Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan si  i fra på en grei måte at det lukter søvn av kollega? 

Anonymkode: b74f6...e87

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er sånne som ikke dusjer på morgningen. Lukter litt ja. 

Anonymkode: 2ef64...ba0

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg ville ikke akkurat tatt opp noe sånt :) Hvorfor skulle du det? Bedre enn parfyme.

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg har aldri hørt om begrepet sovelukt ... Hvordan lukter det ? Og hvor nærme må man være for å kjenne denne lukten ? Er det sånn at vi som gjerne ikke dusjer på morgenen automatisk lukter slik ? Gjerne opplys meg 😊

• Liker 31
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe. 

Anonymkode: bda1f...672

• Liker 8
Skrevet

Ikke stå så tett innpå folk. 

• Liker 13
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Forklar gjerne sovelukt....

Har en nær kollega som jeg synes lukter en slags gammel svette innimellom. Ung og utdannet fyr og også leder. Det lukter litt slik om jeg går i varme i en t-skjorte - to-tre dager, og jeg har svettet mye rundt kragen... Antar han har et lite svetteproblem, eller en gamme og dårlig vaskemaskin eller noe. Vanskelig å si fra!

Anonymkode: f7b65...ea3

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lukter det direkte ille av en person tenker jeg at man kan si ifra til personen på en diskré måte. Kanskje du kan tipse om en fin parfyme du vet om eller noe. Men tror ikke du skal legge deg borti det. Det blir veldig fort dårlig stemning og kleint.

Anonymkode: e2c1f...2a7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er sånne som ikke dusjer på morgningen. Lukter litt ja. 

Anonymkode: 2ef64...ba0

Det er sånne som ikke skifter sengetøy ofte som lukter sånn. De som skifter ofte nok, men ikke dusjer hver dag lukter det ikke slik av. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Lukter det direkte ille av en person tenker jeg at man kan si ifra til personen på en diskré måte. Kanskje du kan tipse om en fin parfyme du vet om eller noe. Men tror ikke du skal legge deg borti det. Det blir veldig fort dårlig stemning og kleint.

Anonymkode: e2c1f...2a7

Vi jobber innen helse, så kan ikke bruke parfyme,

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Moppeguri skrev (21 minutter siden):

Jeg har aldri hørt om begrepet sovelukt ... Hvordan lukter det ? Og hvor nærme må man være for å kjenne denne lukten ? Er det sånn at vi som gjerne ikke dusjer på morgenen automatisk lukter slik ? Gjerne opplys meg 😊

Sånn som det lukter på soverommet etter man har sovet og ikke luftet.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet
Moppeguri skrev (21 minutter siden):

Sovelukt for meg, kan sammenlignes litt med lukten av et innestengt rom? Lukter ikke svette og heller ikke direkte vondt. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ALDRI sagt fra om noe sånt. Er jo bare en god koselukt, synes jeg. Å kommentere andres lukt gjør man bare ikke, med mindre noe er helt ekstremt.

Anonymkode: d5e8f...2d9

• Liker 9
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Åh den lukta er så ekkel. Jeg blir kvalm av det. Den er ganske intens. Og typisk veldig fremtredende på overfylte tog inn og ut av Oslo i rushtid. Jeg hater det. En blanding av dårlig ånde, innestengt promp og svettelukt, sånn som setter seg i sengetøyet over natten og videre i kroppen. Jeg ville ikke sagt i fra, men heller bare prøvd å holde avstand til mennesket. Og håpe at du ikke må ha fysisk kontakt.

Anonymkode: 0954e...de4

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er en grusom lukt. Har en i familien som lukter slik, for hn dusjer sjeldent på morgenen.

Anonymkode: 84d91...ce9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde ALDRI sagt fra om noe sånt. Er jo bare en god koselukt, synes jeg. Å kommentere andres lukt gjør man bare ikke, med mindre noe er helt ekstremt.

Anonymkode: d5e8f...2d9

God koselukt?? Det er ikke en baby vi snakket her men en voksen mann. Er du klar over hvor mye man svetter i løpet av en natt? Det er ikke en god lukt, og spesielt ikke hvis man dropper å i det minste ta en liten kattevask på morgenen før man eksponerer seg for folk. Vaske ansikt, vaske pikken (mange menn tar seg en runk som det siste dem gjør før de sovner og gammel sædrester på pikken lukter forferdelig) vaske ræva og under armene bør være et must. 

Anonymkode: 46c63...b1a

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at din kollega har svettet også har han lagt seg i sengklærne uten å dusje. Og at dette har gjentatt seg gang på gang. Da sitter lukta i sengtøyet. Og ergo blir det 'sovelukta' av han. 

Man får ikke bare sånn lukt av å ikke dusje om morgenen. 

Anonymkode: 899b5...cd8

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts jobber innen helse. Der er mange lukter,  fra brukere/ pasienter og fra folk som jobber å svetter. Tenker det er unødvendig å si noe. I helse bør man tåle litt lukt. 

Anonymkode: 752c2...72e

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skriv en lapp og legg i innboksen hans på en diskret måte. Ikke si noe face to face

Anonymkode: e7852...92e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Skriv en lapp og legg i innboksen hans på en diskret måte. Ikke si noe face to face

Anonymkode: e7852...92e

Det er jo rett og slett slemt. Det er sånn mobbere gjør...

Anonymkode: 4e696...53c

• Liker 11
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...