naom Skrevet 15. mai #1 Skrevet 15. mai Det regner bomber over Gaza og Palestina . Folk tror at det er bare noen få bomber men det faktisk Hvordan er folk ikke forstår at Israel vil ta over Gaza og israelere ønsker å bosette seg deg. 6 1 2
Socketlicker Skrevet 15. mai #2 Skrevet 15. mai naom skrev (2 timer siden): Det regner bomber over Gaza og Palestina . Folk tror at det er bare noen få bomber men det faktisk Hvordan er folk ikke forstår at Israel vil ta over Gaza og israelere ønsker å bosette seg deg. Dersom Israel ønsket å ta over Gaza ville krigen vært over for lenge siden. Målet til Israel er kun å utslette hamas-terroristene som angrep Israel, kidnappet sivile israelere og drepte dem. Israel ønsker kun å få leve i fred, noe hamas-muslimene nekter å godta. 15 6
NatNat Skrevet 16. mai #3 Skrevet 16. mai Jeremy Corbyn lever fremdeles ?-- Ikke akkurat en nøytral kilde. Jeg husker fremdeles da han snakket om "han sine venner fra Hamas" ...😖 5
Druid Skrevet 16. mai #4 Skrevet 16. mai Socketlicker skrev (8 timer siden): Dersom Israel ønsket å ta over Gaza ville krigen vært over for lenge siden. Målet til Israel er kun å utslette hamas-terroristene som angrep Israel, kidnappet sivile israelere og drepte dem. Israel ønsker kun å få leve i fred, noe hamas-muslimene nekter å godta. Det er helt klart at Israel ikke har noe ønske om fred. Det er ikke noe nytt, og jeg ser det politiske problemet med faktisk å oppnå dette. Men Israel har skapt flere Hamas terrorister enn de har drept i løpet av denne krigen, så hvis målet var å få fred, er verktøyene deres noe feiljustert. Det er langt flere i verden som ønsker utslette Israel og har motivasjon til å delta nå, enn det var før Israel eksalerte krigen. Og det er ikke slik at de ikke har hatt muligheten for å roe ned konflikten. Israels tempo har kun vært dempet pga geopolitiske hensyn. Skal du utslette en populasjon, må du bruke nok tid og kommunikasjon til at det ikke trigger en motreaksjon. Dette er grunnen til Israel får fortsette, og Saddam ikke fikk lov. 8 7
Socketlicker Skrevet 16. mai #5 Skrevet 16. mai Druid skrev (5 timer siden): Det er helt klart at Israel ikke har noe ønske om fred. Det er ikke noe nytt, og jeg ser det politiske problemet med faktisk å oppnå dette. Israel har alltid ønsket fred, men utallige fredsforslag hvor Israel har vært villig til å gi fra seg territorium har blitt avvist av de muslimske Hamas-terroristene. Skal man kritisere noen her bør man rette det mot dem som sender raketter mot sivile og kidnapper og dreper sivile og nekter dem nødhjelp, altså Palestina/Hamas. 11 3
Snok1 Skrevet 16. mai #6 Skrevet 16. mai Socketlicker skrev (14 timer siden): Målet til Israel er kun å utslette hamas-terroristene som angrep Israel, Hvordan synes du den operasjonen går så langt etter 18 måneder? 3 2
Bacteria Skrevet 16. mai #7 Skrevet 16. mai Socketlicker skrev (1 time siden): Israel har alltid ønsket fred, men utallige fredsforslag hvor Israel har vært villig til å gi fra seg territorium har blitt avvist av de muslimske Hamas-terroristene. Skal man kritisere noen her bør man rette det mot dem som sender raketter mot sivile og kidnapper og dreper sivile og nekter dem nødhjelp, altså Palestina/Hamas. Det er masse terrorangrep mot israelere vi ikke får høre om. Bombealarmen går i et banka kjør. Forleden dag ble en gravid firebarnsmor drept i et skyteangrep. Hun var på vei til sykehuset for å føde sitt fjerde barn. Mor døde, barnet ble forløst ved keisersnitt og overlevde men er kritisk skadd. Israelerne lever med sverdet, av ren nødvendighet. 11 1 2
NatNat Skrevet 16. mai #8 Skrevet 16. mai Snok1 skrev (3 timer siden): Hvordan synes du den operasjonen går så langt etter 18 måneder? jeg kan svare deg.. Det gikk slik at Hamas og co skal tenke seg 2 ganger før de gjør det igjen 5 2
Snok1 Skrevet 16. mai #9 Skrevet 16. mai NatNat skrev (17 minutter siden): jeg kan svare deg.. Det gikk slik at Hamas og co skal tenke seg 2 ganger før de gjør det igjen Det burde de gjort sist gang også. De burde virkelig visst bedre. Tror du det skjer neste gang, nå som de har enda mindre å tape?
Sportydame Skrevet 16. mai #10 Skrevet 16. mai Snok1 skrev (40 minutter siden): Det burde de gjort sist gang også. De burde virkelig visst bedre. Tror du det skjer neste gang, nå som de har enda mindre å tape? Det kommer ikke til å bli noen "Neste gang" - etter at Israel er ferdige. Heldigvis. 7 3
Snok1 Skrevet 16. mai #11 Skrevet 16. mai Sportydame skrev (Akkurat nå): Det kommer ikke til å bli noen "Neste gang" - etter at Israel er ferdige. Heldigvis. Kanskje, kanskje ikke. Det har man trodd tidligere også. Skal man drepe alle palestinerne? Fortsett å holde dem på føttene med å jage millioner av mennesker fra en ruinby til en annen mens sykehus bombes og mat, medisiner og vann ikke kommer inn? Er dette virkelig en bærekraftig vei til sikkerhet? Selv etter at den siste Hamas-soldat (og hele hans familie) er utslettet, er det fremdeles krefter til å finansiere nye hærer av unge menn med et brennende hat mot Israel. Det er ikke slik at ISIS og houthiene har ressurser til å utstyre seg selv. Midt-Østen er fullt av spillere som gjerne betaler for at andre skal dø for deres sak. 6
Sportydame Skrevet 16. mai #12 Skrevet 16. mai Snok1 skrev (4 minutter siden): Kanskje, kanskje ikke. Det har man trodd tidligere også. Skal man drepe alle palestinerne? Fortsett å holde dem på føttene med å jage millioner av mennesker fra en ruinby til en annen mens sykehus bombes og mat, medisiner og vann ikke kommer inn? Er dette virkelig en bærekraftig vei til sikkerhet? Selv etter at den siste Hamas-soldat (og hele hans familie) er utslettet, er det fremdeles krefter til å finansiere nye hærer av unge menn med et brennende hat mot Israel. Det er ikke slik at ISIS og houthiene har ressurser til å utstyre seg selv. Midt-Østen er fullt av spillere som gjerne betaler for at andre skal dø for deres sak. Riktig. Gaza må "renses" for terrorister. Så må man få Saudi-Arabia og evt Qatar med på laget - Trump jobber med den saken. Vesten kan ikke diktere Midt-Østen direkte - men vi kan gjøre det indirekte. 7 1
Bacteria Skrevet 16. mai #13 Skrevet 16. mai (endret) Jeg undrer meg over en ting… hva ville Hamas og co oppnå med massakren? Hva trodde de ville skje? At Israel IKKE ville slå knallhardt tilbake? Var massakren på sivile planlagt, eller var det egentlig meningen at kun militærbasene skulle tas ut men så snubla terroristene tilfeldigvis over sivile og det ble for fristende med litt tortur, brenning og voldtekter? Har hørt mange podcaster, og ekspert etter ekspert er helt i stuss over hva som egentlig var hensikten her. For å parafrasere overskriften i ts, jeg tror ikke nordmenn skjønner hvor ille 7. oktober var. I volum drepte var det selvfølgelig ikke så ille, men sadismen i terroren er ikke skikkelig kommunisert i norske medier. Jeg har sett bilder, videoer og og lest historier som rett og slett er noe av det verste jeg har sett i hele mitt liv. Endret 16. mai av Bacteria 5 5
Tiuren Skrevet 17. mai #14 Skrevet 17. mai Snok1 skrev (12 timer siden): Kanskje, kanskje ikke. Det har man trodd tidligere også. Skal man drepe alle palestinerne? Fortsett å holde dem på føttene med å jage millioner av mennesker fra en ruinby til en annen mens sykehus bombes og mat, medisiner og vann ikke kommer inn? Er dette virkelig en bærekraftig vei til sikkerhet? Selv etter at den siste Hamas-soldat (og hele hans familie) er utslettet, er det fremdeles krefter til å finansiere nye hærer av unge menn med et brennende hat mot Israel. Det er ikke slik at ISIS og houthiene har ressurser til å utstyre seg selv. Midt-Østen er fullt av spillere som gjerne betaler for at andre skal dø for deres sak. Er det din mening at alle palestinere/arabere er potensielle terrorister? Jeg trodde "alle rettroende" var klar over at majoriteten var fredselskende mennesker, at hamas ikke var støttet blant opinionen? 2
Snok1 Skrevet 17. mai #15 Skrevet 17. mai Tiuren skrev (3 minutter siden): Er det din mening at alle palestinere/arabere er potensielle terrorister? Jeg trodde "alle rettroende" var klar over at majoriteten var fredselskende mennesker, at hamas ikke var støttet blant opinionen? Nei. Jeg er ikke en del av den israelske regjeringen eller hærledelsen. 1
PITTY Skrevet 17. mai #16 Skrevet 17. mai (endret) Israel avviser alt av kritikk. De mener de bare gjør det beste for Gaza´s innbyggere. Yama Wolasmal forsøker så godt og nøytralt han kan å intervjuve en høytstående Israelsk politiker. Boaz Bismuth, leder for det nasjonale sikkerhetsråd. Vi ser/hører Yama etter en stund bli kalt antisemitt og israelhater for hver gang Yama bare åpner kjeften. Bismuth besvarer spørsmål med spørsmål, eller aller helst vrøvl, selv når det henvises til kilder og større internasjonale organisasjoner. Dette er altså nivået av selvransakelse og sannhetsgehalt det internasjonale samfunn må avfinne seg med fra Israel. Det er pinlig at Israel fortsatt får uforbeholden støtte fra visse deler av menneskeheten. Endret 17. mai av PITTY 4 7
Bigote Skrevet 17. mai #17 Skrevet 17. mai (endret) Bacteria skrev (12 timer siden): Jeg undrer meg over en ting… hva ville Hamas og co oppnå med massakren? Hva trodde de ville skje? At Israel IKKE ville slå knallhardt tilbake? Var massakren på sivile planlagt, eller var det egentlig meningen at kun militærbasene skulle tas ut men så snubla terroristene tilfeldigvis over sivile og det ble for fristende med litt tortur, brenning og voldtekter? Har hørt mange podcaster, og ekspert etter ekspert er helt i stuss over hva som egentlig var hensikten her. Politisk. Hamas utnytter blokaden og undertrykkelsen av palestinere for å kjøre egen politisk kampanje for seg selv.. Så lenge folket vil bli fri i fra Israel vi Hamas bruke konseptet om at Gaza er "Verdens største fengsel" for å markedsføre seg selv som en frigjøringsorganisasjon. Oktoberangrepet fikk også Hamas til å fremstå som mer sterke enn at de kun kan utfordre Israel ved å skyte raketter der 99,99% blir tatt av Iron dome. Etter uttalelsene til Hamas etter terrorangrepet ble dette enda tydeligere, og igjen så lykkes Israel å vri fokuset over på seg selv med sine egne grusomheter der Hamas kan si" Dette er det vi kjemper i mot, og det er derfor vi gjør hva vi gjør".. Dette er også en av grunnene til at fred blir så håpløst. Hamas er fortsatt avhengig av å male et viss bildet av seg selv i Gaza. Når de ønsket å ha strenge Sharia-lover ble det et pushback fra befolkningen og de måtte bli mer liberale på denne delen. Rart at ikke" ekspertene" skjønte dette.. Dette har vært scenarioet i Gaza over mange år der man alltid har visst at Hamas er voldsomt underlegne Israel. Endret 17. mai av Bigote 2 2
Svava Skrevet 17. mai #18 Skrevet 17. mai PITTY skrev (9 minutter siden): Israel avviser alt av kritikk. De mener de bare gjør det beste for Gaza´s innbyggere. Yama Wolasmal forsøker så godt og nøytralt han kan å intervjuve en høytstående Israelsk politiker. Boaz Bismuth, leder for det nasjonale sikkerhetsråd. Vi ser/hører Yama etter en stund bli kalt antisemitt og israelhater for hver gang Yama bare åpner kjeften. Bismuth besvarer spørsmål med spørsmål, eller aller helst vrøvl, også når det henvises til kilder og større internasjonale organisasjoner. Dette er altså nivået av selvransakelse og sannhetsgehalt det internasjonale samfunn må avfinne seg med fra Israel. Det er pinlig at Israel fortsatt får uforbeholden støtte fra visse deler av menneskeheten. Du mener Yama forholdt seg nøytral? Dette er noe av det mest partiske jeg har sett. Yama kommer med påstander fra nøye utvalgte kilder som støtter sitt pro-palestinske narrativ. Det er åpenlys aktivisme, ikke journalistikk han driver med. Om det er noen som kom med vrøvl, så er det Yama. Det virker som Yamas hat mot Israel overskygger all fornuft. Terroristene som tok seg inn i israel 7. oktober ble for eksempel kalt for ville dyr av en israelsk politiker. Yama klarer å få det til at terroristene er palestinere dermed mener politikeren at alle palestinere er ville dyr. Sliter med å tro på at Yama oppriktig mener mye at det han trekker frem. Slik fortsetter "intervjuet" med den ene påstanden eller den andre. Ikke forstår jeg hvordan intervjuobjektet orket å fullføre. 3 5
Bacteria Skrevet 17. mai #19 Skrevet 17. mai Svava skrev (12 minutter siden): Du mener Yama forholdt seg nøytral? Dette er noe av det mest partiske jeg har sett. Yama kommer med påstander fra nøye utvalgte kilder som støtter sitt pro-palestinske narrativ. Det er åpenlys aktivisme, ikke journalistikk han driver med. Om det er noen som kom med vrøvl, så er det Yama. Det virker som Yamas hat mot Israel overskygger all fornuft. Terroristene som tok seg inn i israel 7. oktober ble for eksempel kalt for ville dyr av en israelsk politiker. Yama klarer å få det til at terroristene er palestinere dermed mener politikeren at alle palestinere er ville dyr. Sliter med å tro på at Yama oppriktig mener mye at det han trekker frem. Slik fortsetter "intervjuet" med den ene påstanden eller den andre. Ikke forstår jeg hvordan intervjuobjektet orket å fullføre. Boaz er visstnok litt av en karakter, tror ikke denne kranglete stilen går hjem her på berget men han gadd vel ikke være med på premissene til Yama. Yama kommer jo med spørsmål ala «Har du sluttet å slå din kone» 🫣 7
NatNat Skrevet 17. mai #20 Skrevet 17. mai Svava skrev (2 timer siden): Du mener Yama forholdt seg nøytral? Dette er noe av det mest partiske jeg har sett. Yama kommer med påstander fra nøye utvalgte kilder som støtter sitt pro-palestinske narrativ. Det er åpenlys aktivisme, ikke journalistikk han driver med. Om det er noen som kom med vrøvl, så er det Yama. Det virker som Yamas hat mot Israel overskygger all fornuft. Terroristene som tok seg inn i israel 7. oktober ble for eksempel kalt for ville dyr av en israelsk politiker. Yama klarer å få det til at terroristene er palestinere dermed mener politikeren at alle palestinere er ville dyr. Sliter med å tro på at Yama oppriktig mener mye at det han trekker frem. Slik fortsetter "intervjuet" med den ene påstanden eller den andre. Ikke forstår jeg hvordan intervjuobjektet orket å fullføre. Kan ikke fordra denne typen (Yama). Han klaget om FB ikke lenge siden om hvor forderdelig det kunne bli i Norge for muslimsk eliten som ham, og fikk svar fra Kjetil Rollness "offermentaliteten og narcissismen blant landets mest privilegerte muslimer er nå total " FB inlegg og kommentar fra Rollness kan leses her : https://kjetilrolness.substack.com/p/nar-er-norge-bra-nok-for-eliteinnvandrerne 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå