Gå til innhold

Hvorfor er det ikke fokus på hvor ille det er

naom

Anbefalte innlegg

Svava skrev (12 minutter siden):

Du mener Yama forholdt seg nøytral? Dette er noe av det mest partiske jeg har sett. Yama kommer med påstander fra nøye utvalgte kilder som støtter sitt pro-palestinske narrativ. Det er åpenlys aktivisme, ikke journalistikk han driver med. Om det er noen som kom med vrøvl, så er det Yama. 

Det virker som Yamas hat mot Israel overskygger all fornuft. Terroristene som tok seg inn i israel 7. oktober ble for eksempel kalt for ville dyr av en israelsk politiker. Yama klarer å få det til at terroristene er palestinere dermed mener politikeren at alle palestinere er ville dyr. Sliter med å tro på at Yama oppriktig mener mye at det han trekker frem. Slik fortsetter "intervjuet" med den ene påstanden eller den andre. Ikke forstår jeg hvordan intervjuobjektet orket å fullføre.

Boaz er visstnok litt av en karakter, tror ikke denne kranglete stilen går hjem her på berget men han gadd vel ikke være med på premissene til Yama.

Yama kommer jo med spørsmål ala «Har du sluttet å slå din kone» 🫣

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svava skrev (1 time siden):

Du mener Yama forholdt seg nøytral? Dette er noe av det mest partiske jeg har sett. Yama kommer med påstander fra nøye utvalgte kilder som støtter sitt pro-palestinske narrativ. Det er åpenlys aktivisme, ikke journalistikk han driver med. Om det er noen som kom med vrøvl, så er det Yama. 

Det virker som Yamas hat mot Israel overskygger all fornuft. Terroristene som tok seg inn i israel 7. oktober ble for eksempel kalt for ville dyr av en israelsk politiker. Yama klarer å få det til at terroristene er palestinere dermed mener politikeren at alle palestinere er ville dyr. Sliter med å tro på at Yama oppriktig mener mye at det han trekker frem. Slik fortsetter "intervjuet" med den ene påstanden eller den andre. Ikke forstår jeg hvordan intervjuobjektet orket å fullføre.

Målet med spørsmålene visste Boaz Bismuth godt. Å besvare Israels pr.nå agerende og fremtidige planer. Yama trekker kun frem sitater fra store internasjonale organisasjoner, det burde være nøytralt nok til at Yama ikke skal bli sjikanert på det groveste.

Du får imidlertid bare fortsette å se situasjonen med eventyrbrillene dine. Vinduspussere hadde vært å foretrekke.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (3 minutter siden):

Målet med spørsmålene visste Boaz Bismuth godt. Å besvare Israels pr.nå agerende og fremtidige planer. Yama trekker kun frem sitater fra store internasjonale organisasjoner, det burde være nøytralt nok til at Yama ikke skal bli sjikanert på det groveste.

Du får imidlertid bare fortsette å se situasjonen med eventyrbrillene dine. Vinduspussere hadde vært å foretrekke.

Er vi sikre på at organisasjoner som Amnesty er nøytrale i dette spørsmålet? 
Finnes det overhodet noen som er nøytrale i denne konflikten?

Det tviler jeg sterkt på. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (3 minutter siden):

Er vi sikre på at organisasjoner som Amnesty er nøytrale i dette spørsmålet? 
Finnes det overhodet noen som er nøytrale i denne konflikten?

Det tviler jeg sterkt på. 

Ikke iflg Boaz Bismuth nei. Hele haugen er bare noen løgnere og antisemmitter.. uten unntak.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (9 minutter siden):

Ikke iflg Boaz Bismuth nei. Hele haugen er bare noen løgnere og antisemmitter.. uten unntak.

Men glem Boaz nå da. Er vi sikre på at amnesty er nøytrale? De ønsker å endre definisjonen av folkemord for at det skal passe på Israel. 
Jeg er enig i at det var utidig av BB å kalle Yama antisemitt, men husk at du ikke trenger å være jødehater for å stå for antisemittiske holdninger og handlinger. Jødehat er underliggende i vår kultur. 7. oktober-angrepet har fått en masse underliggende antisemittisme opp til overflaten, uten at folk nødvendigvis er klar over at det er antisemittisme. 

Se bare på den rødeste delen av venstresiden. De sier det kanskje ikke offisielt, men hvis du kommer i debatt med dem forstår du raskt at mange der mener hele Israel er okkupert palestinsk land, og de ser helst at staten oppløses. Dette er antisemittisme, da de ikke tar til orde for at andre «konstruerte» land oppløses.

Lysglimt var forresten ute og hylla intervjuet til Yama på FB. 🧲

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Sharren Haskel i det minste er langt mer profesjonell enn denne Boaz-ungen med gamling utseende.

Sharren klarer nesten å overbevise. Men sannsynligvis er det bare meg som ble litt fascinert av henne som person. Synes hun både var pen og sjarmerende. Tinder?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

PITTY skrev (11 minutter siden):

Jeg synes Sharren Haskel i det minste er langt mer profesjonell enn denne Boaz-ungen med gamling utseende.

Sharren klarer nesten å overbevise. Men sannsynligvis er det bare meg som ble litt fascinert av henne som person. Synes hun både var pen og sjarmerende. Tinder?

Hehe… hun har visst familie elns i Norge. Du finner sikkert ut av det! 🥰😉

Ja, hun gjorde en bedre figur hvertfall sett med nordiske øyne. Boaz er vel en representant for det jøder kaller for chutzpah.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (18 minutter siden):

Men glem Boaz nå da. Er vi sikre på at amnesty er nøytrale? De ønsker å endre definisjonen av folkemord for at det skal passe på Israel. 
Jeg er enig i at det var utidig av BB å kalle Yama antisemitt, men husk at du ikke trenger å være jødehater for å stå for antisemittiske holdninger og handlinger. Jødehat er underliggende i vår kultur. 7. oktober-angrepet har fått en masse underliggende antisemittisme opp til overflaten, uten at folk nødvendigvis er klar over at det er antisemittisme. 

Se bare på den rødeste delen av venstresiden. De sier det kanskje ikke offisielt, men hvis du kommer i debatt med dem forstår du raskt at mange der mener hele Israel er okkupert palestinsk land, og de ser helst at staten oppløses. Dette er antisemittisme, da de ikke tar til orde for at andre «konstruerte» land oppløses.

Lysglimt var forresten ute og hylla intervjuet til Yama på FB. 🧲

Sikkert. Ventre/høyre? Jøde/muslim? Jeg forholder meg ikke lojalt til noen av delene.. Jeg ser det jeg ser.

Jeg ser en grushaug hvor mennesker gjemmer seg bak de få større steinene som finnes igjen. Og dertil kommer nyheter om at det er nå virkelig Israel skal sette inn nådestøtet. Og argumentet? HAMAS - HAMAS... for nte gang. Skikkelig troverdig. 

Tror Israel virkelig på dette selv, at de utsletter alt hat rettet mot seg? Det er det motsatte som skjer, de fleste skjønner det. Og det er da man kan mistenke at de daglige drap og reneste henrettelser er preget av lyst -lyst -hevnlyst. Ingenting annet.

Endret av PITTY
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svava skrev (2 timer siden):

Kan ikke fordra denne typen (Yama). Han klaget om FB ikke lenge siden om hvor forderdelig det kunne bli i Norge for muslimsk eliten som ham, og fikk svar fra Kjetil Rollness

"offermentaliteten og narcissismen blant landets mest privilegerte muslimer er nå total "

FB inlegg og kommentar fra Rollness kan leses her :
https://kjetilrolness.substack.com/p/nar-er-norge-bra-nok-for-eliteinnvandrerne

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (2 timer siden):

Israel avviser alt av kritikk. De mener de bare gjør det beste for Gaza´s innbyggere. 

Yama Wolasmal forsøker så godt og nøytralt han kan å intervjuve en høytstående Israelsk politiker. Boaz Bismuth, leder for det nasjonale sikkerhetsråd. 

Vi ser/hører Yama etter en stund bli kalt antisemitt og israelhater for hver gang Yama bare åpner kjeften. Bismuth besvarer spørsmål med spørsmål, eller aller helst vrøvl, selv når det henvises til kilder og større internasjonale organisasjoner.

Dette er altså nivået av selvransakelse og sannhetsgehalt det internasjonale samfunn må avfinne seg med fra Israel. Det er pinlig at Israel fortsatt får uforbeholden støtte fra visse deler av menneskeheten. 

ser det nå. For en ufordraglig mann han israel duden der ass.. fysj han ser bare skummel ut. 

Kred til Yamal. Tøff cookie.. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (1 time siden):

han ligna på Dr jones i Indiana Jones. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og driver usa med planene om å få palestinerne til å flytte til Libya ved å tilby dem boliger og penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GrønnNellik68 skrev (18 minutter siden):

ser det nå. For en ufordraglig mann han israel duden der ass.. fysj han ser bare skummel ut. 

Kred til Yamal. Tøff cookie.. 

Ville ikke ønsket meg han som julenisse i barnehagen til mine barn nei..  Makan. For en psykopat, agurk.

Endret av PITTY
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Terror har og vil alltid være den underlegne part sin mulighet i møte med overmakten, Israel er militært overlegne Palestinerne. Under andre verdenskrig svarte også Norge på Tyskernes okkupasjon ved terrorhandlinger, det var ikke bare skipene deres vi sprengte da de lå ved kaien.

Israel har okkupert områder og tatt for seg etter eget forgodtbefinnende, slik en militær overmakt kan (og i alle fall når de har vært støttet av USA), klart at det skaper sinne og hat og i seg selv bidrar til rekrutering til organisasjoner som er villig til å begå ekstreme og menneskefiendlige handlinger, som terror (som er et av få virkemidler de har).

Altså kan man si at Israel vell så mye som Hamas bidrar til det inhumane som skjer i regionen, er to parter som er urimelige og tilnærmingen de begge har er åpenbart feil. Dessverre vokser nye generasjoner opp og lærer det hatet.

Jeg har liten eller ingen tro på endringer slik partene står, skal det komme endringer så er det med barna de endringene må komme, de må i så fall lære annet enn hatet overfor hverandre. Palistinske og Israelske barn kan naturlig nok bli gode venner og føle noe godt overfor hverandre, men da kan de ikke vokse opp og lære seg hat (slik det nå er). Den voksne og eldre generasjon ser jeg ikke så mye håp for, de ser hverandre som fiender og vil hverandre ille (er urimelige), derfor vil endringer ta tid og det vil være flere generasjoner frem i tid før det kan være mulig at partene skal kunne leve fredelig og med positive følelser for hverandre, altså må mye endres og det må starte med de små...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (14 minutter siden):

Terror har og vil alltid være den underlegne part sin mulighet i møte med overmakten, Israel er militært overlegne Palestinerne. Under andre verdenskrig svarte også Norge på Tyskernes okkupasjon ved terrorhandlinger, det var ikke bare skipene deres vi sprengte da de lå ved kaien.

Sant men så vidt jeg vet, ingen Nordmenn har først invadert Tyskland og drepte og voldatt siviler for gøy...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
NatNat skrev (3 minutter siden):

Sant men så vidt jeg vet, ingen Nordmenn har først invadert Tyskland og drepte og voldatt siviler for gøy...

Insinuerer du at Hamas driver terror bare for artighets skyld, altså at de gjør det fordi de finner det artig og helt uten grunn?

I så fall har du et ganske forvrengt verdensbilde og det er fullstendig historieløst, klart at det som skjer der nede, det skjer av årsaker man skal og kan laste begge parter for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (4 minutter siden):

Insinuerer du at Hamas driver terror bare for artighets skyld, altså at de gjør det fordi de finner det artig og helt uten grunn?

I så fall har du et ganske forvrengt verdensbilde og det er fullstendig historieløst, klart at det som skjer der nede, det skjer av årsaker man skal og kan laste begge parter for.

Hamas driver terror 1)fordi de hater Jødene og det er alltid gøy å drepe noen

2)de vet at Israel skal svare og siviler skal drepes og Hamas og Gaza kan fremstilles en gang til som stakkars offre... :) 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (1 minutt siden):

Hamas driver terror 1)fordi de hater Jødene og det er alltid gøy å drepe noen

2)de vet at Israel skal svare og siviler skal drepes og Hamas og Gaza kan fremstilles en gang til som stakkars offre... :) 

Frekventerer trolig litt for ofte på nettsteder oss andre styrer unna du tenker jeg, nok av sider mennesker kan ramle innom og med det kan få et forvrengt og radikalisert verdensbilde som er helt feil, man kan si at noen mennesker klarer å radikalisere seg selv ved at de ikke er kritiske til hvor de henter sin desinformasjon fra...

Være observant hva du leser hvor, og spørre deg selv hvem som presenterer ting mest korrekt eller hvem som absolutt ikke gjør det, bare ved å være kritisk kan du unngå å få et helt feil bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tvertimot skrev (16 minutter siden):

Frekventerer trolig litt for ofte på nettsteder oss andre styrer unna du tenker jeg, nok av sider mennesker kan ramle innom og med det kan få et forvrengt og radikalisert verdensbilde som er helt feil, man kan si at noen mennesker klarer å radikalisere seg selv ved at de ikke er kritiske til hvor de henter sin desinformasjon fra...

Være observant hva du leser hvor, og spørre deg selv hvem som presenterer ting mest korrekt eller hvem som absolutt ikke gjør det, bare ved å være kritisk kan du unngå å få et helt feil bilde.

oh please... for en vits. Spør deg hvem som er radikalisert i denne verden... Jeg ser ikke på NRK nyheter forresten ;) og hvis du skjente meg, hadde du merkert at jeg bare deler lenker fra seriøse kilder. This conversation is over, have a nice 17th of may :) 

Endret av NatNat
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...