AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:50 #1 Del Skrevet torsdag kl 19:50 Jeg var på graven til kjæresten min i dag og plantet blomster, og ved siden av satt det en dame på en gravstein og ventet på sin mann, scrollet på mobilen og drakk cola. Hun brukte gravsteinen som benk, og det var ikke gravsteinen til den graven de skulle vanne. Kanskje jeg ikke hadde brydd meg hvis jeg var en tilfeldig forbipasserende og ikke preget av å være på graven til min avdøde kjæreste, men jeg syntes det var helt fjernt å bruke en tilfeldig gravstein som benk. Hadde det vært gravsteinen til min kjære, hadde jeg bedt henne løfte på baken fort som faen. Har også sett folk som lufter hunder på kirkegården og lar de pisse på gravsteiner, fordi de ser på mobilen og ikke følger med på hva hunden gjør. Hva er skikk og bruk på kirkegården? Anonymkode: ab029...df1 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:56 #2 Del Skrevet torsdag kl 19:56 Det å tisse på gravstener burde da absolutt ikke være innafor! Å sitte på gravstener (hvis de er families gravsten) er jeg mer usikker på, men ville aldri ha gjort det selv. Anonymkode: 6b30a...456 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:58 #3 Del Skrevet torsdag kl 19:58 Synes det vitner om manglende respekt for de avdøde og deres pårørende. Anonymkode: 250c4...b2f 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:59 #4 Del Skrevet torsdag kl 19:59 Gravsteinen er ikke laget så stødig at de kan sittes på. Så totalt upassende. Hundetissing også. Urin ødelegger steiner Anonymkode: 5130a...ad7 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:00 #5 Del Skrevet torsdag kl 20:00 Nei, det er ikke greit. Skjønner meg heller ikke på de som lufter hundene sine der. Anonymkode: 8cca4...3c2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:03 #6 Del Skrevet torsdag kl 20:03 Selvfølgelig ikke greit men jeg er mest bekymret for om den kunne velte. De står ikke veldig godt fast! Anonymkode: 79481...881 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:03 #7 Del Skrevet torsdag kl 20:03 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det å tisse på gravstener burde da absolutt ikke være innafor! Å sitte på gravstener (hvis de er families gravsten) er jeg mer usikker på, men ville aldri ha gjort det selv. Anonymkode: 6b30a...456 Hun satt ikke på familiens gravstein Ts Anonymkode: ab029...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet torsdag kl 20:06 #8 Del Skrevet torsdag kl 20:06 Jeg hadde nok kommentert det uavhenging av om jeg kjente personen eller ei. Ikke greit og mangel på respekt. Det er heller ikke slik at disse steinene tåler så mye. De er ikke laget eller festet for at de skal sittes på. Så en kan risikere at den ødelegges, blir løs, velter… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:08 #9 Del Skrevet torsdag kl 20:08 Absolutt ikke greit på noen som helst måte. Hvor fjern går det an å være. Jeg er ikke spesielt pietistisk eller sentimental, men det strider allikevel mot ethvert innstinkt å skulle sette seg på en gravstein. Lurer på hvordan den dame er ellers. Anonymkode: f4ac0...f30 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:10 #10 Del Skrevet torsdag kl 20:10 Aldri sett. Hadde vel reagert selv. Og jeg trudde de fleste gravplasser var forbudt med hunder. Anonymkode: a3891...0be 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:16 #11 Del Skrevet torsdag kl 20:16 Det jeg reagerte mest på var at damen var sikkert passert 70, for jeg innbiller meg at eldre folk klarer å oppføre seg. En annen grunn kan være at hun fikk vondt av å stå eller ble sliten av å stå, men da burde hun tatt med seg en krakk eller noe lignende å sitte på. Ts Anonymkode: ab029...df1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:17 #12 Del Skrevet torsdag kl 20:17 Har ikke sett det selv og det er fullstendig upassende og respektløst. Hadde nok sagt noe til henne hvis jeg så det. Hvis det gjaldt et av mine familiemedlemmer hadde jeg nok blitt fly forbanna. Anonymkode: 2a8a1...0f4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:18 #13 Del Skrevet torsdag kl 20:18 Ikke ok. Anonymkode: bd0a4...491 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:18 #14 Del Skrevet torsdag kl 20:18 Selvfølgelig ikke ok på noen som helst måte. Anonymkode: 8c607...a81 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet torsdag kl 20:19 #15 Del Skrevet torsdag kl 20:19 På en gravplass opptrer man med respekt. Man verken løper eller snakker/ler høyt. Trodde faktisk ikke det var lov å ta med hunder der, og selvfølgelig skal ikke noen tisse på en grav. Å sitte på noens gravsten kvalifiserer til rikelige mengder voksenkjeft, med dempet stemme. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidhun Skrevet torsdag kl 20:23 #16 Del Skrevet torsdag kl 20:23 Det er absolutt ikke innafor å sitte/ lene seg på en gravstein. De er ikke laget for det. Jeg hadde faktisk sagt ifra om noe slikt. Å lufte hunder på en kirkegård synes jeg heller ikke er innafor. (En ting å spasere gjennom, men ikke la de tisse/bæsje på kirkegården) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:24 #17 Del Skrevet torsdag kl 20:24 Nei, det er respektløst og ikke minst farlig! Anonymkode: 2109e...a95 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:27 #18 Del Skrevet torsdag kl 20:27 Nei det gjør man ikke! Jeg går absolutt der med hunden, men den får ikke tisse på gravsteiner nei. Anonymkode: 8bdb1...c92 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #19 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Synes det vitner om manglende respekt for de avdøde og deres pårørende. Anonymkode: 250c4...b2f Hva tjener denne respekten til uansett? Altså hva er den egentlige forskjellen på om noen sitter der eller ikke? Anonymkode: 68290...975 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 15 timer siden #20 Del Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hva tjener denne respekten til uansett? Altså hva er den egentlige forskjellen på om noen sitter der eller ikke? Anonymkode: 68290...975 Det samme spørsmålet kunne du stilt om generell høflighet og respekt. Det høres ut som du er helt ukjent med at mennesker lar seg såre eller blir påvirket av av ting som ikke rammer dem fysisk. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå