AnonymBruker Skrevet 15. mai #1 Skrevet 15. mai Hva legger dere i et skikkelig måltid? da jeg fikk antyder at barnet mitt ikke spiser bra nok mat. Jeg sa at barnet var usikker om det ville spise frokost 17 mai for det ville ha plass til is. Å 17 mai tenker jeg at det er innafor🫣å spise is til frokost. ellers spiser barnet bra. Veldig glad i frukt å grønnsaker, ikke så glad i proteiner. Spiser på skolen 2 skiver med kjøttpålegg å i hvertfall 3-4 salattyper på skiven ellers blir ikke skolemat spist. Barnet er aktivt og normal i vekt. veninnen sitt barn skulle få engelsk frokost, da vet jeg at barnet spiser mer enn et voksent menneske, i hvertfall 2-3 skiver, egg, bacon, bønner og pølse, så kommer barnet til å spise flere kakestykker og iser. Til middag vil barnet kun spise proteiner, ingen karbohydrater eller vitaminer, barnet er så pass overvektig at helsesøster følger opp barnet med vekt og samtale, tross dette føler jeg at jeg er dårlig mor ifølge min venninne for jeg lar barnet starte dagen med søtt og hun mener jeg bør gi barnet mitt samme frokost som hun gjør, men jeg vet at barnet mitt ikke spiser slik mat Anonymkode: 3d31c...578 5
AnonymBruker Skrevet 15. mai #2 Skrevet 15. mai Å spise is til frokost er selvfølgelig ikke et skikkelig måltid. Dermed skjønner jeg ikke helt hva du reagerer på. Funker 17.mai uten frokost for din, så kjør på. Andre unger funker det ikke for, så sørger foreldrene for ordentlig frokost. Anonymkode: a6871...3d5 29 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #3 Skrevet 15. mai Jeg ville nok sørget for at ungen i det minste spiste frokost før noe is og annet. Anonymkode: 18269...e08 23 9
Maleficenta Skrevet 15. mai #4 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva legger dere i et skikkelig måltid? da jeg fikk antyder at barnet mitt ikke spiser bra nok mat. Jeg sa at barnet var usikker om det ville spise frokost 17 mai for det ville ha plass til is. Å 17 mai tenker jeg at det er innafor🫣å spise is til frokost. ellers spiser barnet bra. Veldig glad i frukt å grønnsaker, ikke så glad i proteiner. Spiser på skolen 2 skiver med kjøttpålegg å i hvertfall 3-4 salattyper på skiven ellers blir ikke skolemat spist. Barnet er aktivt og normal i vekt. veninnen sitt barn skulle få engelsk frokost, da vet jeg at barnet spiser mer enn et voksent menneske, i hvertfall 2-3 skiver, egg, bacon, bønner og pølse, så kommer barnet til å spise flere kakestykker og iser. Til middag vil barnet kun spise proteiner, ingen karbohydrater eller vitaminer, barnet er så pass overvektig at helsesøster følger opp barnet med vekt og samtale, tross dette føler jeg at jeg er dårlig mor ifølge min venninne for jeg lar barnet starte dagen med søtt og hun mener jeg bør gi barnet mitt samme frokost som hun gjør, men jeg vet at barnet mitt ikke spiser slik mat Anonymkode: 3d31c...578 Engelsk frokost er ikke så sunt da. Hvorfor ikke vanlig norsk frokost med rundstykker eller brødskiver? 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #5 Skrevet 15. mai alltid vanlig frokost på 17.mai is og kake blir det på skolen etter toget men det er jo en del timer etter at vi har stått opp, pleie ikke å bli noe særlig lunsj den dagen da. Det er tross alt 17.mai, da faller jo mat rutiner og alt litt ut så det er lov. Anonymkode: d8170...905 4
AnonymBruker Skrevet 15. mai #6 Skrevet 15. mai Hadde ikke gitt is til frokost selv om det er 17. mai. De får kose seg med både is og kaker denne dagen, men sørger også for mat, ellers krasjer de små kroppene helt. Anonymkode: cde9d...8e5 23 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #7 Skrevet 15. mai Vi spiser en skikkelig frokost på 17.mai. Hel lik alle andre dager i året. Ikke noe fuz eller fjas. Resten av dagen får de dytte i seg hva de vil. Her er det ingen is til frokost. Anonymkode: 7c8a2...401 9 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #8 Skrevet 15. mai Mine må spise frokost / noe skikkelig mat før de får is. Kvalme unger med vondt i magen fordi de kun har spist is, kake og fos gidder jeg ikke Anonymkode: 0ea78...061 16 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai #9 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi spiser en skikkelig frokost på 17.mai. Hel lik alle andre dager i året. Ikke noe fuz eller fjas. Resten av dagen får de dytte i seg hva de vil. Her er det ingen is til frokost. Anonymkode: 7c8a2...401 alle andre dager spiser vi skikkelig frokost, med havregrøt, søskene skal på 17 mai frokost med venner bare meg å minste så ja jeg har sagt han får is, tror nok det er bedre enn bare fett til frokost uansett, han gleder seg så bare en unge kan, så vil ikke ta det fra han. resten av året får han svært lite søtt, siden han sparer lørdagsgodt penger. veninnen sin sønn får denne type mat som de skulle ha hver helg, vi er sammen de fleste helger i året, barnet spiser ofte mer enn min familie på 4 ved hvert måltid, ser ut etter det men mor mener jeg er for snill med mine barn å lar de styre matsom de spiser. Jeg har tynne barn, men de må spise det jeg lager og de må smake på alt Anonymkode: 3d31c...578
AnonymBruker Skrevet 15. mai #10 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mine må spise frokost / noe skikkelig mat før de får is. Kvalme unger med vondt i magen fordi de kun har spist is, kake og fos gidder jeg ikke Anonymkode: 0ea78...061 så du kan ikke si, du har vondt i magen for du spiser ikke mat? hvordan skal de lære Anonymkode: 3d31c...578
AnonymBruker Skrevet 15. mai #11 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mine må spise frokost / noe skikkelig mat før de får is. Kvalme unger med vondt i magen fordi de kun har spist is, kake og fos gidder jeg ikke Anonymkode: 0ea78...061 Hvorfor? Det spiller da virkelig ingen rolle om man spiser sukkeret nå eller da, før eller etter, sist eller først? Ja, våre (gitt at de var norske) besteforeldre hadde det for vane å spise brød til frokost og noe søtt etterpå. Men halve verden (store deler av Europa inkludert) har beste- og oldeforeldre som spiste sukker til frokost, utførte flere timer hardt arbeid, og så spiste de lunsj. Og det gikk dem helt fint. Det er en super frokost, kan milliarder av menneske bevitne. Er den bedre enn havregrøt eller bacon? Nei. Men den er heller ikke dårligere. Mat er emosjonelt og moralsk nøytral. Det er totalen i løpet av en uke eller måned som spiller noen rolle - detaljer som frokost, lunsj eller 17. mai har presis null betydning. Igjen: mat, sukker, fett og gulrøtter inkludert, er moralsk nøytral. Om noen forsøker overbevise deg om at «deres» måte å spise på er moralsk overlegen? Da er det bare en hersketeknikk. De er mennesker man ikke bør omgåes. Med råd man bør ignorere. Anonymkode: ac9f3...14c
AnonymBruker Skrevet 15. mai #12 Skrevet 15. mai Frokost før is. Her går det i frokost kl 7, så kake, is og sukkerspinn frem til middagstid (tidlig middag grunnet borgertoget, så ca kl 15). Får jeg i dem ei pølse til lunsj, er dette gull. Så is og annet snacks frem til kveldsmat igjen. Ikke sikkert de orker særlig mye mat, men ber dem alltid spare litt plass, roe ned isspising en times tid før middag, og det gjør de. 17. mai er den store is-dagen her i huset, og det synes jeg er helt greit. Vi kjøper inn masse is, og de får forsyne seg fritt. Eneste ganga i året. Anonymkode: 0b3b8...a19 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #13 Skrevet 15. mai Vi har 17.mai-frokost med snitter og eggerøre (og et glass champagne til de voksne og brus til barna), og det er lov med is til dessert. Hadde aldri orket å feire nasjonaldagen med bare is innabords 😅 Anonymkode: daea7...90d
AnonymBruker Skrevet 15. mai #14 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Vi har 17.mai-frokost med snitter og eggerøre (og et glass champagne til de voksne og brus til barna), og det er lov med is til dessert. Hadde aldri orket å feire nasjonaldagen med bare is innabords 😅 Anonymkode: daea7...90d har ikke det noe å si hvordan barna er??? ja jeg har sagt at ja vi spiser is til frokost her, tenk å kunne spise sånt når vi våkner....når de er 18 vil det aldri være viktig da drikker de alkohol, det er verre...la de være barn la de få slikt i dag Anonymkode: 3d31c...578
AnonymBruker Skrevet 15. mai #15 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (55 minutter siden): alltid vanlig frokost på 17.mai is og kake blir det på skolen etter toget men det er jo en del timer etter at vi har stått opp, pleie ikke å bli noe særlig lunsj den dagen da. Det er tross alt 17.mai, da faller jo mat rutiner og alt litt ut så det er lov. Anonymkode: d8170...905 barnet er typisk b menneske så han har sagt han ikke står opp før 1030, spiser da å gå i tog Anonymkode: 3d31c...578
AnonymBruker Skrevet 16. mai #16 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): har ikke det noe å si hvordan barna er??? ja jeg har sagt at ja vi spiser is til frokost her, tenk å kunne spise sånt når vi våkner....når de er 18 vil det aldri være viktig da drikker de alkohol, det er verre...la de være barn la de få slikt i dag Anonymkode: 3d31c...578 Du stilte jo et spørsmål, og får svar… Har et barn på 2,5 år og han får spise ordentlig frokost. Han har like mye glede av is senere på dagen. Anonymkode: a04cd...59e 5
AnonymBruker Skrevet 16. mai #17 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): Til middag vil barnet kun spise proteiner, ingen karbohydrater eller vitaminer, Anonymkode: 3d31c...578 Vet du ikke at det er masse vitaminer i "proteiner"? Anonymkode: 86c6e...ac6 3 7
AnonymBruker Skrevet 16. mai #18 Skrevet 16. mai Is til frokost ville bare ført til raskt dalende energinivå, humørsvingninger, og er nok heller ikke godt fysisk i en liten kropp. Tenåringen har fått velge selv (er slik jeg også ble oppdratt - kjenne konsekvenser på kroppen), og er ikke mange ganger man har kost seg med søtt til frokost, for å angre utover dagen, før man selv tar smarte valg 😅 Anonymkode: 0fb02...246 4 2
Kålrota Skrevet 16. mai #19 Skrevet 16. mai Vi spiser havregrøt til frokost uansett hverdag eller fest. Både engelsk frokost og is (!) hadde gitt meg veldig lite energi til å gjennomføre en så krevende dag som 17. mai.
AnonymBruker Skrevet 16. mai #20 Skrevet 16. mai Uansett dag får ingen av ungene mine spise godteri før mat. Er oppskriften på at de vil få en dårlig start på dagen med dårlig energi resten av dagen og stor sjanse for at de får skikkelig blodsukker dropp og blir kvalme. Her er regelen "Er du for mett for mat, er du for mett på godteri" inntil de har spist et normalt måltid. De vil ALLTID velge godteri før mat 🙄😅 Anonymkode: a5bb9...580 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå