Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samme utfordring hvert år - å finne riktig ferietur. Har lyst til å krysse av Frankrike på lista i år (juli). Jeg har noen ønsker, hvorav ingen er absolutte, men prøver i det lengste. Noen som har noen forslag?

• Er ikke glad i varme, så hvis det begynner å passere 23-24 noe særlig ser jeg fort på alternativer.
  • Gjerne et sted som ikke er altfor turistifisert hvis mulig.
  • Er glad i å se klassisk arkitektur, kirker, borger, og den slags.
  • Blir en ukes tid, så gjerne et sted som har nok å finne på i den tiden.
  • Hvis det er andre ting å gjøre bortsett fra å se på ting, er det jo selvsagt også fint.

Anonymkode: 8b013...f16

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lille, Normadie den siden av Frankrike er gjerne ikke like varmt som andre siden. Men det har vært hetebølge i Europa de siste årene, så det er ikke godt å si. 

Anonymkode: d004b...bfe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at jeg ville valgt meg nord-vest. Det er lite turistifisert. Og mye spennende å se. Og er også den kjøligste delen av Frankrike. Mye historie. Middelalderborger, katedraler, og fine landsbyer.

Caen/Normandie, Bayeux og kysten - og historie med D-dag, Moint-Saint-Michel, middelalderborgene fougères og vitré, Rennes, Dinan (middelalderby), Cap Fréhel, Saint-Malo med båttur til øyene.  Et perfekt sted for å legge opp til en rundtur, da det ikke er lange stykket mellom hvert sted som er verdt å se. 

Og i alle fall mindre sannsynlig med veldig høye teperaturer, selv om hetebølger dessverre har blitt vanlig. 

Anonymkode: de434...d1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Enig i at jeg ville valgt meg nord-vest. Det er lite turistifisert. Og mye spennende å se. Og er også den kjøligste delen av Frankrike. Mye historie. Middelalderborger, katedraler, og fine landsbyer.

Caen/Normandie, Bayeux og kysten - og historie med D-dag, Moint-Saint-Michel, middelalderborgene fougères og vitré, Rennes, Dinan (middelalderby), Cap Fréhel, Saint-Malo med båttur til øyene.  Et perfekt sted for å legge opp til en rundtur, da det ikke er lange stykket mellom hvert sted som er verdt å se. 

Og i alle fall mindre sannsynlig med veldig høye teperaturer, selv om hetebølger dessverre har blitt vanlig. 

Anonymkode: de434...d1c

Akkurat dette jeg tenkte å anbefale☺️

Anonymkode: b0a16...be5

AnonymBruker
Skrevet

Takker! Skal sjekke ut alt dette :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Colmar

Anonymkode: 3f62e...a2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 22.28):

Samme utfordring hvert år - å finne riktig ferietur. Har lyst til å krysse av Frankrike på lista i år (juli). Jeg har noen ønsker, hvorav ingen er absolutte, men prøver i det lengste. Noen som har noen forslag?

• Er ikke glad i varme, så hvis det begynner å passere 23-24 noe særlig ser jeg fort på alternativer.
  • Gjerne et sted som ikke er altfor turistifisert hvis mulig.
  • Er glad i å se klassisk arkitektur, kirker, borger, og den slags.
  • Blir en ukes tid, så gjerne et sted som har nok å finne på i den tiden.
  • Hvis det er andre ting å gjøre bortsett fra å se på ting, er det jo selvsagt også fint.

Da bør du i alle fall unngå Provence, Rivieraen og Paris. Mange steder i innlandet kan også bli varme, så da hadde jeg gått for Normandie/Bretagne: ikke kvelende varmt, men likevel noen badesteder og mange historiske steder både mht vikingtida og 2.verdenskrig. Vakre Mont St Michel ligger også der, men er ganske turistifisert.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.5.2025 den 6.57):

Caen/Normandie, Bayeux og kysten - og historie med D-dag, Moint-Saint-Michel, middelalderborgene fougères og vitré, Rennes, Dinan (middelalderby), Cap Fréhel, Saint-Malo med båttur til øyene. 

Hvordan er prisnivået i juli? 

Dette er ett område jeg alltid har hatt lyst å besøke, men alle sier Frankrike er så dyrt, og spesielt i juli (som er eneste tiden jeg kan )?

Er det relativt enkelt å ta toget fra Paris? Eller båt fra uk? 

Anonymkode: 16803...c34

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvordan er prisnivået i juli? 

Dette er ett område jeg alltid har hatt lyst å besøke, men alle sier Frankrike er så dyrt, og spesielt i juli (som er eneste tiden jeg kan )?

Er det relativt enkelt å ta toget fra Paris? Eller båt fra uk? 

Anonymkode: 16803...c34

Veldig enkelt å ta tog fra Paris til Caen i hvert fall. Tror det toget går fra Gare St. Lazare. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...