeg spurte til og med på gruppechatten om det var plass til en til... Alle har sett det, men ingen svart. 

Føler meg så nedverdiget. Tok motet til meg å inviterte, ble så glad! Nå har jeg kjøleskapet fult av dyr spekemat som de ønsket seg, og jeg er ikke så glad i det. Jeg er så lei meg, måtte bare få det ut. Vurderer å legge ut på den lokale Facebook gruppen at jeg har mat og plass til 6-10stk om noen er alene, men er jeg taper da??

Anonymkode: 10643...083

Nei du er ikke en taper da ❤️ muligens du får deg noen nye bedre venner. Fordi dem der er ikke så mye og samle på. Jeg tror jeg hadde sagt en sannhetens ord og forlatt hele chatten.  Du fortjener faktisk bedre, en ting om alle var syke, men når dem planlegger noe sammen og dem ikke vil svare deg engang om du kan komme dit. Det der er ikke venner og selv om det gjør vondt, så gjør det vondere og ha sånne i livet sitt i lengden

Anonymkode: e937e...384

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send vippskrav. Når de har betalt sletter og blokkerer du. De der trenger du ikke i livet ditt. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Inviterte 6stk, og alle sa de skulle komme. Nå kommer ingen. Alle skal på samme plass, jeg spurte til og med på gruppechatten om det var plass til en til... Alle har sett det, men ingen svart. 

Føler meg så nedverdiget. Tok motet til meg å inviterte, ble så glad! Nå har jeg kjøleskapet fult av dyr spekemat som de ønsket seg, og jeg er ikke så glad i det. Jeg er så lei meg, måtte bare få det ut. Vurderer å legge ut på den lokale Facebook gruppen at jeg har mat og plass til 6-10stk om noen er alene, men er jeg taper da??

Send Vipps-krav, blokker og slett! Disse «vennene» er ikke noe å samle på. Det er vondt i miste de man trodde var gode venner, men du vinner på dette i lengden. Du er en VINNER om du legger ut at du har plass til flere på 17. mai frokost! 

Anonymkode: 5b8fa...aa4

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forbanna jeg blir på dine vegne ts. Du er absolutt ikke en taper om du legger det ut på facebook. Jeg har selv vært en av de som har troppet opp til en person dette faktisk skjedde med som la det ut på facebook og hatt en helt super dag. Noen folk er så jævla råtne 

Anonymkode: 40642...354

• Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig leit å høre ts, dette har skjedd meg også, jeg trodde de folkene var venner av meg og ville meg vel, det var en kraftig øyeåpner. Det er bedre å være bare deg selv, enn å ha venner som dette.

Legg det ut på Facebook, du kommer til å gjøre noens dag bedre. Jeg hadde kommet med en gang hadde jeg sett invitasjonen din! Du er ikke en taper, du er en vinner, det er de som avlyste og ikke svarte deg når du ville være med som er tapere. Veldig veldig feigt gjort. 

Anonymkode: 35b39...125

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1/10🧌

Anonymkode: d70c1...860

1/100. kjedeligste innlegget jeg har sett i dag. 

Anonymkode: 7fcca...28b

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Så slemt av dem😢

Anonymkode: e0d70...593

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Do it!! Men si ‘jeg har mat og plass til 6-10 stk, men alle er velkomne. Så slipper du å selv bli en som luker ut og/eller må si nei til noen. Vær ett godt forbilde. Antagelig har de fleste planer, men i beste fall er der ett par stk der som heller ikke er inviter til noe eller tørr invitere noen.

Ang de vennene dine. De er ingen gode venner. Faktisk så dårlige at jeg ville kutta dem ut.

Hadde selv noen sånne tidlig av mitt voksne liv. De er ikke i livet mitt nå lengre for å si det slik. Jeg tenkte lenge jeg var litt paranoid og hadde litt vel sterke antenner da jeg følte de ekskluderte meg og tok lite kontakt i perioder. Men da den ene noen år senere la ut om ‘vi var ikke særlig ok mot deg før osv osv’, da fikk jeg bekreftelsen jeg trengte og trakk meg bare ut.

Har gode venner i dag og lært meg å aldri bruke energi på mennesker som ikke bryr seg og er gode medmennesker.

Anonymkode: 608f0...c09

Sorry, men du skal ha nerver av stål om du faktisk går på besøk til et random menneske som inviterer, selv om du er ensom og alene. Mest sannsynlig er det ingen som tørr, så tviler på at det blir en lang kø. Jeg tenker det er større sannsynlighet at noen kommer for å utnytte trådstarter gjestfrihet. 

Anonymkode: 05871...3e7

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sorry, men du skal ha nerver av stål om du faktisk går på besøk til et random menneske som inviterer, selv om du er ensom og alene. Mest sannsynlig er det ingen som tørr, så tviler på at det blir en lang kø. Jeg tenker det er større sannsynlighet at noen kommer for å utnytte trådstarter gjestfrihet. 

Anonymkode: 05871...3e7

sant nok. da får man nok de mest usjarmerende folkene ever på døren. "hørte at det er gratis mat her.. hvor er den... " 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart å la være å si noe som helst, så hadde prøvd å spille litt på samvittigheten dems:

"Så synd at alle måtte melde avbud imorgen, jeg hadde gledet meg masse. Sitter nå igjen med masse mat jeg ikke klarer å spise  alene, så fint hvis dere kunne tenke dere å komme en annen gang og dele det. Passer det best på søndag eller blir neste helg best? Ev. kan jeg ta med maten til dere." 

De fleste her ville nok ikke skrevet noe slikt, men jeg hadde sett på disse vennskapene som over uansett. Med mindre det har vært en solid misforståelse og de alle kommer krypende og beklager når de skjønner at du faktisk sitter igjen alene.

Anonymkode: 91b2b...792

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f*** for noen drittsekker! 
Ille nok å avlyse på kort varsel forsi et «bedre» tilbud dukket opp, men at de ikke en gang inviterer deg med?! 
Og at de ikke umiddelbart beklager og inviterer deg når du er modig nok til å spørre om det er plass til èn til?! 
Nei, vet du hva!! Føkk dem altså! Kjenner jeg blir skikkelig forbanna på dine vegne! 
Du burde sende dem en melding og forklare hvordan dette opplevdes for deg, og med mindre de legger seg heet flate og viser forståelse og anger, så kutter du disse folka tvert ut av livet ditt. 

Jeg synes absolutt du kan legge ut på den lokale Facebook gruppa. Ikke noe «taper» i det! Potensielt kan du gjøre noe veldig fint ut av dagen, både for deg selv og for noen andre som sitter alene. Men som noen nevnte over, så er det ikke sikkert noen vil tørre å komme. Det er skummelt å møte opp hos fremmede, og det kan føles skamfullt å innrømme at man er alene og kunne hatt behov for slik «veldedighet». Dessverre!
Det skader jo absolutt ikke å prøve, men husk at hvis ingen takker ja, så har det ikke noe med deg å gjøre!🩷

Anonymkode: 770df...48a

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Synd.Jeg komer gjerne på spekemat:)

Anonymkode: 11266...5ab

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

jeg har mat og plass til 6-10stk om noen er alene, men er jeg taper da??

Taper?Nei langt ifra,full respekt!

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke vennene dine, og det tror jeg du egentlig vet godt selv?

Jeg må i hvert fall ikke ta mot til meg for å invitere venner, og ikke får jeg lykkerus av lettelse om de sier ja. Tvert imot, så pleier det å arrangere feiringer og hvordan vi gjør det å være en felles aktivitet hvor vi samsnakkes oss imellom, hvem tar med hva, hvor skal vi være, hva gjør vi osv.

For meg, så høres dette litt ut som om du har forsøkt å få innpass i en etablert vennegjeng, som egentlig er bare bekjente av deg…?

Et triks som folk ofte gjør da, er å tidlig invitere til feiringer, for å prøve å låse folka de ønsker innpass hos til seg og sitt arrangement.

Sa de egentlig entusiastisk JA! Eller var det mer sånn - tja, vi får se…? Pusha du på med spørsmål om maten de ønsket seg? Så de ble tvunget til å svare noe vagt om at spekemat er jo godt….?

Anonymkode: 47c8f...0b7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

1/100. kjedeligste innlegget jeg har sett i dag. 

Du kan jo logge av og ta oppvasken.Eller fuck off

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er ikke vennene dine, og det tror jeg du egentlig vet godt selv?

Jeg må i hvert fall ikke ta mot til meg for å invitere venner, og ikke får jeg lykkerus av lettelse om de sier ja. Tvert imot, så pleier det å arrangere feiringer og hvordan vi gjør det å være en felles aktivitet hvor vi samsnakkes oss imellom, hvem tar med hva, hvor skal vi være, hva gjør vi osv.

For meg, så høres dette litt ut som om du har forsøkt å få innpass i en etablert vennegjeng, som egentlig er bare bekjente av deg…?

Et triks som folk ofte gjør da, er å tidlig invitere til feiringer, for å prøve å låse folka de ønsker innpass hos til seg og sitt arrangement.

Sa de egentlig entusiastisk JA! Eller var det mer sånn - tja, vi får se…? Pusha du på med spørsmål om maten de ønsket seg? Så de ble tvunget til å svare noe vagt om at spekemat er jo godt….?

Uansett er det frekt å svare ja for så å avlyse i siste øyeblikk

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (5 minutter siden):

Uansett er det frekt å svare ja for så å avlyse i siste øyeblikk

Men hvor reelt var egentlig dette ja’et?

For strengt tatt, så kan de andre ha opplevd det som å bli satt i en vanskelig situasjon, med en påtrengende og uønsket invitasjon, og svart noe vagt noe for ikke å såre. Men kanskje ikke egentlig svart ja, vi kommer! Og regner med det blir forstått at det ikke er særlig mye entusiasme for forslaget.

Sett dette skje så mange ganger. Når noen så innmari har lyst til å få innslipp i en gjeng de er i utkanten av. TS ble jo heller ikke invitert med på den felles feiringen for vennegjengen…

En ber ikke virkelige venner til feiring ‘med hjertet i halsen’.

En er ikke redd for at reelle venner skal avslå en invitasjon. Med virkelige venner en er trygg på, så er det ofte mer en som foreslår om en skal feire her eller der i år - og en samarbeider om mat og drikke osv.

Det kan ha vært svært vanskelig for disse å si klart og tydelig - nei, takk! Når TS, som tydeligvis ikke er en del av gjengen, ikke helt har skjønt det sosiale samspillet og bommet med en invitasjon som hun nok dessverre burde latt være med.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Så ufyselig de behandler deg. Er det noe som har skjedd? Kan du ikke ringe til den du anser nærmest og spørre hva som har skjedd. Det kan ikke være meningen at de tenker at du skal sitte alene. Kan det være at de tenker at du selvsagt skal komme dit de andre skal? 

Anonymkode: 4b923...415

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...