AnonymBruker Skrevet 15. mai #1 Skrevet 15. mai Hvordan si i fra på en grei måte at det lukter søvn av kollega? Anonymkode: b74f6...e87
AnonymBruker Skrevet 15. mai #2 Skrevet 15. mai Det er sånne som ikke dusjer på morgningen. Lukter litt ja. Anonymkode: 2ef64...ba0 8 3
visp Skrevet 15. mai #3 Skrevet 15. mai Jeg ville ikke akkurat tatt opp noe sånt Hvorfor skulle du det? Bedre enn parfyme. 11 6
Moppeguri Skrevet 15. mai #4 Skrevet 15. mai Jeg har aldri hørt om begrepet sovelukt ... Hvordan lukter det ? Og hvor nærme må man være for å kjenne denne lukten ? Er det sånn at vi som gjerne ikke dusjer på morgenen automatisk lukter slik ? Gjerne opplys meg 😊 31 8
AnonymBruker Skrevet 15. mai #7 Skrevet 15. mai Forklar gjerne sovelukt.... Har en nær kollega som jeg synes lukter en slags gammel svette innimellom. Ung og utdannet fyr og også leder. Det lukter litt slik om jeg går i varme i en t-skjorte - to-tre dager, og jeg har svettet mye rundt kragen... Antar han har et lite svetteproblem, eller en gamme og dårlig vaskemaskin eller noe. Vanskelig å si fra! Anonymkode: f7b65...ea3 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #8 Skrevet 15. mai Lukter det direkte ille av en person tenker jeg at man kan si ifra til personen på en diskré måte. Kanskje du kan tipse om en fin parfyme du vet om eller noe. Men tror ikke du skal legge deg borti det. Det blir veldig fort dårlig stemning og kleint. Anonymkode: e2c1f...2a7 2
Gaia Skrevet 15. mai #9 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er sånne som ikke dusjer på morgningen. Lukter litt ja. Anonymkode: 2ef64...ba0 Det er sånne som ikke skifter sengetøy ofte som lukter sånn. De som skifter ofte nok, men ikke dusjer hver dag lukter det ikke slik av. 10 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #10 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Lukter det direkte ille av en person tenker jeg at man kan si ifra til personen på en diskré måte. Kanskje du kan tipse om en fin parfyme du vet om eller noe. Men tror ikke du skal legge deg borti det. Det blir veldig fort dårlig stemning og kleint. Anonymkode: e2c1f...2a7 Vi jobber innen helse, så kan ikke bruke parfyme, Anonymkode: b74f6...e87 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #11 Skrevet 15. mai Moppeguri skrev (21 minutter siden): Jeg har aldri hørt om begrepet sovelukt ... Hvordan lukter det ? Og hvor nærme må man være for å kjenne denne lukten ? Er det sånn at vi som gjerne ikke dusjer på morgenen automatisk lukter slik ? Gjerne opplys meg 😊 Sånn som det lukter på soverommet etter man har sovet og ikke luftet. Anonymkode: b74f6...e87 7 2 6
Queen19 Skrevet 15. mai #12 Skrevet 15. mai Moppeguri skrev (21 minutter siden): Jeg har aldri hørt om begrepet sovelukt ... Hvordan lukter det ? Og hvor nærme må man være for å kjenne denne lukten ? Er det sånn at vi som gjerne ikke dusjer på morgenen automatisk lukter slik ? Gjerne opplys meg 😊 Sovelukt for meg, kan sammenlignes litt med lukten av et innestengt rom? Lukter ikke svette og heller ikke direkte vondt. 4 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #13 Skrevet 15. mai Hadde ALDRI sagt fra om noe sånt. Er jo bare en god koselukt, synes jeg. Å kommentere andres lukt gjør man bare ikke, med mindre noe er helt ekstremt. Anonymkode: d5e8f...2d9 9 6
AnonymBruker Skrevet 15. mai #14 Skrevet 15. mai Åh den lukta er så ekkel. Jeg blir kvalm av det. Den er ganske intens. Og typisk veldig fremtredende på overfylte tog inn og ut av Oslo i rushtid. Jeg hater det. En blanding av dårlig ånde, innestengt promp og svettelukt, sånn som setter seg i sengetøyet over natten og videre i kroppen. Jeg ville ikke sagt i fra, men heller bare prøvd å holde avstand til mennesket. Og håpe at du ikke må ha fysisk kontakt. Anonymkode: 0954e...de4 5 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai #15 Skrevet 15. mai Det er en grusom lukt. Har en i familien som lukter slik, for hn dusjer sjeldent på morgenen. Anonymkode: 84d91...ce9 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #16 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde ALDRI sagt fra om noe sånt. Er jo bare en god koselukt, synes jeg. Å kommentere andres lukt gjør man bare ikke, med mindre noe er helt ekstremt. Anonymkode: d5e8f...2d9 God koselukt?? Det er ikke en baby vi snakket her men en voksen mann. Er du klar over hvor mye man svetter i løpet av en natt? Det er ikke en god lukt, og spesielt ikke hvis man dropper å i det minste ta en liten kattevask på morgenen før man eksponerer seg for folk. Vaske ansikt, vaske pikken (mange menn tar seg en runk som det siste dem gjør før de sovner og gammel sædrester på pikken lukter forferdelig) vaske ræva og under armene bør være et must. Anonymkode: 46c63...b1a 5 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai #17 Skrevet 15. mai Jeg tenker at din kollega har svettet også har han lagt seg i sengklærne uten å dusje. Og at dette har gjentatt seg gang på gang. Da sitter lukta i sengtøyet. Og ergo blir det 'sovelukta' av han. Man får ikke bare sånn lukt av å ikke dusje om morgenen. Anonymkode: 899b5...cd8 8 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #18 Skrevet 15. mai Ts jobber innen helse. Der er mange lukter, fra brukere/ pasienter og fra folk som jobber å svetter. Tenker det er unødvendig å si noe. I helse bør man tåle litt lukt. Anonymkode: 752c2...72e 5 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai #19 Skrevet 16. mai Skriv en lapp og legg i innboksen hans på en diskret måte. Ikke si noe face to face Anonymkode: e7852...92e 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai #20 Skrevet 16. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skriv en lapp og legg i innboksen hans på en diskret måte. Ikke si noe face to face Anonymkode: e7852...92e Det er jo rett og slett slemt. Det er sånn mobbere gjør... Anonymkode: 4e696...53c 11 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå