Gå til innhold

Er merkevarene og veskene på zalando ekte? Eller fake?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette er en temmelig drøy påstand, har du dokumentasjon på at dette skjer? 
Strekkoder skal scannes m.m. at dette ikke blir oppdaget skal bare ikke være mulig, særlig at de sender disse varene ut på nytt til nye kunder.

Anonymkode: b4b33...784

Jeg sender tilbake ca 75%. Hender lapper er av (også ved mottak av plagg). Og slenger det stort sett bare opp i eska etter å ha prøvd. Har aldri opplevd at de ikke har mottatt retur.

En gang glemte jeg å pakke et par ralph lauren sko sammen med resten, så skoeska dagen etter. Sendte mail om det, og lurte på hva jeg skulle gjøre. Fikk aldri svar, og pengene for retur tikket inn på kontoen noen dager senere. Så mistenker at de ofte bare ser på returseddelen. 

Anonymkode: d98ac...0c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Guess er veldig in nå om dagen

Anonymkode: fa8b5...10e

Det var veldig inn på rundt 2000, og y2k trenden rir ennå ser jeg, og der  er de en soleklar kandidat. Hadde masse kule kampanjer på den tiden, med de heteste navnene.

Anonymkode: a5d16...57c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg kjøpte et par Adidas samba fra Zalando, og jeg er overbevist om at de ikke er ekte! 
Har hatt maaaaange Adidas samba sko gjennom tidene, og desse føltes helt feil på foten, pluss at de knirker og føles ut som plastikk. Kommer ikke til å handle fra Zalando igjen

Anonymkode: 9d5f0...336

Akkurat Adidas høres merkelig ut (kan så klart skje at noen har returnert fake til Zalando) da Zalando og Adidas har et veldig nært partnerskap og samarbeid, blant annet egene kolleksjoer sammen. Adidas bruker Zalando som en salgs platform og Adidas varer kommer rett fra dem uten mellomledd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var veldig inn på rundt 2000, og y2k trenden rir ennå ser jeg, og der  er de en soleklar kandidat. Hadde masse kule kampanjer på den tiden, med de heteste navnene.

Hehe ja huusker de fra 90 tallet og y2k

Guess er veldig pop i mellom Europa om dagen, mye mer enn her selv om de er det er her også må 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Dior selger vesker til over 40 tusen som det koster ca 600 kr å lage. De er avslørt. samme er Chanel. Elendig kvalitet. De benytter underbetalt arbeidkraft og selger til ekstreme priser, kun fordi folk vil ha det som statussymbol.

https://www.msn.com/en-us/money/companies/dior-reportedly-paid-contractor-57-to-make-handbag-that-sold-for-nearly-2-800-investigators-reveal/ar-BB1pqoHL

Jeg snakket ikke om veskene, men om klærne deres, som jeg sa i innlegget mitt. Synes spesielt Dior har en del fine klær, og Chanel klær fra Lagerfeld sin tid.

Det er problematisk når spesielt Chanel lager vesker som selges til over 100.000 kr, som lages i Kina. Jeg tror ikke bare disse veskene dreier seg om statussymboler. De som ikke bryr seg om hvor de er produsert, vet at Chanel vesker har hatt en vanvittig prisvekst, så noen ser på det som en investering. 

Må også tilføye at de plaggene jeg har fra Dior er laget i Frankrike, ikke lavkostland i Asia som enkelte av veskene jeg snakket om.

Endret av Callista
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg sender tilbake ca 75%. Hender lapper er av (også ved mottak av plagg). Og slenger det stort sett bare opp i eska etter å ha prøvd. Har aldri opplevd at de ikke har mottatt retur.

En gang glemte jeg å pakke et par ralph lauren sko sammen med resten, så skoeska dagen etter. Sendte mail om det, og lurte på hva jeg skulle gjøre. Fikk aldri svar, og pengene for retur tikket inn på kontoen noen dager senere. Så mistenker at de ofte bare ser på returseddelen. 

Anonymkode: d98ac...0c2

Zalando får ekstremt mye retur varer og de står ikke slev for retur håndtering i Skandinavia, så de hører bare på hva de som håndterer for dem sier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Callista skrev (1 minutt siden):

Jeg snakket ikke om veskene, men om klærne deres, som jeg sa i innlegget mitt. Synes spesielt Dior har en del fine klær, og Chanel klær fra Lagerfeld sin tid.

Det er problematisk når spesielt Chanel lager vesker som selges til over 100.000 kr, som lages i Kina. Jeg tror ikke bare disse veskene dreier seg om statussymboler. De som ikke bryr seg om hvor de er produsert, vet at Chanel vesker har hatt en vanvittig prisvekst, så noen ser på det som en investering.

Er ikke så voldsomt stigning da... Solgte et par fra 90-tallet. Jeg betalte vel 20k for den ene, og 15k for den andre. Solgte den ene for 40 og den andre for 50 nylig.  Med tanke på generell prisstigning   gjennom 10 år er ikke det så voldsomt synes jeg. Og tror forøvrig det vil gå inflasjon i dem. Influensere ødelegger alt sammen. Rolex er også dalende nå. Blitt smakløst og lukter statusjag for snobber uten penger. Men dette blir avsporing. Zalando selger ingenting av dette ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en dunkåpe fra Guess som er 8 år gammel, brukt mye, og den ser like fin ut. Synes kvaliteten på den er veldig bra, den er veldig varm og.

Anonymkode: 2307e...527

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...