Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal flytte 1 August. Dette var ikke planen, men den vi leier av døde og familien skal selge. 

Vi er invitert i ett bryllup i Kroatia 26 Juli. Planen var at vi skulle fly ned og tilbake 3 dager etter bryllupet. Men nå vil jeg ikke. Klarer ikke å sitte der nede og tenke på flyttingen. Samboer ser ikke problemet. Er jo bare å pakke og ordne det meste før vi drar. Men det er ikke så lett som han tror. Hva hadde du gjort?

Anonymkode: 00daa...e7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde pakket, dratt i bryllup og hatt det fint, reist hjem og ordnet det siste.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi skal flytte 1 August. Dette var ikke planen, men den vi leier av døde og familien skal selge. 

Vi er invitert i ett bryllup i Kroatia 26 Juli. Planen var at vi skulle fly ned og tilbake 3 dager etter bryllupet. Men nå vil jeg ikke. Klarer ikke å sitte der nede og tenke på flyttingen. Samboer ser ikke problemet. Er jo bare å pakke og ordne det meste før vi drar. Men det er ikke så lett som han tror. Hva hadde du gjort?

Hvorfor kan dere ikke flytte ut før dere drar på ferie?

• Liker 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

dere har godt tid til og pakke så jeg hadde dratt

Anonymkode: a9fc7...ef7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Rekker dere nøkkeloverlevering tidsnok hvis flyet blir kansellert? 

Anonymkode: 99cab...65d

AnonymBruker
Skrevet

Ville gjort meg ferdig med flyttingen før den 26 , så reist ned og kost meg..

Anonymkode: bc511...a71

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde lett ordnet majoriteten før vi reiste i bryllup. Tenker egentlig det er så lett som han sier🙈

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Pakk alt og vask ned før dere drar. Verre er det faktisk ikke. 

Anonymkode: 6488d...c0c

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere er ikke lik meg 🤣. Jeg er en stresset og overtenket person 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pakk alt og vask ned før dere drar. Verre er det faktisk ikke. 

Vanskelig å vaske ned leiligheten før tingene er flyttet ut?

AnonymBruker
Skrevet

Enig med din samboer punktum!

Anonymkode: 6c046...058

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt enig med samboer. Og tenk så godt å bare ha alt på stell, så sette seg på flyet mot Kroatia. 

Ville hatt absolutt alt pakket ned, bortsett fra senga og et-par skift. Vasket ned hele leiligheten. Og bare tatt en rask overflatevask før utflytting. 

Det stresser meg mye mer å gjøre ting i siste liten. 

Anonymkode: f6e3d...b87

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dere setter alle møbler på gulvet i stue. Alle esker stablet langs en vegg. 

Det som tar tid å vaske ned er kjøkken, og bad, det kan dere i praksis tømme. Og også andre rom, alle skap, samt gang. 

Så flytter dere alle møbler og esker ut. Da er det bare gulvet der tingene har stått igjen. Samt raskt over badet. (spis ute de siste par dagene). 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spurte ChatGPT og fikk flere ulike svar jo mer jeg spurte🤣

Dette høres ut som en veldig krevende situasjon – det er både følelsesmessig og praktisk stressende å bli kastet ut av leiligheten dere trodde dere kunne bli boende i, og samtidig skulle delta i et bryllup i utlandet rett før flyttedatoen.

Her er noen perspektiver som kan hjelpe deg tenke gjennom hva som er riktig for deg:

1. Flytting er mentalt krevende – og det er helt normalt å kjenne uro

Du har rett i at flytting ikke bare handler om å "pakke ting". Det handler også om:

• Å si farvel til et hjem.

• Å koordinere ny bolig, transport, kanskje overtakelsesdatoer.

• Å ha mental kapasitet til å håndtere det uforutsette.

Å reise bort rett før en slik prosess kan for mange være stressende – og det er helt legitimt at du føler det sånn.

2. Du og samboer har ulike måter å håndtere stress 

Din samboer tenker kanskje mer praktisk: "Hvis vi bare gjør X, Y og Z,  er det løst." Mens du kjenner  at det er vanskelig å slappe av i Kroatia når en stor livsendring venter rett etterpå. Dette er to ulike, men like gyldige, måter å reagere på.

Anonymkode: 6c046...058

Skrevet

Jeg klarer ikke å se at dette er et problem. Det er bare å starte tre dager før dere hadde tenkt med å pakke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dere er ikke lik meg 🤣. Jeg er en stresset og overtenket person 

Det er jeg også. Men du kan faktisk ikne ødelegge din egen, men ikke minst din samboers, ferie for dette. Det er ikke greit. Du må være i forkant, planlegge og ta stresset FØR dere reiser. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Se under:

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dere setter alle møbler på gulvet i stue. Alle esker stablet langs en vegg. 

Det som tar tid å vaske ned er kjøkken, og bad, det kan dere i praksis tømme. Og også andre rom, alle skap, samt gang. 

Så flytter dere alle møbler og esker ut. Da er det bare gulvet der tingene har stått igjen. Samt raskt over badet. (spis ute de siste par dagene). 

Dette. Alt må pakkes ned og stå klart i kasser, poser osv på et rom. Alle rom vaskes klart før dere drar og så tar dere siste finpuss når dere har fått ut tingene. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må dere flytte akkurat 1. august? Er det mulig med noen dagers overlapp slik at dere får flyttet tingene deres og vasket ned før dere drar? Jeg er i utgangspunktet som deg, men tenker at jeg ville prøvd mye for å få dratt…

Anonymkode: 6ea15...9e6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan du klare å tenke at flyttingen er stress, og at det derfor er fint at det meste er unnagjort før dere drar? 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)

Har dere mulighet til å få inn flyttelasset på ny adresse før dere drar i bryllupet- omså i kjeller/ garasje? 

Hvis ikke, tøm og vask ned et av rommene der dere bor nå, sett inn flyttelasset der etterhvert som dere pakker sånn at dere kan start/ få unna mesteparten av utvasking etterhvert som dere tømmer og pakker.

Avtal i god tid med de som skal hjelpe dere med selve flytting evt siste vask, sånn at dette kan gjøres like før eller etter bryllupet.

Om det hjelper mht overtenking, så planlegg, skriv lister + kvitt dere så tidlig som mulig med ting dere uansett ikke skal ha med til neste bolig.

Har dere hørt med eier om det er mulig å evt ha boligen noen ekstra dager? Evt hørt med neste utleier om å få overta litt før?

Endret av Sydvesta Orkana
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Vi er invitert i ett bryllup i Kroatia 26 Juli. Planen var at vi skulle fly ned og tilbake 3 dager etter bryllupet. Men nå vil jeg ikke. Klarer ikke å sitte der nede og tenke på flyttingen. Samboer ser ikke problemet. Er jo bare å pakke og ordne det meste før vi drar

Dere kommer med andre ord hjem den 29.? 

Men ja, dere pakker ned alt og vasker ned og ut alt før dere drar. De to dagene som er igjen, mellom den 29. og 31. trenger dere ikke å gjøre så mye da. 

Det verste som kan skje, er at returen hjem blir forsinket. Da kan det være greit at dere har gjort så mye som overhodet mulig på forhånd. Pakk og vask ut alt før dere drar.

Kos dere på turen med god samvittighet. Det er enda to måneder til. Ikke noe i veien for at dere skal klare å pakke og vaske ut før dere drar. 

Anonymkode: e78dc...643

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...