AnonymBruker Skrevet 15. mai #1 Skrevet 15. mai Har plassert pallekarmer på plen i hagen, med grønnsaker osv, litt uten å ha en plan om plassering sånn mtp avstand osv. MEN! Har litt lyst å ordne meg en sti mellom dem likevell, for de kommer til å stå der de står. Hva egner seg? Ser ikke for meg graving og støping mellom, men kanskje noen steinheller? Har sett litt på spon, men vil det ikke komme ugress/gress gjennom? Noen andre tips? Eller dekkbark? 🤔 Anonymkode: 8b15d...362
Maia70 Skrevet 15. mai #2 Skrevet 15. mai Det gjør jo ingenting om det er gress mellom, det kan du klippe og bruke som jorddekke.
AnonymBruker Skrevet 15. mai #3 Skrevet 15. mai Joda, har plenty av hage å klippe så mangler ikke det 😅 Mest estetisk jeg tenker, ser så rotete når handlingen skjer før planleggingen, så tenker det mest for at jeg skal "jukse det til" så det kan se ut som om jeg har hatt en plan med plasseringen 🤫 ts Anonymkode: 8b15d...362
newman01 Skrevet 16. mai #4 Skrevet 16. mai Skjær vekk gresset, fjern litt jordmasser, legg duk og fyll på med grus? Med duk under kommer ikke ugresset gjennom, og man får en passe lettstelt sti. Eller fjern gresset, legg duk, fyll på med pukk og legg steinheller. Også lettstelt 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #5 Skrevet 16. mai Vi har bark mellom pallekarmene, som en "sti". Anonymkode: 7ce76...bd9
AnonymBruker Skrevet 16. mai #6 Skrevet 16. mai Duk og grus oppå. Det hadde jeg gått for Anonymkode: db94a...4b0
Eric_B Skrevet 16. mai #7 Skrevet 16. mai Steinheller direkte i plena i skritt-avstand gir lite vedlikehold. Grus og duk er nesten vedlikeholdsfritt men frøugress og plenkanten jobber seg inn i grusen på sikt. Bark og spon på duk må toppes hvert andre år pluss/minus, det vokser enda mer frøugress i det, samt plenkanten jobber seg inn her også. Det som er minst vedlikehold er å bare ha plen mellom. Det er bedre enn å ha sti som ikke er vedlikeholdt i mine øyne.
AnonymBruker Skrevet 16. mai #8 Skrevet 16. mai Vi har steinheller direkte på plen, så klipper jeg gresset rundt med kantklipper Anonymkode: bac8e...fe3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå