AnonymBruker Skrevet 15. mai #1 Skrevet 15. mai Skal rydde ut en leilighet og kjeller. Jeg er litt sånn at mye kastes. Har container. Søster mener at mye kan gies bort. Men det tar tid. Og vi må være effektiv og kan ikke bruke tid. Blir det feil å kaste ting som kanskje noen andre kan få bruk for? Anonymkode: db5fb...0a8
AnonymBruker Skrevet 15. mai #2 Skrevet 15. mai Ja, det synes jeg. Unødvendig for miljøet også. Anonymkode: 60d25...258 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #3 Skrevet 15. mai Det tar vel like lang tid å lempe av til et gjenbruk som å kaste det? Anonymkode: 60d25...258 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #4 Skrevet 15. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal rydde ut en leilighet og kjeller. Jeg er litt sånn at mye kastes. Har container. Søster mener at mye kan gies bort. Men det tar tid. Og vi må være effektiv og kan ikke bruke tid. Blir det feil å kaste ting som kanskje noen andre kan få bruk for? Anonymkode: db5fb...0a8 Jeg kastet absolutt alt. Jeg hadde hverken tid eller overskudd til å tenke. Måtte bare kvitte meg med alt. Ble mange containere. Anonymkode: 98637...bb1 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai #5 Skrevet 15. mai Her på grovavfallsplassen har de en større utebod hvor man kan sette igjen ting som gis bort. Det gjorde jeg sist jeg flytta. Satte igjen esker der med helt fine og brukbare ting. Folk kan hente ting selv der og resten hentes av den lokale bruktbrutikken. En helt super ordning. Enkel og grei. Å styre med å gi bort via Facebook og Finn gidder jeg ikke. Anonymkode: 1b287...b2c 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #6 Skrevet 15. mai Vi annonserte at de som ville kunne komme og hente ting Anonymkode: b4b0c...771 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #7 Skrevet 15. mai Man kaster ikke brukbare ting! Anonymkode: 6a947...877 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #8 Skrevet 15. mai Da jeg flyttet la jeg ut ting på Marketplace, det som ikke ble solgt og gitt bort innen en vids dato gikk på dynga… der jeg måtte betale for å levere det… Anonymkode: 6880f...307
AnonymBruker Skrevet 15. mai #9 Skrevet 15. mai Det er midt loppemarkedsesongen nå, sjekk om det er noen i nærheten som kan hente for dere. Vi sorterte ut det som kunne brukes og fikk det plukket opp. Bedre løsning for oss fordi vi slapp å betale for å bli kvitt det. Anonymkode: e9b1e...562 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #10 Skrevet 15. mai Prioritet: 1. Selge 2. Gi bort 3. Kaste Sitter langt inne å kaste noe av potensiell verdi for andre. Vil gi «alt» en mulighet for videre liv. Men merker at min «ideologi» er i fallende trend. Folk har for mye og/eller for god råd. Blitt noen dårlige erfaringer med userløse kjøpere. Da faller engasjementet. Anonymkode: f305f...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai #11 Skrevet 15. mai Kaster ikke ting som kan selges eller gi bort. Anonymkode: cb992...cf5
AnonymBruker Skrevet 15. mai #12 Skrevet 15. mai Hvorfor ikke bare la brukbare ting stå igjen og så kontakte et firma som rydder dødsbo, en bruktbutikk eller loppemarked og så kan de hente når dere er ferdige? Anonymkode: e0171...e0e 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #13 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (På 15.5.2025 den 23.05): Hvorfor ikke bare la brukbare ting stå igjen og så kontakte et firma som rydder dødsbo, en bruktbutikk eller loppemarked og så kan de hente når dere er ferdige? Anonymkode: e0171...e0e Støtter denne, en strålende idé! Anonymkode: 54cbb...f5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå