Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

«Nekte å komme til bordet» bør jo ikke være noe tema. Da har det sviktet noe sted.

Da får han ikke mat før neste måltid (her MÅ du være konsekvent) og må sitte på rommet og vente til dere har spist. Ingen barn sulter ihjel frivillig.

Anonymkode: 332c0...8fb

Nå antar du at ungen bryr seg om at han ikke får mat før til neste måltid. 

Noen unger er trassige nok til at de hopper over opptil flere måltider, skjønnet du... Her har ungen verken spist middag eller kvelds, og gått helt fra tidlig lunsj til frokost dagen etter uten mat - helt av eget valg. 

Å løse unger inne på rommet er ikke ok. Og ja, vi hadde faktisk måttet LÅSE ungen inne på rommet, han sitter ikke der pent og pyntelig bare fordi han får beskjed om det. 

Våre unger får ikke mat om de ikke kommer til bordet - men det driter de i, skjønner du. 

Anonymkode: 90392...527

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nok en gang: hva gjør du når ungen vrenger AV SEG ÍGJEN klærene du tvang på? Har ikke ungene dine evnet å gjøre det?

Jeg er mer spent på hva DU gjør? Sitter du inne hele dagen med en naken unge?

Da tar jeg selvsagt på dem klærne igjen, og setter i gang med en aktivitet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er mer spent på hva DU gjør? Sitter du inne hele dagen med en naken unge?

Da tar jeg selvsagt på dem klærne igjen, og setter i gang med en aktivitet.

Det blir bare mer og mer åpenbart at du aldri har møtt et virkelig viljesterkt barn av typen som kler av seg igjen i tolv-fjorten timer i strekk, får en god natts søvn og er klar for en ny runde med å kle av seg igjen neste dag. 

Enkelte unger gir seg faktisk ikke før de selv kommer på at de har lyst til å kle på seg - og de kommer i alle fall ikke på det så lenge man fortsetter runddansen med å tvangskle dem.

Anonymkode: 820d1...291

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nå antar du at ungen bryr seg om at han ikke får mat før til neste måltid. 

Noen unger er trassige nok til at de hopper over opptil flere måltider, skjønnet du... Her har ungen verken spist middag eller kvelds, og gått helt fra tidlig lunsj til frokost dagen etter uten mat - helt av eget valg. 

Å løse unger inne på rommet er ikke ok. Og ja, vi hadde faktisk måttet LÅSE ungen inne på rommet, han sitter ikke der pent og pyntelig bare fordi han får beskjed om det. 

Våre unger får ikke mat om de ikke kommer til bordet - men det driter de i, skjønner du. 

Men altså.. hvis du har dette problemet med flere barn, så må du ikke komme og skylde på «viljesterke» barn. De har åpenbart ikke respekt for dere voksne i det hele tatt. Eller dreier det seg kanskje om en eller annen slags diagnose?

Så barna dine hører verken på at det er mat eller at de skal være på rommet eller NOEN som helst beskjeder fra dere… og da er konklusjonen din at de må få gjøre akkurat som de vil?

Nei, barna dine «driter ikke i» at de ikke får mat. De lengter etter å slippe å ta stilling til alle mulige trivielle ting selv.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Denne generasjonen ass 🙄 Da jeg var liten så var det ikke et tema en gang. Fine klær til 17. Mai, bare glem å ha en diskusjon på det. 

Ungene trenger ikke å ha et ord med i laget i en hver jævla setting.

• Liker 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Du må bry deg først om barnet ditt og sist om hva andre tenker eller mener. Jeg personlig legger meg ikke oppi andres klesvalg, liten eller stor. Ikke min business, og jeg bryr meg ikke. Men jeg forstår at du selvfølgelig tenker på det. Velg din sønn først og alle andre sist. Rart at folk legger seg opp i sånt synes jeg.

Anonymkode: 028ab...149

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det blir bare mer og mer åpenbart at du aldri har møtt et virkelig viljesterkt barn av typen som kler av seg igjen i tolv-fjorten timer i strekk, får en god natts søvn og er klar for en ny runde med å kle av seg igjen neste dag. 

Enkelte unger gir seg faktisk ikke før de selv kommer på at de har lyst til å kle på seg - og de kommer i alle fall ikke på det så lenge man fortsetter runddansen med å tvangskle dem.

Så hva er din konklusjon? Å ta tre ukers ferie fra jobben og sitte inne med en naken unge?

Stakkars barn.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
got2go skrev (3 minutter siden):

Denne generasjonen ass 🙄 Da jeg var liten så var det ikke et tema en gang. Fine klær til 17. Mai, bare glem å ha en diskusjon på det. 

Når jeg var liten fikk vi juling om vi ikke oppførte oss, verden er heldigvis en annen nå... 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (14 minutter siden):

Signerer denne. Ikke rart at 20 % av dagens unge voksne gir rett inn i Ung Ufør.

"Dakar Theo kan ikke tvinges til å ha på seg skjorte på Norges nasjonaldag, det er jo tortur for ham!!"

Anonymkode: 6ace7...3d8

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (13 minutter siden):

Når jeg var liten fikk vi juling om vi ikke oppførte oss, verden er heldigvis en annen nå... 

For all del. Det finnes ikke en mellomting mellom det å få juling og det å dasse rundt i joggebukse på Norges nasjonaldag. 

Anonymkode: 6ace7...3d8

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Carrot skrev (15 minutter siden):

Ikke alle som fikk juling, så er ikke noe vits i å dra den dit. Men vi var vant til at foreldrene bestemte, og vi skulle høre etter. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Så hva er din konklusjon? Å ta tre ukers ferie fra jobben og sitte inne med en naken unge?

Stakkars barn.

Nei, konklusjonen er at tvang eskalerer, og at joggebukse som festantrekk ikke er en kamp jeg er villig til å ta fordi den gjør bukse på mandag til en kamp jeg  ta.

Ikke alle kamper er verdt den påfølgende stillingskrigen den fører til hos viljesterke barn.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, konklusjonen er at tvang eskalerer, og at joggebukse som festantrekk ikke er en kamp jeg er villig til å ta fordi den gjør bukse på mandag til en kamp jeg  ta.

Ikke alle kamper er verdt den påfølgende stillingskrigen den fører til hos viljesterke barn.

Jeg er selvsagt 100% enig i at ikke alle kamper er verdt å ta. Faktisk er det en forutsetning for å få gjennomslag for de viktigste tingene at man ikke hakker på barnet for alt mulig.

MEN i denne tråden snakker jo folk om alt fra å ha på sko når man går ut, til å i det hele tatt ha på seg klær til å spise ved spisebordet- altså helt normale ting. Uten at dette fungerer så vil jo ikke foreldrene kunne fungere i jobb og samfunn selv heller. Man MÅ som voksen ta de kampene og aldri gi seg. 

Akkurat når det gjelder joggebukse på 17.mai så hadde ikke det vært aktuelt her. For meg handler det om å lære barna respekt, både for høytider og andre mennesker og seg selv. Men hvis noen andre ikke synes det er så viktig, så er ikke det noe jeg ofrer en kalori på å tenke på.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
got2go skrev (19 minutter siden):

Ikke alle som fikk juling, så er ikke noe vits i å dra den dit. Men vi var vant til at foreldrene bestemte, og vi skulle høre etter. 

og i dag er heldigvis foreldre flest mer lydhør for sine barn og deres ve og vel.. Det spiller overhode ingen rolle hva ungen har på seg, det som spiller en rolle er at barnet har det bra og har en fin dag. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (3 minutter siden):

og i dag er heldigvis foreldre flest mer lydhør for sine barn og deres ve og vel.. Det spiller overhode ingen rolle hva ungen har på seg, det som spiller en rolle er at barnet har det bra og har en fin dag. 

Så hvis barnet ditt vil gå i pysjamas, spiderman-drakt eller bikini på 17. mai, så er det greit? Hvis ikke, så har du jo en grense du også.

Anonymkode: 0242d...90a

• Liker 2
  • Nyttig 3
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så hvis barnet ditt vil gå i pysjamas, spiderman-drakt eller bikini på 17. mai, så er det greit? Hvis ikke, så har du jo en grense du også.

Anonymkode: 0242d...90a

hvis målet med argumentet ditt var å dra det ekstra langt lykkes du, men siden vi er der da så ja, hvis barnet reagerer som TS beskriver og alltid velger spidermandrakten (potensiell diagnose osv) så ville jeg latt det ha på spiderman drakten på 17 mai uten å blunke fordi jeg fortsatt mener at de VOKSNE som evt reagerer er de som har et problem og ikke barnet som nok er lykkelig og har en fortreffelig 17 mai feiring

Endret av Carrot
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (6 minutter siden):

Så du har fri barneoppdragelse, og det viktigste er at barnet oppfatter seg selv som verdens midtpunkt, og får bestemme alt selv? Joggebukse og t-skjorte i bryllup, begravelse, konfirmasjon og bestemors 50-årsdag også da? Eller er det lurt å lære barnet at enkelte dager dropper man treningsklær?

Anonymkode: dbdc0...86b

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er det uaktuelt med dongeri eller joggebukse, chinos er ok .  Tenker barn trenger å lære at til enkelte anledninger så pynter man seg

Anonymkode: ae24a...ccf

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Herlighet så mange sure folk det var i denne tråden. Hva bryr det dere om en syvåring har på seg en pen joggebukse på 17. mai? 

Anonymkode: c2c95...311

Mulig det ikke er så nøye for deg men vi kler oss ordentlig til spesielle dager 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg venter på det konkrete rådet ditt når ungen nekter. Kanskje du har unger hvor "forklaring" virker. Veldig veldig mange har unger som blånekter, og nekter å høre på "forklaringer". 

Så: hvordan ser du for deg å løse dette om "forklaringen" din ikke får ungen til å skifte mening? 

De får valg mellom to bukser, en av de skal på

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...