AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #41 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Viktig beskjed til alle som tror at det eneste alternativet til å dusje hver dag er å være uvasket, uhygienisk og illeluktende: Det finnes andre måter å vaske seg på, og nei, du lukter faktisk ikke om jeg har dusjet i dag eller ikke. Du skal gå mange år om det er uhygienisk å ikke vaske seg. For du vet vel hva uhygienisk betyr? AnonymBruker skrev (26 minutter siden): TS: Hvis dette er så uutholdelig grusomt at det går ut over arbeidsmiljø og konsentrasjon, så ta det opp med leder. Hvis det bare er mildt ubehagelig går det på kvota for ting som er kjipt og irriterende i livet og som man bare må leve med i et samfunn med andre mennesker. Anonymkode: 01da4...fe5 Anonymkode: 91f0d...219
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #42 Skrevet 16. mai 2025 Arbeider folk tett med andre folk. Skulle folk forstå det selv. Men mange vasker tøyet sitt feil og lar det tørke feil. Det blir også en kvalm lukt. Hadde ei på jobb som det luktet alltid surt tøy av. Hun ble snakka til . Ble først flau men takket senere. Anonymkode: ea10c...d98 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #43 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kanskje du kan tipse om en fin parfyme du vet om Nei, bare nei. Anonymkode: cdb8b...243 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #44 Skrevet 16. mai 2025 Å dusje hver morgen er faktisk ikke ett reelt alternativ for alle. Vi er 5 i familien, har én dusj og én alt for liten varmtvannstank. Vi kan dusje 2 om morgen og 2 om kveld, da dusjer man korte dusjer. Det vil si at alle ikke kan dusje hver dag, og noen må dusje på kveld. Heldigvis bor vi på bygda hvor folk tåler litt lukt. Mennesker er dyr, og vi har kroppslukt. Dette må være ett storbyproblem…. Anonymkode: 4979d...63b 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #45 Skrevet 16. mai 2025 Jeg undrer meg på om folk faktisk vet hvordan kropp lukter lenger?, altså kropp uten noe parfymert på seg. Tipper mange tenker at det er kleint å lukte bare kropp. Men gjett hva: det er det mest naturlige og det må man faktisk venne seg til igjen. Å drive å dekke til det naturlige med kunstig lukt er ikke det vi er skapt til. Anonymkode: 91f0d...219
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #46 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er sånne som ikke dusjer på morgningen. Lukter litt ja. Anonymkode: 2ef64...ba0 Sånne kommentarer fra folk som ikke vet bedre..... Når folk lukter sovelukt, så har de antakelig ikke dusjet/vasket seg på flere dager og går kanskje i samme undertøy og klær. Noen er ikke flinke til å ta deo på seg hver dag en gang. Kjenner en helg haug med mennesker som ikke dusjer om morgenen, og som ikke lukter noe som helst dårlig! Anonymkode: 35d9d...bdc 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #47 Skrevet 16. mai 2025 Moppeguri skrev (12 timer siden): Jeg har aldri hørt om begrepet sovelukt ... Hvordan lukter det ? Og hvor nærme må man være for å kjenne denne lukten ? Er det sånn at vi som gjerne ikke dusjer på morgenen automatisk lukter slik ? Gjerne opplys meg 😊 Noen er såpass (p)syke at de faktisk tror det. Anonymkode: 35d9d...bdc
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #48 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Forklar gjerne sovelukt.... Har en nær kollega som jeg synes lukter en slags gammel svette innimellom. Ung og utdannet fyr og også leder. Det lukter litt slik om jeg går i varme i en t-skjorte - to-tre dager, og jeg har svettet mye rundt kragen... Antar han har et lite svetteproblem, eller en gamme og dårlig vaskemaskin eller noe. Vanskelig å si fra! Anonymkode: f7b65...ea3 Hvis dette er en ung fyr, så tipper jeg at han bruker samme t-skjorte og kanskje truse og sokker over flere dager, og ikke dusjer hver dag. Vet også om folk som dusjer hver dag, men som lukter svette fordi de har skitne t-skjorter på seg, eller en genser som aldri blir vasket osv. Anonymkode: 35d9d...bdc 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #49 Skrevet 16. mai 2025 Gaia skrev (11 timer siden): Det er sånne som ikke skifter sengetøy ofte som lukter sånn. De som skifter ofte nok, men ikke dusjer hver dag lukter det ikke slik av. Enig! Og som gjerne går med tettsittende klær over flere dager, som de har svettet litt i. Anonymkode: 35d9d...bdc
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #50 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er en grusom lukt. Har en i familien som lukter slik, for hn dusjer sjeldent på morgenen. Anonymkode: 84d91...ce9 Men dusjer han/hun om kvelden? Da skal det ikke lukte pga noen timer uten dusj... Da er det andre ting, som sengetøy eller skitne klær. Anonymkode: 35d9d...bdc
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #51 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Å dusje hver morgen er faktisk ikke ett reelt alternativ for alle. Vi er 5 i familien, har én dusj og én alt for liten varmtvannstank. Vi kan dusje 2 om morgen og 2 om kveld, da dusjer man korte dusjer. Det vil si at alle ikke kan dusje hver dag, og noen må dusje på kveld. Heldigvis bor vi på bygda hvor folk tåler litt lukt. Mennesker er dyr, og vi har kroppslukt. Dette må være ett storbyproblem…. Anonymkode: 4979d...63b Ingenting å bekymre seg for. Folk flest lukter ikke dårlig av å dusje om kvelden. Det er noe noen innbiller seg. De kjenner sikkert mange som lukter helt vanlig, men som ikke har dusjet den morgenen, selv om de innbiller seg det Anonymkode: 35d9d...bdc 2 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #52 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Man trenger ikke være spesielt nær for å kjenne den lukten. Desverre. Anonymkode: c152d...787 Men da prater man om direkte urenslighet eller svetteproblemer. Når TS skrive "sovelukt" ville jeg definert det som en svak lukt av varm hud og hint av kroppslukt som ikke nødvendigvis er svette. Anonymkode: 04493...4e0
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #53 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men da prater man om direkte urenslighet eller svetteproblemer. Når TS skrive "sovelukt" ville jeg definert det som en svak lukt av varm hud og hint av kroppslukt som ikke nødvendigvis er svette. Anonymkode: 04493...4e0 Nettopp det tenker jeg og.! Og dette må vi jaggu tåle. Naturlig kroppslukt er.. ja naturlig . Anonymkode: 91f0d...219 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #54 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Huff, forstår meg ikke på folk som ikke dusjer om morgenen, gjerne i kombinasjon med å ikke bytte sengetøy hver uke. Anonymkode: 2dea1...a3b Ts jobber i helse. Å dusje på morgenen er ganske waste, du må dusje etter jobb eller før du legger deg. Jeg jobber selv i helse og dusjer alltid etter jobb, på morgenen er det klutvask, deo og rene klær. Evt litt tørrsjampo. Dusjer man på kveld og bytter sengetøy hver uke så lukter det ikke av sengetøyet. Dusjer man kun om morgenen og legger seg med hele dagen på kroppen, da blir det fortere lukt i sengetøyet. Anonymkode: 59a94...6ee 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #55 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Sånn som det lukter på soverommet etter man har sovet og ikke luftet. Anonymkode: b74f6...e87 Promp, liksom? Anonymkode: 9f48f...a5b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #56 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Forklar gjerne sovelukt.... Har en nær kollega som jeg synes lukter en slags gammel svette innimellom. Ung og utdannet fyr og også leder. Det lukter litt slik om jeg går i varme i en t-skjorte - to-tre dager, og jeg har svettet mye rundt kragen... Antar han har et lite svetteproblem, eller en gamme og dårlig vaskemaskin eller noe. Vanskelig å si fra! Anonymkode: f7b65...ea3 Jeg holder en knapp på at det er pga gammen. Det er ikke sikkert han har strøm innlagt der. Anonymkode: dfa42...165
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #57 Skrevet 16. mai 2025 Man kjenner jo ikke sin egen lukt. Nesen blir nummen. Blir du lst inn i en grisebinge, så stinker det en stund, men så blir du vant med det Røykere kjenner ikke at de selv lukter røykt for eksempel. Jeg er ikke spesielt glad i hund, så jeg kjenner at det kan lukte våt hund i heisen når ingen hund er til stede. Hunde-eiere lukter ofte hundesvette, sånn våt og fett og svett hundehår, svette hundeballer Jeg har nok sensitiv nese da, men kan lukte på folk om de har hund, om de røyker hasj, om de har mugg i huset. Det kjenner de ikke selv, for de er i det. Jeg har også en lukt, men den er jo umulig å lukte selv. Har jeg for mye parfyme eller for lite? Man må spørre noen andre, og deres opplevelse bir jo også subjektiv. Anonymkode: 04f9b...66b 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #58 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dette sier man så klart ingenting om. Gjør du det, er det du som har et problem, ikke han. Fatter ikke at nesten ingen her reagerer på at du vil si fra. Anonymkode: 0a4bd...575 Vi har hatt folk på jobb som har fått tilsnakk for lukt. Men det går via leder. Det er jo ikke hyggelig, eller på noen som helst måte ok, å jobbe når det er slik. Anonymkode: 2dea1...a3b
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #59 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men dusjer han/hun om kvelden? Da skal det ikke lukte pga noen timer uten dusj... Da er det andre ting, som sengetøy eller skitne klær. Anonymkode: 35d9d...bdc Skifter sengetøy regelmessig og har rene klær, ikke de som lukter. Men den sove lukten kjenner man. Akkurat som det lukter på et soverom om morgenen. Anonymkode: 84d91...ce9 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2025 #60 Skrevet 16. mai 2025 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Skifter sengetøy regelmessig og har rene klær, ikke de som lukter. Men den sove lukten kjenner man. Akkurat som det lukter på et soverom om morgenen. Anonymkode: 84d91...ce9 Men da vet du hvertfall at personen har sovet. Er virkelig ikke noe oppgående personer bryr seg med. Anonymkode: 91f0d...219
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå