Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Calaska
Skrevet

Jeg fyller 50 og ønsker å feire og markere dagen, men synes det er vanskelig fordi jeg er usikker på hvem jeg skal be. 

Har mange venner, men ikke i samme "gjeng" på en måte.... 😳

Og jeg tar litt ansvar for at de kanskje ikke har noe felles.. 

Men jeg orker ikke grue meg til min egen 50 årsdag så jeg har ikke laget noe arrangement! 

Men.. Jeg må vel ordne litt nå, folk spør litt. 

Jeg har bedt barna mine holde av dagen, søsken også. Og nære venninner. Men mine søsken og dem har ikke noe felles. 

Urgh, synes dette er vanskelig. Og det er akkurat det jeg ikke orker.. 

Likevel. Vil jeg ha feiring og selskap og fest og gaver... 

Jeg liker å lage mat og tror det går fint. 

Hvor mye alkohol er det forventet at jeg serverer?? ☺️

Tenker et par kartonger hvitvin og Baileys.. D er jo sommer. Har en flaske rødvin og kan kjøpe en del øl. 

Hva gjorde du på din 50årsdag? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jo mindre folk kjenner hverandre jo mer alkohol trenger du. 

Anonymkode: b4702...322

• Liker 4
  • Nyttig 5
Gjest Calaska
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jo mindre folk kjenner hverandre jo mer alkohol trenger du. 

Anonymkode: b4702...322

🤔🤣🤣🤣 Ja du har rett

AnonymBruker
Skrevet
Calaska skrev (8 timer siden):

Spiste middag med familien, kaker, fikk gaver, god natt. 

Det gjorde de andre jeg kjenner også. Jeg trodde det var vanlig å feire, men forstår det ikke er så vanlig med fest. 

Anonymkode: 91999...2f4

AnonymBruker
Skrevet

Med den nærmeste familie og venninner. 

Anonymkode: f7fce...c33

AnonymBruker
Skrevet

Ei venninne av meg samla alle «gjengene» hennes. Så presenterte hun alle sammen og sa hvor hun hadde møtt dem og hvem som hørte til hvilken gjeng. Veldig koselig å få møte alle sammen. Ble en artig kveld. Vi var ikke sånn kjempe mang. Kanskje 20 stk ca. 

Anonymkode: 2b935...ccb

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kjøpt boblevin - prosecco, cava eller cremant- og servert tapas. 

Anonymkode: 01017...160

AnonymBruker
Skrevet

Og - så lenge alle kjenner noen blir det veldig koselig. F eks kan du invitere en gruppe kolleger eller en vennegruppe sammen med familien. Hvis det bare er Lise fra regnskap og din russe-gjeng kan det bli kleint. 

Anonymkode: 01017...160

AnonymBruker
Skrevet

Det spiller ingen rolle om de har noe annet til felles enn at de kjenner deg! La de ta ansvar selv for å prate sammen og bli kjent. De siste årene har jeg også opplevd oftere og oftere at talen i sånne sammenhenger blir å presentere de som er tilstede, hvor man ble kjent, osv. Gjerne litt tidlig på kvelden, når alle har kommet og summet seg litt. Så det er jo en tanke, hvis du vil. Da blir man fort «en gjeng» og man kan plassere folk i ulike faser i livet til jubilanten. Be så mange du har plass til, og beregn mer vin og annet. Høres hyggelig ut!

Anonymkode: a321c...092

• Liker 1
Skrevet

Jeg inviterte alle som hadde invitert meg + noen til

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde samme dilemma til min 40-årsdag. Endte med å heller lage til flere mindre markeringer; en for familien, en for venninner og en for kollegaer. Det var veldig koselig, jeg fikk dratt ut feiringen over litt tid, og jeg slapp å føle på stress eller uro for om det kom til å funke eller ikke.

Anonymkode: a240b...999

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi samlet alle da gubben her ble 40. Nærmeste familie og venner. Og der var det venner fra danseklubbrn, jaktlag, andre venner innen jakt, de vi samarbeider med det jordiske og naboer.

For å si det vi hadde en flott fest, venner av ham fikk og se den andre siden som de ikke så eks de han jaktet med tenkte vel ikke han danse swing osv

Anonymkode: 87e4b...c5c

AnonymBruker
Skrevet

Inviter familie og venner. Det går bra at de ikke har noe til felles, man kan hygge seg uansett. Nå er ikke dette for alle, men jeg kan godt like selskapsleker. Det kan skape samhold, latter og moro. Men, det må jo passe publikummet...

Hver gang jeg blir invitert i  bursdager, kjenner jeg knapt halvparten, og har sjeldent noe til felles med andre enn jubilanten fordi jeg er så sær. Jeg hygger meg likevel.

Anonymkode: c37c2...6c7

AnonymBruker
Skrevet

De har jo noe til felles, deg 😃 

Anonymkode: 99746...456

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ei venninne av meg samla alle «gjengene» hennes. Så presenterte hun alle sammen og sa hvor hun hadde møtt dem og hvem som hørte til hvilken gjeng. Veldig koselig å få møte alle sammen. Ble en artig kveld. Vi var ikke sånn kjempe mang. Kanskje 20 stk ca. 

Anonymkode: 2b935...ccb

Har selv vært i flere slike selskaper. Det har vært så koselig alle gangene. Flere har også hatt med familien sin, foreldre, søsken og andre medlemer som står dem nær.

De fleste har leid lokale siden det blir så mange.

Men ts det er din fest, du bestemmer selv hvem du ønsker å feire dagen din med. 

Anonymkode: dfc98...55b

• Liker 1
Skrevet

Går helt fint å invitere fra ulike gjenger. Tenk på bordplassering slik at alle får noen kjente og noen ukjente til bords. Presenter alle i starten. Og server rikelig med alkohol. I en 50-års dag forventer ikke folk å måtte ta med egen drikke med mindre det er opplyst om. Jeg pleier beregne to flasker vin per person. Har alltid rikelig igjen, men vil ikke måtte bekymre meg for om det er nok- og noen ganger varer jo en slik fest til morgenkvisten.

Skrevet

Jeg hadde en kjempegøy fest i forbindelse med 50-årsdagen min. Masse forskjellige folk der de fleste kjente noen men ingen kjente mange. Alle kose seg, vi spiste og danset og pratet. Folk la seg virkelig i selen for å prate med flere og jeg fikk masse koselige tilbakemeldinger. Serverte selvsagt vin og drinker men det gikk ikke så mye som jeg trodde. Kjør på!!

AnonymBruker
Skrevet

Foreldrene mine inviterte oss barna med partnere, søsken med parnere, og venner fra «ulike gjenger». Var kjempe gøy! 
var mat og litt alkohol. 

Anonymkode: e530f...203

AnonymBruker
Skrevet
Calaska skrev (På 15.5.2025 den 23.02):

Jeg fyller 50 og ønsker å feire og markere dagen, men synes det er vanskelig fordi jeg er usikker på hvem jeg skal be. 

Har mange venner, men ikke i samme "gjeng" på en måte.... 😳

Og jeg tar litt ansvar for at de kanskje ikke har noe felles.. 

Men jeg orker ikke grue meg til min egen 50 årsdag så jeg har ikke laget noe arrangement! 

Men.. Jeg må vel ordne litt nå, folk spør litt. 

Jeg har bedt barna mine holde av dagen, søsken også. Og nære venninner. Men mine søsken og dem har ikke noe felles. 

Urgh, synes dette er vanskelig. Og det er akkurat det jeg ikke orker.. 

Likevel. Vil jeg ha feiring og selskap og fest og gaver... 

Jeg liker å lage mat og tror det går fint. 

Hvor mye alkohol er det forventet at jeg serverer?? ☺️

Tenker et par kartonger hvitvin og Baileys.. D er jo sommer. Har en flaske rødvin og kan kjøpe en del øl. 

Gratulerer med kommende 50 års dag 🥳🥳

Det burde ikke forventes at du serverer mer enn en velkomstdrink. Folk kan ta med medbrakt + gave og godt humør.  Jeg er fra langt mot nord så dette med familie og hvem som kjenner hvem er ikke nøye. Vi blir kjent etterhvert. 

Det er uhørt at bursdagsbarnet skal holde gjestene med alkohol. 

Anonymkode: e1e84...3de

Gjest Calaska
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.5.2025 den 4.28):

Gratulerer med kommende 50 års dag 🥳🥳

Det burde ikke forventes at du serverer mer enn en velkomstdrink. Folk kan ta med medbrakt + gave og godt humør.  Jeg er fra langt mot nord så dette med familie og hvem som kjenner hvem er ikke nøye. Vi blir kjent etterhvert. 

Det er uhørt at bursdagsbarnet skal holde gjestene med alkohol. 

Anonymkode: e1e84...3de

Jeg har lyst å servere vin og øl. Hadde fest på bursdagen ifjor også, da hadde jeg prosecco og baileys. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...